Mads Ostberg se původně objevil na startovní listině Tour de Corse, dalšího dílu světového šampionátu. Nakonec ale Nor bude muset první asfaltovou soutěž sezony vynechat. Tentokrát jsou však na vině technické důvody.
"Před pár dny začalo být zřejmé, že nebudeme mít odpovídající podvozek pro náš vůz pro Tour de Corse. Navíc bychom neměli čas na pořádné testování. Nemá smysl startovat na této soutěži bez toho, abychom před ní testovali," odhaluje příčiny absence Mads Ostberg.
"Proto si užiji ještě několik týdnů na otcovské dovolené před soutěží v Argentině namísto startu v soutěži, ve které bychom neměli šanci na dobrý výsledek." Před soutěží v Argentině již stihl Nor další testy s Fordem Fiesta WRC 2017 na sněhu.
"Sníh a led sice nejsou podstatné pro zbytek roku, ale ve Švédsku jsme toho nestihli tolik vyzkoušet z důvodu pozdní dodávky našeho auta. Před soutěží jsme měli jen velmi omezený čas na testování. Po několika dalších dnech testů v Norsku již mám pocit, že jsme auto daleko více poznali a nelezli lepší nastavení.
Už se nemohu dočkat, až se postavím na start v Argentině. Máme v plánu testování v Evropě a možná si auto vyzkoušíme i přímo v Argentině," nastínil své plány jezdec. Ten může, na rozdíl od továrních týmů, testovat i před zámořskými závody přímo v místě konání soutěže.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.