Specialista na Rally Sweden, Mads Ostberg, dokázal i při svém premiérovém startu s Fordem Fiesta WRC 2017 zajet nejrychlejší čas. Nor vyhrál čtvrteční shakedown. Ogier šetřil pneumatiky.
Shakedown proběhl na 7,23 kilometrů dlouhém úseku. Nejrychleji jej projel "zimní specialista" Ostberg s Fordem týmu OneBet Jipocar. "Po pouhých dvou dnech v autě jsem moc, moc šťastný," řekl Nor. "Nejsem si ale moc jistý, jak moc vypovídající tato zkouška byla - Tänak a Ogier určitě nejeli naplno." A měl pravdu. Někteří jezdci se rozhodli šetřit pneumatiky.
Soutěž začíná dnes večer krátkou diváckou speciálkou. Celkem je v plánu 331,74 ostrých soutěžích kilometrů rozložených do tří etap. Ve Švédsku panují pěkné zimní podmínky.
Výsledky shakedownu:01. Mads Östberg (Ford Fiesta WRC) - 4:11.6 min.02. Craig Breen (Citroën C3 WRC) +0,1 s03. Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupé WRC) +0,5 s04. Kris Meeke (Citroën C3 WRC) +0,6 s05. Dani Sordo (Hyundai i20 Coupé WRC) +2,4 s06. Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) +2,9 s07. Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) +3,5 s08. Stephane Lefebvre (Citroën DS3 WRC) +4,5 s= Ott Tänak (Ford Fiesta WRC) +4,5 s 10. Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) +4,6 s
15. Juho Hänninen (Toyota Yaris WRC) +16,8s17. Sébastien Ogier (Ford Fiesta WRC) +18,3s
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.