Šéf Citroën Racing, Yves Matton, připustil, že jeho tým musí udělat několik vylepšení na nové C3 WRC, zároveň ale přislíbil, že jeho tým bude po nemastném neslaném úvodu sezony pracovat ještě tvrději.
Citroën si v roce 2016 dal roční pauzu, když nezávodil s tím, že se chtěl pořádně připravit na sezonu 2017 a nová pravidla ve WRC. Cílem samozřejmě bylo vyvinout C3 World Rally Car na špičkové úrovni, za vývojem auta stál navíc Kris Meeke.
Na prvních dvou soutěžích letošního MS (Rally Monte Carlo a Rally Sweden) v rally ale neměl tovární tým Citroënu moc co oslavovat, když mu po těchto dvou soutěžích patří poslední příčka mezi konstruktéry a jejich hvězda, Kris Meeke je mezi jezdci až čtrnáctá.
Na Monte Carlu musel Meeke odstoupit z relativně slušného čtvrtého místa a ve Švédsku měl problémy s udržením tempa svých rivalů, zvláště ve druhých průjezdech jednotlivých zkoušek. Průběžně mu patřilo páté místo, když během druhého dne chyboval a skončil mimo cestu. V cíli mu patřila 12. příčka.
"Všichni si uvědomujeme, co musíme udělat, abychom se zlepšili a byli konkurenceschopní. V přípravách na nadcházející podniky budeme pracovat ještě tvrději," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën. "Zcela jednoznačně ještě máme práci, kterou musíme udělat, abychom získali většinu z potenciálu našeho vozu v určitých podmínkách.
Na tomto povrchu [sněhu a ledu] jsme byli rychlí v prvních průjezdech zkoušek, [ale] stále musíme pracovat, abychom zjistili, proč se naši jezdci necítili úplně pohodlně ve druhých průjezdech."
Matton očekává, že šotolinové cesty Guanajuato Rally Mexico budou lépe sedět jejich jezdci, Krisi Meekeovi, než unikátní mix ledu a sněhu, který je charakteristický pro jedinou sněhovou soutěž šampionátu. "Kris měl několik náročných ne zrovna pohodových pocitů v autě na různých površích. Za těchto podmínek není lehké rozvíjet vaší důvěru. Je zde dobrá šance, že situace v Mexiku bude odlišná, tam je povrch cest konzistentnější v průběhu soutěže."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.