Příchod a výkony Sébastiena Ogiera v M-Sportu vzbuzují zájem amerického výrobce silničních vozů, společnosti Ford.
Na rally Monte Carlo jsme mohli ve čtvrtek a pak v neděli na dojezdu Power-Stage vidět Davea Pericaka, šéfa Ford Performance. Před mikrofony WRC Live vypadal velmi nadšeně. "Je to poprvé, co asistuji na rally WRC a je to neuvěřitelné. Angažujeme se v rozdílných sportovních motoristických disciplínách: GRC v Americe a teď také ve WRX s Kenem Blockem, ale dnes jsem zde a v budoucnu to [WRC] budeme více sledovat. S těmito novými auty a novými pravidly bude letošní sezona grandiózní."
"Mít Sébastiena v autě jen sen, který se stal realitou, je to tedy pro nás dobrou věcí, jsme velmi šťastní." Pak byl Dave Pericak dotázán na možnost návratu Fordu do WRC v roli továrny a pozitivní je, že tuto myšlenku nevyloučil: "Jsme tu, abychom to studovali. Pracujeme s Malcolmem Wilsonen, odvedl úžasnou práci a my uvidíme, jak s ním budeme pokračovat ve spolupráci v budoucnosti."
Letos už je to pátá sezona od doby, kdy se Ford na konci roku 2012 z ekonomických důvodů stáhl z MS v rally a speciály Ford Fiesta RS WRC od té doby nasazuje M-Sport. Jak se zdá, aktuálně je Ford od té doby nejblíže továrnímu návratu. Se Sébastienem Ogierem za volantem Fiesty si asi nemohl přát lepší příležitost.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.