Specialista na Rally Sweden, Mads Ostberg, dokázal i při svém premiérovém startu s Fordem Fiesta WRC 2017 zajet nejrychlejší čas. Nor vyhrál čtvrteční shakedown. Ogier šetřil pneumatiky.
Shakedown proběhl na 7,23 kilometrů dlouhém úseku. Nejrychleji jej projel "zimní specialista" Ostberg s Fordem týmu OneBet Jipocar. "Po pouhých dvou dnech v autě jsem moc, moc šťastný," řekl Nor. "Nejsem si ale moc jistý, jak moc vypovídající tato zkouška byla - Tänak a Ogier určitě nejeli naplno." A měl pravdu. Někteří jezdci se rozhodli šetřit pneumatiky.
Soutěž začíná dnes večer krátkou diváckou speciálkou. Celkem je v plánu 331,74 ostrých soutěžích kilometrů rozložených do tří etap. Ve Švédsku panují pěkné zimní podmínky.
Výsledky shakedownu:01. Mads Östberg (Ford Fiesta WRC) - 4:11.6 min.02. Craig Breen (Citroën C3 WRC) +0,1 s03. Hayden Paddon (Hyundai i20 Coupé WRC) +0,5 s04. Kris Meeke (Citroën C3 WRC) +0,6 s05. Dani Sordo (Hyundai i20 Coupé WRC) +2,4 s06. Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) +2,9 s07. Elfyn Evans (Ford Fiesta WRC) +3,5 s08. Stephane Lefebvre (Citroën DS3 WRC) +4,5 s= Ott Tänak (Ford Fiesta WRC) +4,5 s 10. Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) +4,6 s
15. Juho Hänninen (Toyota Yaris WRC) +16,8s17. Sébastien Ogier (Ford Fiesta WRC) +18,3s
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.