Na shakedownu před Rally na Sardinii zajel nejrychlejší čas úřadující mistr světa, Sébastien Ogier. V patách měl však překvapivě dvojici Fordů.
Ve čtvrtek byl během dne na programu shakedown. Nejrychlejší čas na něm zajel Sébastien Ogier s Volkswagenem Polo R WRC. Pouhou desetinu za ním zaostal Mads Ostberg s Fordem Fiesta RS WRC. Nor v Itálii věří, že se jim během testu konečně podařilo vyřešit problém s řazením.
Třetí místo na Ostbergem zaujal Ott Tänak, který opět ukazuje, že nové šotolinové pneumatiky DMACK jsou opravdu krokem vpřed. Příjemným překvapením je šestý čas Kevina Abbringa se starým Hyundai i20 WRC, který se doslova protrápil soutěží v Portugalsku a moc se nesvezl (chyby v páteční i sobotní ranní zkoušce), naopak v shakedownu moc nezazářil Andreas Mikkelsen (11. čas).
Výsledky shakedownu:01. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:12.9 min.02. Mads Östberg (Ford) +0,1 s03. Ott Tänak (Ford) +0,704. Thierry Neuville (Hyundai) +0,805. Hayden Paddon (Hyundai) +1,306. Kevin Abbring (Hyundai) +1,607. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) +2,208. Eric Camilli (Ford) +2,409. Dani Sordo (Hyundai) +2,910. Henning Solberg (Ford) +3,0
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.