Na shakedownu před Rally na Sardinii zajel nejrychlejší čas úřadující mistr světa, Sébastien Ogier. V patách měl však překvapivě dvojici Fordů.
Ve čtvrtek byl během dne na programu shakedown. Nejrychlejší čas na něm zajel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Pouhou desetinu za ním zaostal Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC. Nor v Itálii věří, že se jim během testu konečně podařilo vyřešit problém s řazením.
Třetí místo na Ostbergem zaujal Ott Tänak, který opět ukazuje, že nové šotolinové pneumatiky DMACK jsou opravdu krokem vpřed. Příjemným překvapením je šestý čas Kevina Abbringa se starým Hyundai i20 WRC, který se doslova protrápil soutěží v Portugalsku a moc se nesvezl (chyby v páteční i sobotní ranní zkoušce), naopak v shakedownu moc nezazářil Andreas Mikkelsen (11. čas).
Výsledky shakedownu:01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:12.9 min.02. Mads Östberg (Ford) +0,1 s03. Ott Tänak (Ford) +0,704. Thierry Neuville (Hyundai) +0,805. Hayden Paddon (Hyundai) +1,306. Kevin Abbring (Hyundai) +1,607. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +2,208. Eric Camilli (Ford) +2,409. Dani Sordo (Hyundai) +2,910. Henning Solberg (Ford) +3,0
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?