Jen před pár dny jsme psali o tom, že Mads Ostberg nepojede Rallye Deutschland s vozem WRC, nýbrž s Fordem Fiesta R5. Teď přichází ze severu další překvapivá zpráva - 29 letý jezdec s okamžitou platností ukončuje spolupráci s navigátorem Olou Floenem.
Oba Norové spolupracovali od začátku sezony 2016. Společně tedy odjeli 18 světových soutěží a dvakrát stanuli na podium (v roce 2016 byli ve Švédsku a Mexiku vždy třetí). Teď se ale jejich cesty rozcházejí, protože už ve Finsku vedle Ostberga Ola Floene sedět nebude.
Novým navigátorem bude Torstein Eriksen. 27 letý Švéd ale jezdí britský šampionát s Fredrikem Ahlinem a v Norsku jej zase můžeme vídat po boku Franka Tore Larsena. A právě tyto aktivity znemožňují zatím kompletní zapojení Torsteina do WRC (Německá rally koliduje s Ulster rally). V Německu tak vedle Madse bude sedět Patrik Barth (naviguje syna Henninga Solberga, Oscara).
Dvojice Ostberg/Eriksen však před soutěží ve Finsku nemá v plánu žádný test. To je poměrně odvážné rozhodnutí, protože ve Finsku je potřeba hodně spoléhat na rozpis a navigátora... To před Německem čeká dvojici Östberg/Barth generálka - konkrétně soutěž mistrovství evropy, Rzeszow Rally (pojedou samozřejmě s Fiestou R5).
Odvolání Ola Floeneho má podle Mortena Ostberga "sportovní důvody. Ola je dobrý navigátor, už spolupráce s Andreasem Mikkelsenem a Pontusem Tidemandem fungovala dobře, ale spolupracovat se zkušeným Madsem bylo něco jiného. Nakonec bylo potřeba udělat to, co je nejlepší pro tým."
Tento rozchod by se ale měl týkat pouze postu navigátora. Ola Floene by měl i nadále zůstat v týmu Adapta, který Ostbergovi vlastní, a podílet se na vývoji nových jezdců: "Mám za to, že Ola pro nás ještě dlouho bude pracovat," dodal Ostberg starší.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?