Rozepře mezi Wilsonem a Ostbergem - proč M-Sport nestačil?

Mads Ostberg v Argentině na špičku nestačil
Mads Ostberg v Argentině na špičku nestačil, foto: M-Sport/McKlein
iM2 26. dubna 2016 09:20
Sdílej:

Jezdec M-Sportu, Mads Ostberg, si v Argentině stěžoval na chybějící výkon motoru. Jenže jeho šéf, Malcolm Wilson, je přesvědčen o tom, že problém nebyl jenom v autě.

Už v Mexiku se objevil problém s nedostatečným výkonem. Na vysoko položených zkouškách kolem Leonu kritizoval Mads Ostberg nedostečný výkon pohonné jednotky. Mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině inženýři M-Sportu stačili 'pouze' upravit mapu motoru. Jenže kvůli pravidlům museli jet nakonec i v Argentině se stejným motorem. Výměnu mezi zámořskými soutěžemi pravidla neumožňují.

Oba jezdci si tedy i teď museli vystačit s nižším výkonem motoru. Ostberg ale moc velkou šanci na dobrý výsledek neočekával už před startem soutěže, protože první dva dny jel jako druhý na trati. Zatímco Ogier se s tímto handicapem dokázal relativně dobře popasovat, Ostberg zůstal v Argentině za očekáváním a skončil na pátém místě s takřka pěti minutami ztráty na vítěze.

"Už tu jsem dost dlouho na to, abych věděl, kdy jedu dobře a kdy špatně. A myslím si, že jsem tento víkend nebyl špatný. Samozřejmě, že jsme doufali ve víc a máme teď před sebou hodně práce, abychom zjistili, proč časy neseděly," řekl Mads Ostberg. 

Šéf týmu, Malcolm Wilson, který musel po operaci kotníku sledovat soutěž pouze na dálku z britské Cumbrie pečlivě studoval všechna data a jeho názor je následující: "Víme, čeho je Mads schopen a když se podívám na časy Otta Tänaka, víme to také o autě. Mads jel slušně, ale časy neseděly. Musíme teď tedy rozpoznat problém a najít pro Portugalsko nějaké řešení."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?