Na víkendovom motoristickom podujatí KeskoMobil Auto Show na Slovakia Ringu pri Orechovej Potôni svoj stan v servisnom parkovisku, s niekoľkými súťažnými vozidlami, rozloží KIT Racing tím. Po vydarenej sezóne sa všetci aktéri tímu tešia na záverečnú akciu rally sezóny. V žltočiernych farbách Slovnaftu na Škode Fabii S 2000 nebude na štarte chýbať ani dvojica Tibor Cserhalmi - Lukáš Šintal.
Obaja už majú skúsenosti s traťou na Slovakia Ringu a majú iba pozitívne spomienky, aj keď sa Cserhalmimu v minulosti preteky dokončiť nepodarilo. „Na show prídu všetci. Hoci nejde o body, ide o prestíž. V piatok máme na programe zmes aktivít. Dopoludnia sa budeme venovať partnerom, poďakujeme im za podporu počas aktuálnej sezóny a niektoré tímy si tam pozvú nových potencionálnych partnerom pre nasledujúcu sezónu. Dúfam, že v sobotu nebudeme mať smolu a vyhnú sa nám defekty alebo iné technické poruchy, pre ktoré sa mi predtým nepodarilo dôjsť do cieľa," povedal T. Cserhalmi. Popoludní nasledujú povinné akcie, administratívne a technické preberanie, obhliadka trate a rozprava jazdcov. V sobotu sa už pôjde naplno. Trať na autodrome je veľmi rýchla. Rýchlostné skúšky povedú po širokých asfaltoch, miestami po šotoline a po servisných uličkách, ktoré svojou kľukatosťou pripomínajú rally trať.
Auto show nie je len o jazdcoch, spolujazdcoch a ich tímoch. Akcia doplnená o sprievodný program, akým bude vystúpenie hudobnej skupiny a predstavovanie najlepších jazdcov do vrchu, je určená hlavne pre divákov a partnerov. „Chcem sa poďakovať reklamným partnerom a sponzorom, ktorí nás podporovali počas celej sezóny a našim fanúšikom. Naša sezóna bola plná zmien a nečakaných zvratov. Počas doby, čo sa venujem motoršportu, som takúto rozmanitú sezónu nemal. Ako zástupca tímu KIT Racing hodnotím sezónu po súťažnej stránke ako veľmi úspešnú. Nechcem hodnotiť výsledky, ale vyzdvihnem silné emócie, ktoré som ako spolujazdec Tibora Cserhalmiho prežíval," poďakoval Lukáš Šintal. Pre posádku Cserhalmi - Šintal sezóna na vystúpením na Slovakia Ringu nekončí. V závere roka plánujú ešte účasť na rally v Slušoviciach.
KIT Racing pripraví do boja tri Peugeoty 208 R2, jedno Mitsubshi Evo IX, spomínanú Škodu Fabiu S 2000 a jedno prekvapenie pre majstra Slovenska v dvojkolkách Jána Kundláka. Jeden Peugeot 208 osedlajú dve dámy, Michaela Debnárová so spolujazdkyňou Luciou Laurincovou, na ďalšom sa predstavia bratranci Matej a Peter Krišandovci a na treťom Peugeote 208 premierovo mladý pretekár Jakub Chovanec z Českej republiky. Na Mitsubishi Evo IX svoje umenie ukáže tradičná dvojica Lukáš Matěna - Lukáš Hlaváč, Škodu Fabiu S 2000 vyvetrajú Cserhalmi - Šintal a pre veľký talent slovenského motoršportu Janka Kundláka chystajú prekvapenie. Aké, ukáže sa pri preberaní vozidiel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?