Mads Ostberg se na Rally Sweden sice postaví na start, ale vše bude ve velkém spěchu a vůz si nestihne pořádně otestovat. S Fiestou WRC 2017 by ale rád zajel podium.
Mads Ostberg aktuálně bojuje při své snaze o vstup do MS v rally hlavně s časem, aby se stihl pořádně připravit na Rally Sweden. Na její start se už příští týden postaví bez nějaké větší přípravy. Mads pojede s Fordem Fiesta WRC 2017 nasazeným jeho privátním týmem Adapta. S tímto novým speciálem ale jezdec nemá skoro žádné zkušenosti.
Dle informací britského Autosportu bylo auto pro Madse Ostberga zhotoveno v dílnách M-Sportu v Cumbrii teprve během tohoto týdne. "Je to pro tým i mě velká výzva, celé je to docela stresující," řekl Mads Ostberg pro Autosport. Ten i se svými mechaniky podporuje přípravné práce M-Sportu. Jak již víme, z důvodu nutnosti vynucené pravidly bude auto formálně startovat právě pod hlavičkou M-Sportu.
"Pokud bude všechno fungovat, tak bychom měli o víkendu strávit nějaký čas v autě, ale to mi nedá takovou zkušenost, jakou měli v uplynulých šesti měsících s těmito auty ostatní. Je opravdu vzrušující být zpět a pracovat s mými kluky. To je to, co jsem chtěl. Zanedlouho chceme jezdit se dvěma Fiestami. Bude to vzrušující rok, ale jak říkám, pro Švédsko je to velký krok s tak málem času v autě," říká Nor, který na tomto shakedownu ujede jedny z prvních kilometrů s autem specifikace 2017.
Pilot má příští víkend v plánu start na domácí rally s centrem v Karlstadu, na které stál z posledních šesti ročníků pětkrát na pódiu a jeho cíle jsou vysoké. "Chci bojovat o podium, v uplynulých letech jsem zde měl docela dobré výsledky." Generálka se jezdci povedla, když minulý víkend vyhrál s Fordem Fiesta R5 už pošesté norskou Finnskog Rally.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.