Ostberg ukončil spolupráci se spolujezdcem Olou Floenem

Ostberg, Mads - Floene, Ola
Ostberg, Mads - Floene, Ola, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
-haj 15. července 2017 22:56
Sdílej:

Jen před pár dny jsme psali o tom, že Mads Ostberg nepojede Rallye Deutschland s vozem WRC, nýbrž s Fordem Fiesta R5. Teď přichází ze severu další překvapivá zpráva - 29 letý jezdec s okamžitou platností ukončuje spolupráci s navigátorem Olou Floenem.

Oba Norové spolupracovali od začátku sezony 2016. Společně tedy odjeli 18 světových soutěží a dvakrát stanuli na podium (v roce 2016 byli ve Švédsku a Mexiku vždy třetí). Teď se ale jejich cesty rozcházejí, protože už ve Finsku vedle Ostberga Ola Floene sedět nebude.

Novým navigátorem bude Torstein Eriksen. 27 letý Švéd ale jezdí britský šampionát s Fredrikem Ahlinem a v Norsku jej zase můžeme vídat po boku Franka Tore Larsena. A právě tyto aktivity znemožňují zatím kompletní zapojení Torsteina do WRC (Německá rally koliduje s Ulster rally). V Německu tak vedle Madse bude sedět Patrik Barth (naviguje syna Henninga Solberga, Oscara).

Dvojice Ostberg/Eriksen však před soutěží ve Finsku nemá v plánu žádný test. To je poměrně odvážné rozhodnutí, protože ve Finsku je potřeba hodně spoléhat na rozpis a navigátora... To před Německem čeká dvojici Östberg/Barth generálka - konkrétně soutěž mistrovství evropy, Rzeszow Rally (pojedou samozřejmě s Fiestou R5). 

Odvolání Ola Floeneho má podle Mortena Ostberga "sportovní důvody. Ola je dobrý navigátor, už spolupráce s Andreasem Mikkelsenem a Pontusem Tidemandem fungovala dobře, ale spolupracovat se zkušeným Madsem bylo něco jiného. Nakonec bylo potřeba udělat to, co je nejlepší pro tým."

Tento rozchod by se ale měl týkat pouze postu navigátora. Ola Floene by měl i nadále zůstat v týmu Adapta, který Ostbergovi vlastní, a podílet se na vývoji nových jezdců: "Mám za to, že Ola pro nás ještě dlouho bude pracovat," dodal Ostberg starší.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?