Pohled do kalendáře je neúprosný a všem fanouškům motoristického sportu je jasné, že sezona 2018 již odstartovala. A tato skutečnost se týká i týmu Styllex motorsport a zejména jeho pilota Martina Kočiho. Ale pojďme hezky od začátku…
„V závodním voze jsem seděl naposledy na konci listopadu při Pražském rallysprintu. Do startu letošní sezony tedy mnoho času nebylo a právě proto jsem ho chtěl využít na naprosté maximum,“ říká Martin Koči.
Času skutečně není nazbyt, proto se Martin v těchto dnech věnuje nejen klasické přípravě v rámci intenzivního fitness programu, ale po konzultaci s profesionály probíhá i příprava v podobě běžeckého tréninku a nabírání fyzické kondice prostřednictvím kombinace dalších sportů.
Pro Martina, jako jezdce rally, je klíčová souhra se spolujezdcem a samozřejmě kvalitní rozpis. A těmto aspektům vyhradil tým Styllex motorsport několik minulých dní a posádka absolvovala krátké soustředění zaměřené právě na rozpis.
V úvodu jsme říkali, že sezona 2018 odstartovala i v případě Martina. Je tomu skutečně tak, Martine? „Samozřejmě, tomu tak je. Na začátku roku mě kontaktoval tovární pilot Honza Kopecký, zda bychom stejně jako v loňském roce spolupracovali během legendární Rally Monte Carlo v podobě tzv. IceNote Crew, tedy 'špionů'. Osobně si této spolupráce velmi vážím, má pro mě zvláštní význam a nemohu se dočkat Monte,“ sděluje své pocity jezdec Styllex motorsport.
Spolupráce s posádkou týmu Škoda Motorsport II během Rally Monte Carlo je určitě přínosná, přesto každý soutěžní jezdec potřebuje prostě závodní auto řídit sám. Martin tedy usedne za volant soutěžního vozu hned o týden později a to v rámci závodu Dobšinská zima 2018, který slibuje mix všech povrchů (asfalt, sníh s ledem, ale i šotolinu).
Na samotný závěr poodhaluje plány týmu Styllex motorsport jeho dlouholetý šéf Peter Koči. „V těchto dnech dokončujeme klíčová jednání s naším novým strategickým partnerem. Určitě chceme, aby se naše posádka vrátila do prostředí velkých mezinárodních závodů. Ale pokračovat zároveň chceme i v domácích startech a představit se tak česko-slovenským fanouškům, pro které chceme poskytovat výrazně obsáhlejší informační servis o dění v našem týmu. Fandové rallyového sportu si to zaslouží.“
„Připravujeme předsezonní tiskovou konferenci, v plánu máme dvoudenní test před prvním velkým závodem a ladíme mnoho věcí, které vždy souvisí se startem nové sezony. Například nový design, týmové oblečení, technické vylepšení soutěžního vozu apod. Je toho skutečně mnoho.“
Zdroj: PR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.