Dnes bylo oznámeno, že se Volkswagen stahuje z MS v rally, co bude příští rok s jeho současnými jezdci Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem?
Německá automobilka Volkswagen se rozhodla dále nepodporovat program ve WRC, který ji stojí asi 70 milionů EUR na sezonu, když musí řešit miliardové výdaje na odškodnění po emisním skandálu. Samozřejmě roční výdaje na aktivity v rally jsou jen kapkou v oceánu v porovnání s tím, kolik VW ušestří, ale jde také z velké části o image, kterou teď musí Volkswagen (minimálně před soudci, úředníky a dalšími) zlepšovat.
Volkswagen by ve WRC čtyři roky a upřímně si řekněme, že úspěšnější už být asi ani nemohl - vyhrál, co se dalo a to jak mezi jezdci tak i konstruktéry. Odchod Volkswagenu, o kterém s největší pravděpodobností rozhodl samotný šéf VW Group, Matthias Müller, který před Dieselgate vedl Porsche a stál za jeho návratem do Le Mans a WEC, by neměl WRC jako takové nějak narušit, ale Pola R WRC budeme samozřejmě postrádat všichni.
I samotnému šampionátu bude Volkswagen chybět, když například od svého příchodu v roce 2013 zajišťoval oficiální vozy pro jednotlivé soutěže. Navíc v roce 2011, tedy v době, kdy se svět vzpamatovával z finanční krize, Volkswagen svým oznámením o vstupu do WRC sérii hodně podpořil. Vždyť jeden ze tří největších výrobců aut na světě se rozhodl dát najevo, že WRC věří.
Jost Capito, který valnou většinu času vedl program Volkswagenu, neúnavně bojoval za lepší podmínky pro fanoušky rally. Úspěchy Volkswagenu si užívali také fanoušci, jejich propagační kampaně na ně byly hodně zaměřeny. Polo R WRC vytvořilo, převážně se Sébastienem Ogierem za volantem, spoustu rekordů - za všechny však jmenujme jeden: Od Rally Monte Carlo 2013 se jelo 980 rychlostních zkoušek, Polo R WRC vyhrálo 622 z nich....
Co bude s jezdci?Hlavní spekulace se okamžitě roztočily kolem Sébastiena Ogiera, čtyřnásobného mistra světa. Někteří dokonce tvrdí, že by to Francouz mohl považovat za zakončení své kariéry. Sébastien totiž několikrát prohlásil, že nehodlá setrvávat ve WRC na věky. O svém odchodu také mluvil v souvislosti se svojí frustrací z pravidel, která ho nutí čistit ostatním trať.
Pokud zůstane, o čemž panuje většinové přesvědčení, nebude mít určitě problém najít si práci. Nabízí se jeho návrat k Citroënu, se kterým do WRC vstoupil. Francouzi už sice mají smlouvu se třemi jezdci, bylo by však velmi překvapivé, kdyby se jej minimálně nepokusili zlákat - místo by se pro něj určitě našlo. Tovární dvojice Meeke-Ogier by byla neskutečně silná, nemyslíte?
Zároveň jsme však zaznamenali vzájemný obdiv mezi Malcolmem Wilsonem a Sébastienem Ogierem. Oba spolu jednali o možné spolupráci již na konci sezony 2011. Ogier by byl možná ochotný jít do M-Sportu i bez mnohamilionové nabídky, vždyť i Colin Clark, uznávaný novinář z WRC, na svém twitteru napsal, co mu Ogier řekl minulý týden ve Walesu: "Obdivuji Malcolma Wilsona a lituji, že jsem s ním ještě nikdy nespolupracoval. Ale kdo ví, co přinese budoucnost?"
A Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen? Toyota a M-Sport volná místa mají, Citroën by byl zřejmě schopný ještě jedno vytvořit... Svoji troškou do mlýna přispěl také DMACK, který přes internet okamžitě vzkázal, že on má na příští rok dvě místa volná - tím mimo jiné potvrdil svůj úmysl nasazovat příští rok dvě auta.
Nejsmutnější je, že už se nikdy nedozvíme, jak dobré by Polo R WRC 2017 bylo. Vždyť Volkswagen začal s jeho vývojem jako první a investoval spoustu prostředků. Na vývoji se kromě tří hvězd továrního týmu podílel také Marcus Grönholm nebo Dieter Depping, vše bylo zbytečné. Smutný konec (možné) legendy...
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.