Šéf Citroën Racing, Yves Matton, připustil, že jeho tým musí udělat několik vylepšení na nové C3 WRC, zároveň ale přislíbil, že jeho tým bude po nemastném neslaném úvodu sezony pracovat ještě tvrději.
Citroën si v roce 2016 dal roční pauzu, když nezávodil s tím, že se chtěl pořádně připravit na sezonu 2017 a nová pravidla ve WRC. Cílem samozřejmě bylo vyvinout C3 World Rally Car na špičkové úrovni, za vývojem auta stál navíc Kris Meeke.
Na prvních dvou soutěžích letošního MS (Rally Monte Carlo a Rally Sweden) v rally ale neměl tovární tým Citroënu moc co oslavovat, když mu po těchto dvou soutěžích patří poslední příčka mezi konstruktéry a jejich hvězda, Kris Meeke je mezi jezdci až čtrnáctá.
Na Monte Carlu musel Meeke odstoupit z relativně slušného čtvrtého místa a ve Švédsku měl problémy s udržením tempa svých rivalů, zvláště ve druhých průjezdech jednotlivých zkoušek. Průběžně mu patřilo páté místo, když během druhého dne chyboval a skončil mimo cestu. V cíli mu patřila 12. příčka.
"Všichni si uvědomujeme, co musíme udělat, abychom se zlepšili a byli konkurenceschopní. V přípravách na nadcházející podniky budeme pracovat ještě tvrději," říká Yves Matton, šéf týmu Citroën. "Zcela jednoznačně ještě máme práci, kterou musíme udělat, abychom získali většinu z potenciálu našeho vozu v určitých podmínkách.
Na tomto povrchu [sněhu a ledu] jsme byli rychlí v prvních průjezdech zkoušek, [ale] stále musíme pracovat, abychom zjistili, proč se naši jezdci necítili úplně pohodlně ve druhých průjezdech."
Matton očekává, že šotolinové cesty Guanajuato Rally Mexico budou lépe sedět jejich jezdci, Krisi Meekeovi, než unikátní mix ledu a sněhu, který je charakteristický pro jedinou sněhovou soutěž šampionátu. "Kris měl několik náročných ne zrovna pohodových pocitů v autě na různých površích. Za těchto podmínek není lehké rozvíjet vaší důvěru. Je zde dobrá šance, že situace v Mexiku bude odlišná, tam je povrch cest konzistentnější v průběhu soutěže."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.