S překvapivým prohlášením dnes přišel Mads Ostberg, který na Rallye Deutschland nepojede s Fordem Fiesta WRC, nýbrž se slabší Fiestou R5. Pro toto rozhodnutí měl více důvodů.
Poté, co ve Švédsku a v Mexiku předvedl několik velmi pěkných časů, šla ale forma jednoho z mála soukromníků, kteří mají k dispozici vůz letošní specifikace, dolů. Od Rallye Deutschland nemá Mads Ostberg očividně moc velká očekávání, a tak se rozhodl, že se jí zúčastní jen s Fiestou R5.
Nevelké šance na úspěch na asfaltové soutěži, která Norovi nikdy moc nešla, jsou ale pouze jedním z důvodů stojících za touto změnou. K této změně přispěl také hlavní sponzor, společnost OneBet. Sázková společnost chce od Německa do své sportovní kampaně v rally zahrnou také seriál WRC2, a pro jejich propagaci se start Ostberga v nižší lize WRC perfektně hodí.
Ostberg tak splní zájmy sponzora a navíc ještě ušetří dost peněz, když start ve WRC2 je signifikantně levnější. Pro Ostberga se tak tato změna zdá být pouze pozitivní, avšak v Německu se v rámci WRC2 očekává velká konkurence. Rally Deutschland totiž patří mezi tři povinné závody pro účastníky toho šampionátu. Ostberg se tak bude muset popasovat se všemi špičkovými jezdci WRC2 - Janem Kopeckým, Pontusem Tidemandem, Olem Christianem Veibym (všichni Škoda Fabia R5), Teemu Suninenem a Ericem Camillim (oba Ford Fiesta R5).
Můžeme tedy říct, že na Ostberga v Německu nižší konkurence určitě nečeká. Otázkou zůstává, jestli jeho auto nevyužije některý z dalších jezdců - Martin Prokop by se vyloženě nabízel. Jisté je, že v Německu si svůj debut za volantem Fiesty WRC 2017 odbude Armin Kremer.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.