Jen před pár dny jsme psali o tom, že Mads Ostberg nepojede Rallye Deutschland s vozem WRC, nýbrž s Fordem Fiesta R5. Teď přichází ze severu další překvapivá zpráva - 29 letý jezdec s okamžitou platností ukončuje spolupráci s navigátorem Olou Floenem.
Oba Norové spolupracovali od začátku sezony 2016. Společně tedy odjeli 18 světových soutěží a dvakrát stanuli na podium (v roce 2016 byli ve Švédsku a Mexiku vždy třetí). Teď se ale jejich cesty rozcházejí, protože už ve Finsku vedle Ostberga Ola Floene sedět nebude.
Novým navigátorem bude Torstein Eriksen. 27 letý Švéd ale jezdí britský šampionát s Fredrikem Ahlinem a v Norsku jej zase můžeme vídat po boku Franka Tore Larsena. A právě tyto aktivity znemožňují zatím kompletní zapojení Torsteina do WRC (Německá rally koliduje s Ulster rally). V Německu tak vedle Madse bude sedět Patrik Barth (naviguje syna Henninga Solberga, Oscara).
Dvojice Ostberg/Eriksen však před soutěží ve Finsku nemá v plánu žádný test. To je poměrně odvážné rozhodnutí, protože ve Finsku je potřeba hodně spoléhat na rozpis a navigátora... To před Německem čeká dvojici Östberg/Barth generálka - konkrétně soutěž mistrovství evropy, Rzeszow Rally (pojedou samozřejmě s Fiestou R5).
Odvolání Ola Floeneho má podle Mortena Ostberga "sportovní důvody. Ola je dobrý navigátor, už spolupráce s Andreasem Mikkelsenem a Pontusem Tidemandem fungovala dobře, ale spolupracovat se zkušeným Madsem bylo něco jiného. Nakonec bylo potřeba udělat to, co je nejlepší pro tým."
Tento rozchod by se ale měl týkat pouze postu navigátora. Ola Floene by měl i nadále zůstat v týmu Adapta, který Ostbergovi vlastní, a podílet se na vývoji nových jezdců: "Mám za to, že Ola pro nás ještě dlouho bude pracovat," dodal Ostberg starší.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.