Specialista na Rally Sweden, Mads Ostberg, dokázal i při svém premiérovém startu s Fordem Fiesta WRC 2017 zajet nejrychlejší čas. Nor vyhrál čtvrteční shakedown. Ogier šetřil pneumatiky.
Shakedown proběhl na 7,23 kilometrů dlouhém úseku. Nejrychleji jej projel "zimní specialista" Ostberg s Fordem týmu OneBet Jipocar. "Po pouhých dvou dnech v autě jsem moc, moc šťastný," řekl Nor. "Nejsem si ale moc jistý, jak moc vypovídající tato zkouška byla - Tänak a Ogier určitě nejeli naplno." A měl pravdu. Někteří jezdci se rozhodli šetřit pneumatiky.
Soutěž začíná dnes večer krátkou diváckou speciálkou. Celkem je v plánu 331,74 ostrých soutěžích kilometrů rozložených do tří etap. Ve Švédsku panují pěkné zimní podmínky.
Výsledky shakedownu:01. Mads Östberg (Ford Fiesta WRC) - 4:11.6 min.02. Craig Breen (Citroën C3 WRC) +0,1 s03. Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupé WRC) +0,5 s04. Kris Meeke (Citroën C3 WRC) +0,6 s05. Dani Sordo (Hyundai i20 Coupé WRC) +2,4 s06. Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) +2,9 s07. Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) +3,5 s08. Stephane Lefebvre (Citroën DS3 WRC) +4,5 s= Ott Tänak (Ford Fiesta WRC) +4,5 s 10. Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) +4,6 s
15. Juho Hänninen (Toyota Yaris WRC) +16,8s17. Sébastien Ogier (Ford Fiesta WRC) +18,3s
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.