Jen před pár dny jsme psali o tom, že Mads Ostberg nepojede Rallye Deutschland s vozem WRC, nýbrž s Fordem Fiesta R5. Teď přichází ze severu další překvapivá zpráva - 29 letý jezdec s okamžitou platností ukončuje spolupráci s navigátorem Olou Floenem.
Oba Norové spolupracovali od začátku sezony 2016. Společně tedy odjeli 18 světových soutěží a dvakrát stanuli na podium (v roce 2016 byli ve Švédsku a Mexiku vždy třetí). Teď se ale jejich cesty rozcházejí, protože už ve Finsku vedle Ostberga Ola Floene sedět nebude.
Novým navigátorem bude Torstein Eriksen. 27 letý Švéd ale jezdí britský šampionát s Fredrikem Ahlinem a v Norsku jej zase můžeme vídat po boku Franka Tore Larsena. A právě tyto aktivity znemožňují zatím kompletní zapojení Torsteina do WRC (Německá rally koliduje s Ulster rally). V Německu tak vedle Madse bude sedět Patrik Barth (naviguje syna Henninga Solberga, Oscara).
Dvojice Ostberg/Eriksen však před soutěží ve Finsku nemá v plánu žádný test. To je poměrně odvážné rozhodnutí, protože ve Finsku je potřeba hodně spoléhat na rozpis a navigátora... To před Německem čeká dvojici Östberg/Barth generálka - konkrétně soutěž mistrovství evropy, Rzeszow Rally (pojedou samozřejmě s Fiestou R5).
Odvolání Ola Floeneho má podle Mortena Ostberga "sportovní důvody. Ola je dobrý navigátor, už spolupráce s Andreasem Mikkelsenem a Pontusem Tidemandem fungovala dobře, ale spolupracovat se zkušeným Madsem bylo něco jiného. Nakonec bylo potřeba udělat to, co je nejlepší pro tým."
Tento rozchod by se ale měl týkat pouze postu navigátora. Ola Floene by měl i nadále zůstat v týmu Adapta, který Ostbergovi vlastní, a podílet se na vývoji nových jezdců: "Mám za to, že Ola pro nás ještě dlouho bude pracovat," dodal Ostberg starší.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?