Dnes bylo oznámeno, že se Volkswagen stahuje z MS v rally, co bude příští rok s jeho současnými jezdci Sébastienem Ogierem, Jarim-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem?
Německá automobilka Volkswagen se rozhodla dále nepodporovat program ve WRC, který ji stojí asi 70 milionů EUR na sezonu, když musí řešit miliardové výdaje na odškodnění po emisním skandálu. Samozřejmě roční výdaje na aktivity v rally jsou jen kapkou v oceánu v porovnání s tím, kolik VW ušestří, ale jde také z velké části o image, kterou teď musí Volkswagen (minimálně před soudci, úředníky a dalšími) zlepšovat.
Volkswagen by ve WRC čtyři roky a upřímně si řekněme, že úspěšnější už být asi ani nemohl - vyhrál, co se dalo a to jak mezi jezdci tak i konstruktéry. Odchod Volkswagenu, o kterém s největší pravděpodobností rozhodl samotný šéf VW Group, Matthias Müller, který před Dieselgate vedl Porsche a stál za jeho návratem do Le Mans a WEC, by neměl WRC jako takové nějak narušit, ale Pola R WRC budeme samozřejmě postrádat všichni.
I samotnému šampionátu bude Volkswagen chybět, když například od svého příchodu v roce 2013 zajišťoval oficiální vozy pro jednotlivé soutěže. Navíc v roce 2011, tedy v době, kdy se svět vzpamatovával z finanční krize, Volkswagen svým oznámením o vstupu do WRC sérii hodně podpořil. Vždyť jeden ze tří největších výrobců aut na světě se rozhodl dát najevo, že WRC věří.
Jost Capito, který valnou většinu času vedl program Volkswagenu, neúnavně bojoval za lepší podmínky pro fanoušky rally. Úspěchy Volkswagenu si užívali také fanoušci, jejich propagační kampaně na ně byly hodně zaměřeny. Polo R WRC vytvořilo, převážně se Sébastienem Ogierem za volantem, spoustu rekordů - za všechny však jmenujme jeden: Od Rally Monte Carlo 2013 se jelo 980 rychlostních zkoušek, Polo R WRC vyhrálo 622 z nich....
Co bude s jezdci?Hlavní spekulace se okamžitě roztočily kolem Sébastiena Ogiera, čtyřnásobného mistra světa. Někteří dokonce tvrdí, že by to Francouz mohl považovat za zakončení své kariéry. Sébastien totiž několikrát prohlásil, že nehodlá setrvávat ve WRC na věky. O svém odchodu také mluvil v souvislosti se svojí frustrací z pravidel, která ho nutí čistit ostatním trať.
Pokud zůstane, o čemž panuje většinové přesvědčení, nebude mít určitě problém najít si práci. Nabízí se jeho návrat k Citroënu, se kterým do WRC vstoupil. Francouzi už sice mají smlouvu se třemi jezdci, bylo by však velmi překvapivé, kdyby se jej minimálně nepokusili zlákat - místo by se pro něj určitě našlo. Tovární dvojice Meeke-Ogier by byla neskutečně silná, nemyslíte?
Zároveň jsme však zaznamenali vzájemný obdiv mezi Malcolmem Wilsonem a Sébastienem Ogierem. Oba spolu jednali o možné spolupráci již na konci sezony 2011. Ogier by byl možná ochotný jít do M-Sportu i bez mnohamilionové nabídky, vždyť i Colin Clark, uznávaný novinář z WRC, na svém twitteru napsal, co mu Ogier řekl minulý týden ve Walesu: "Obdivuji Malcolma Wilsona a lituji, že jsem s ním ještě nikdy nespolupracoval. Ale kdo ví, co přinese budoucnost?"
A Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen? Toyota a M-Sport volná místa mají, Citroën by byl zřejmě schopný ještě jedno vytvořit... Svoji troškou do mlýna přispěl také DMACK, který přes internet okamžitě vzkázal, že on má na příští rok dvě místa volná - tím mimo jiné potvrdil svůj úmysl nasazovat příští rok dvě auta.
Nejsmutnější je, že už se nikdy nedozvíme, jak dobré by Polo R WRC 2017 bylo. Vždyť Volkswagen začal s jeho vývojem jako první a investoval spoustu prostředků. Na vývoji se kromě tří hvězd továrního týmu podílel také Marcus Grönholm nebo Dieter Depping, vše bylo zbytečné. Smutný konec (možné) legendy...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.