Prešovčan Igor Drotár mal po náročnej sezóne MSR v rally konečne pohodovú súťaž. 42. Rally Košice mu okrem množstva nabehaných kilometrov priniesla tiež trofej za víťazstvo v triede 11.
Uplynulý piatok na štartovej rampe chcela posádka Igor Drotár/Robo Müller veriť, že im tentokrát "domáca" súťaž vyjde. Rampou prešlo aj množstvo silných slovenských, poľských a maďarských majstrov volantu na najmodernejších strojoch R5. Stará, verná Škoda Fabia WRC teda nezradila, a to od prvej skúšky Štós v sobotu popoludní do nedeľňajšieho posledného prejazdu Skárošom: posádka úspešne absolvovala všetkých 620 km, z toho 142 km rýchlostných skúšok. V cieli figurovali na 7. mieste absolútne (MSR) a 1. v triede 11.
Igor Drotár: "Rally Košice nás tešili nielen počasím, ale aj silnou konkurenciou slovenskej, českej, poľskej a maďarskej absolútnej špičky. Organizátor vymyslel staro-nové trate, ktoré sa však nešli dlhé roky. V takejto ťažkej konkurencii je lepšie byť 10., než v slabej konkurencii 1. Divákov očarilo neuveriteľné tempo týchto posádok. Snažil som sa ísť čo najrýchlejšie, no bolo to mimoriadne náročné a zvolil som si inteligentné tempo, aby sme konečne došli do cieľa. Tým bol cieľ aj splnený. Na to, že sme nedokončili tri súťaže, nás 6. absolútne miesto v šampionáte teší. V kopcoch sa nám zatiaľ darí a o týždeň zabojujeme na posledných pretekoch v poľskej Korczyne. Na záver chcem povedať, že sa teším tiež z výnimočných a krásnych fotografií autora Martina Trenklera, ktorý so sebou prináša originálny pohľad na náš šport."
Preteky automobilov do vrchu v Korczyne (24.-25. septembra) teda rozhodnú, či sa 62-ročný Igor Drotár stane unikátnym národným šampiónom Slovenska a/alebo Poľska.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?