Matton: Máme před sebou hodně práce

Kris Meeke ve Švédsku C3 WRC dvakrát "neuhlídal" a vůz jej "vypekl"
Kris Meeke ve Švédsku C3 WRC dvakrát "neuhlídal" a vůz jej "vypekl", foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 19. února 2017 19:51
Sdílej:

Šéf Citroën Racing, Yves Matton, připustil, že jeho tým musí udělat několik vylepšení na nové C3 WRC, zároveň ale přislíbil, že jeho tým bude po nemastném neslaném úvodu sezony pracovat ještě tvrději.

Citroën si v roce 2016 dal roční pauzu, když nezávodil s tím, že se chtěl pořádně připravit na sezonu 2017 a nová pravidla ve WRC. Cílem samozřejmě bylo vyvinout C3 World Rally Car na špičkové úrovni, za vývojem auta stál navíc Kris Meeke.

Na prvních dvou soutěžích letošního MS (Rally Monte Carlo a Rally Sweden) v rally ale neměl tovární tým Citroënu moc co oslavovat, když mu po těchto dvou soutěžích patří poslední příčka mezi konstruktéry a jejich hvězda, Kris Meeke je mezi jezdci až čtrnáctá. 

Na Monte Carlu musel Meeke odstoupit z relativně slušného čtvrtého místa a ve Švédsku měl problémy s udržením tempa svých rivalů, zvláště ve druhých průjezdech jednotlivých zkoušek. Průběžně mu patřilo páté místo, když během druhého dne chyboval a skončil mimo cestu. V cíli mu patřila 12. příčka. 

"Všichni si uvědomujeme, co musíme udělat, abychom se zlepšili a byli konkurenceschopní. V přípravách na nadcházející podniky budeme pracovat ještě tvrději," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën. "Zcela jednoznačně ještě máme práci, kterou musíme udělat, abychom získali většinu z potenciálu našeho vozu v určitých podmínkách.

Na tomto povrchu [sněhu a ledu] jsme byli rychlí v prvních průjezdech zkoušek, [ale] stále musíme pracovat, abychom zjistili, proč se naši jezdci necítili úplně pohodlně ve druhých průjezdech."

Matton očekává, že šotolinové cesty Guanajuato Rally Mexico budou lépe sedět jejich jezdci, Krisi Meekeovi, než unikátní mix ledu a sněhu, který je charakteristický pro jedinou sněhovou soutěž šampionátu. "Kris měl několik náročných ne zrovna pohodových pocitů v autě na různých površích. Za těchto podmínek není lehké rozvíjet vaší důvěru. Je zde dobrá šance, že situace v Mexiku bude odlišná, tam je povrch cest konzistentnější v průběhu soutěže."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?