Víkend pro Sébastiena Ogiera ve Španělsku začal dobře, když dokázal nejlépe zvládnout shakedown. Další dvě místa obsadili Kris Meeke (Citroën) a Andreas Mikkelsen (Hyundai).
Letos se ve Španělsku můžeme těšit na 19 měřených testů o celkové délce 312,03 km. Jen připomeňme, že místní soutěž je specifická tím, že v pátek se jede na šotolině a pak následují dva dny na asfaltu.
Výsledky shakedownu:1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia Ford Fiesta WRC 2:05,2 min.2. Kris Meeke / Paul Nagle Citroën C3 WRC +0,3 s3. Andreas Mikkelsen / Anders Jäger Hyundai i20 WRC +0,7 s4. Dani Sordo / Marc Martí Hyundai i20 WRC +1,1 s5. Ott Tänak / Martin Järveoja Ford Fiesta WRC +1,1 s6. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila Toyota Yaris WRC +1,7 s7. Mads Östberg / Torstein Eriksen Ford Fiesta WRC +1,8 s8. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul Hyundai i20 WRC +1,9 s9. Juho Hänninen / Kaj Lindström Toyota Yaris WRC +2,1 s10. Elfyn Evans / Daniel Barritt Ford Fiesta WRC +2,4 s11. Stéphane Lefebvre / Gabin Moreau Citroën C3 WRC +2,9 s12. Esapekka Lappi / Janne Ferm Toyota Yaris WRC +3,3 s13. Khalid Al-Qassimi / Chris Patterson Citroën C3 WRC +5,1 s
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?