Podle Madse Ostberga mají v M-Sportu před Korsickou rally co dělat - a to jak na autě, tak i posádka na své jízdě. Toto řekl Norský pilot po ne zrovna povedené Rally Deutschland.
V Německu měl Ostberg těžký start se svoji Fiestou RS WRC do soutěže. V sobotu odpoledne jej pak překonal Hayden Paddon na Hyundai i20 WRC. Nakonec brala Norská posádka šesté místo, avšak se ztrátou téměř minutu na Paddona a více než 4,5 minuty na Ogiera. "Je jasné, že před Korsikou máme nějakou práci. Jsou zde určité oblasti v nastavení auta, které mohou být zlepšeny, ale také některé oblasti našeho řízení," říká Mads Ostberg úvodem.
"Byly tam velké odstupy před námi a také za námi [během posledního dne], jen jsme si hráli se set-upem a snažili jsme se zlepšit naši důvěru v autě. Obecně vzato set-up fungoval docela dobře. Ale jsou to finální detaily, na kterých musíme zapracovat - zvláště diferenciály - abychom dali všechno dohromady. Během víkendu jsme zkusili mnoho věcí. Ne všechny z nich fungovaly, ale mohu vám slíbit, že my všichni budeme během nadcházejícího měsíce extrémně tvrdě pracovat na tom, abychom zajistili, že na Korsice předvedeme zlepšení," pokračuje Nor.
Svůj názor na soutěž připojil také šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. "Rally Deutschland na nás nebyla nikdy zvláště přívětivá. Nikdy jsme zde nevyhráli a ani letos to nebyl nejlepší víkend. Po jeho chybě na první zkoušce, Eric celý víkend doháněl. Byla to pro něj velmi náročná rally. Ale dobře zvládl obnovit svoji důvěru a rychlost ve zbytku víkendu. Mads předvedl čistou rally, což mu vyneslo slušné šesté místo na nepreferovaném povrchu. Ještě musí udělat nějakou práci, než se bude na asfaltu cítit komfortně. Ale budeme během následujícího měsíce pracovat na nějakých řešeních a budeme se mu během následujícího měsíce snažit pomoci."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.