Cílem Ostberga je vybojovat ve Švédsku podium

Mads Ostberg finišuje přípravy před příštím týdnem
Mads Ostberg finišuje přípravy před příštím týdnem, foto: M-Sport/McKlein
iM2 3. února 2017 23:12
Sdílej:

Mads Ostberg se na Rally Sweden sice postaví na start, ale vše bude ve velkém spěchu a vůz si nestihne pořádně otestovat. S Fiestou WRC 2017 by ale rád zajel podium.

Mads Ostberg aktuálně bojuje při své snaze o vstup do MS v rally hlavně s časem, aby se stihl pořádně připravit na Rally Sweden. Na její start se už příští týden postaví bez nějaké větší přípravy. Mads pojede s Fordem Fiesta WRC 2017 nasazeným jeho privátním týmem Adapta. S tímto novým speciálem ale jezdec nemá skoro žádné zkušenosti. 

Dle informací britského Autosportu bylo auto pro Madse Ostberga zhotoveno v dílnách M-Sportu v Cumbrii teprve během tohoto týdne. "Je to pro tým i mě velká výzva, celé je to docela stresující," řekl Mads Ostberg pro Autosport. Ten i se svými mechaniky podporuje přípravné práce M-Sportu. Jak již víme, z důvodu nutnosti vynucené pravidly bude auto formálně startovat právě pod hlavičkou M-Sportu. 

"Pokud bude všechno fungovat, tak bychom měli o víkendu strávit nějaký čas v autě, ale to mi nedá takovou zkušenost, jakou měli v uplynulých šesti měsících s těmito auty ostatní. Je opravdu vzrušující být zpět a pracovat s mými kluky. To je to, co jsem chtěl. Zanedlouho chceme jezdit se dvěma Fiestami. Bude to vzrušující rok, ale jak říkám, pro Švédsko je to velký krok s tak málem času v autě," říká Nor, který na tomto shakedownu ujede jedny z prvních kilometrů s autem specifikace 2017.

Pilot má příští víkend v plánu start na domácí rally s centrem v Karlstadu, na které stál z posledních šesti ročníků pětkrát na pódiu a jeho cíle jsou vysoké. "Chci bojovat o podium, v uplynulých letech jsem zde měl docela dobré výsledky." Generálka se jezdci povedla, když minulý víkend vyhrál s Fordem Fiesta R5 už pošesté norskou Finnskog Rally. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.