Slovenská motoristická sezóna sa blíži ku svojmu koncu. Teda aspoň v tomto roku. Víkend 21. a 22. októbra bude patriť súbojom o popredné umiestnenia Majstrovstiev Slovenska v rely. Tím L Racing reprezentuje na záverečnej 43. Rally Košice posádka Vlastimil Majerčák a Michaela Vejačková.
S vozidlom Ford Fiesta R5 EVO absolvujú v Košiciach tiež posledné podujatie Stredoeurópskej trofeje FIA, v ktorej ešte stále obhajujú minuloročný titul. V rámci MSR sa momentálne usadili so 125 bodmi na vynikajúcej štvrtej priečke absolútne, ako aj v triede najrýchlejších vozidiel triedy 2.
Posádky čaká séria 12 rýchlostných skúšok rozdelených na dve etapy. Prvá začne v sobotu o 12:48 na trati Vysielač, po ktorej nasleduje známa RS Herľany. Obe trate v Slanských vrchoch medzi Prešovom a Košicami si posádky vyskúšajú trikrát.
Nedeľa ponúkne tri trate medzi Košicami a Trebišovom. Pôjde o náročné, no rovnako zaujímavé skúšky Skároš, Izra a Regeta. Obe etapy spolu tvoria 139,35 km rýchlostných skúšok.
Vlastimil Majerčák: "Čaká nás posledná a takpovediac domáca súťaž, kde sme minulý rok triumfovali. V silnej konkurencii je ťažké predpovedať, ako to dopadne, navyše sa stále bojuje o titul. Pôjdeme si však svoju rely a určite sa chceme ukázať v čo najlepšom svetle. Trate sú nám po minulých ročníkoch, ako aj tohtoročnej Rally Trebišov pomerne známe. Predovšetkým RS Skároš ponúka náročné výzvy na spevnených lesných cestách, no je sa na čo tešiť rovnako v sobotu, aj v nedeľu."
Ján Lipták ako manažér tímu L Racing dodáva: "Vlasto s Miškou sú stále v hre o popredné pozície ako v MSR tak vo FIA CEZ a budeme im držať palce. Okrem kvalitnej techniky to chce v športe aj dávku šťastia a odvahy, verím, že im nič z toho nebude chýbať. Je to posledné majstrovské podujatie tejto sezóny, ktorá bola opäť dlhá a náročná. Už teraz ďakujem našim partnerom a všetkým, ktorí sa zaslúžili o našu účasť v MSR po celý rok."
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?