Jen před pár dny jsme psali o tom, že Mads Ostberg nepojede Rallye Deutschland s vozem WRC, nýbrž s Fordem Fiesta R5. Teď přichází ze severu další překvapivá zpráva - 29 letý jezdec s okamžitou platností ukončuje spolupráci s navigátorem Olou Floenem.
Oba Norové spolupracovali od začátku sezony 2016. Společně tedy odjeli 18 světových soutěží a dvakrát stanuli na podium (v roce 2016 byli ve Švédsku a Mexiku vždy třetí). Teď se ale jejich cesty rozcházejí, protože už ve Finsku vedle Ostberga Ola Floene sedět nebude.
Novým navigátorem bude Torstein Eriksen. 27 letý Švéd ale jezdí britský šampionát s Fredrikem Ahlinem a v Norsku jej zase můžeme vídat po boku Franka Tore Larsena. A právě tyto aktivity znemožňují zatím kompletní zapojení Torsteina do WRC (Německá rally koliduje s Ulster rally). V Německu tak vedle Madse bude sedět Patrik Barth (naviguje syna Henninga Solberga, Oscara).
Dvojice Ostberg/Eriksen však před soutěží ve Finsku nemá v plánu žádný test. To je poměrně odvážné rozhodnutí, protože ve Finsku je potřeba hodně spoléhat na rozpis a navigátora... To před Německem čeká dvojici Östberg/Barth generálka - konkrétně soutěž mistrovství evropy, Rzeszow Rally (pojedou samozřejmě s Fiestou R5).
Odvolání Ola Floeneho má podle Mortena Ostberga "sportovní důvody. Ola je dobrý navigátor, už spolupráce s Andreasem Mikkelsenem a Pontusem Tidemandem fungovala dobře, ale spolupracovat se zkušeným Madsem bylo něco jiného. Nakonec bylo potřeba udělat to, co je nejlepší pro tým."
Tento rozchod by se ale měl týkat pouze postu navigátora. Ola Floene by měl i nadále zůstat v týmu Adapta, který Ostbergovi vlastní, a podílet se na vývoji nových jezdců: "Mám za to, že Ola pro nás ještě dlouho bude pracovat," dodal Ostberg starší.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?