Příchod a výkony Sébastiena Ogiera v M-Sportu vzbuzují zájem amerického výrobce silničních vozů, společnosti Ford.
Na rally Monte Carlo jsme mohli ve čtvrtek a pak v neděli na dojezdu Power-Stage vidět Davea Pericaka, šéfa Ford Performance. Před mikrofony WRC Live vypadal velmi nadšeně. "Je to poprvé, co asistuji na rally WRC a je to neuvěřitelné. Angažujeme se v rozdílných sportovních motoristických disciplínách: GRC v Americe a teď také ve WRX s Kenem Blockem, ale dnes jsem zde a v budoucnu to [WRC] budeme více sledovat. S těmito novými auty a novými pravidly bude letošní sezona grandiózní."
"Mít Sébastiena v autě jen sen, který se stal realitou, je to tedy pro nás dobrou věcí, jsme velmi šťastní." Pak byl Dave Pericak dotázán na možnost návratu Fordu do WRC v roli továrny a pozitivní je, že tuto myšlenku nevyloučil: "Jsme tu, abychom to studovali. Pracujeme s Malcolmem Wilsonen, odvedl úžasnou práci a my uvidíme, jak s ním budeme pokračovat ve spolupráci v budoucnosti."
Letos už je to pátá sezona od doby, kdy se Ford na konci roku 2012 z ekonomických důvodů stáhl z MS v rally a speciály Ford Fiesta RS WRC od té doby nasazuje M-Sport. Jak se zdá, aktuálně je Ford od té doby nejblíže továrnímu návratu. Se Sébastienem Ogierem za volantem Fiesty si asi nemohl přát lepší příležitost.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?