Na shakedownu před Rally na Sardinii zajel nejrychlejší čas úřadující mistr světa, Sébastien Ogier. V patách měl však překvapivě dvojici Fordů.
Ve čtvrtek byl během dne na programu shakedown. Nejrychlejší čas na něm zajel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Pouhou desetinu za ním zaostal Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC. Nor v Itálii věří, že se jim během testu konečně podařilo vyřešit problém s řazením.
Třetí místo na Ostbergem zaujal Ott Tänak, který opět ukazuje, že nové šotolinové pneumatiky DMACK jsou opravdu krokem vpřed. Příjemným překvapením je šestý čas Kevina Abbringa se starým Hyundai i20 WRC, který se doslova protrápil soutěží v Portugalsku a moc se nesvezl (chyby v páteční i sobotní ranní zkoušce), naopak v shakedownu moc nezazářil Andreas Mikkelsen (11. čas).
Výsledky shakedownu:01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:12.9 min.02. Mads Östberg (Ford) +0,1 s03. Ott Tänak (Ford) +0,704. Thierry Neuville (Hyundai) +0,805. Hayden Paddon (Hyundai) +1,306. Kevin Abbring (Hyundai) +1,607. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +2,208. Eric Camilli (Ford) +2,409. Dani Sordo (Hyundai) +2,910. Henning Solberg (Ford) +3,0
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?