S překvapivým prohlášením dnes přišel Mads Ostberg, který na Rallye Deutschland nepojede s Fordem Fiesta WRC, nýbrž se slabší Fiestou R5. Pro toto rozhodnutí měl více důvodů.
Poté, co ve Švédsku a v Mexiku předvedl několik velmi pěkných časů, šla ale forma jednoho z mála soukromníků, kteří mají k dispozici vůz letošní specifikace, dolů. Od Rallye Deutschland nemá Mads Ostberg očividně moc velká očekávání, a tak se rozhodl, že se jí zúčastní jen s Fiestou R5.
Nevelké šance na úspěch na asfaltové soutěži, která Norovi nikdy moc nešla, jsou ale pouze jedním z důvodů stojících za touto změnou. K této změně přispěl také hlavní sponzor, společnost OneBet. Sázková společnost chce od Německa do své sportovní kampaně v rally zahrnou také seriál WRC2, a pro jejich propagaci se start Ostberga v nižší lize WRC perfektně hodí.
Ostberg tak splní zájmy sponzora a navíc ještě ušetří dost peněz, když start ve WRC2 je signifikantně levnější. Pro Ostberga se tak tato změna zdá být pouze pozitivní, avšak v Německu se v rámci WRC2 očekává velká konkurence. Rally Deutschland totiž patří mezi tři povinné závody pro účastníky toho šampionátu. Ostberg se tak bude muset popasovat se všemi špičkovými jezdci WRC2 - Janem Kopeckým, Pontusem Tidemandem, Olem Christianem Veibym (všichni Škoda Fabia R5), Teemu Suninenem a Ericem Camillim (oba Ford Fiesta R5).
Můžeme tedy říct, že na Ostberga v Německu nižší konkurence určitě nečeká. Otázkou zůstává, jestli jeho auto nevyužije některý z dalších jezdců - Martin Prokop by se vyloženě nabízel. Jisté je, že v Německu si svůj debut za volantem Fiesty WRC 2017 odbude Armin Kremer.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.