Rozepře mezi Wilsonem a Ostbergem - proč M-Sport nestačil?

Mads Ostberg v Argentině na špičku nestačil
Mads Ostberg v Argentině na špičku nestačil, foto: M-Sport/McKlein
iM2 26. dubna 2016 09:20
Sdílej:

Jezdec M-Sportu, Mads Ostberg, si v Argentině stěžoval na chybějící výkon motoru. Jenže jeho šéf, Malcolm Wilson, je přesvědčen o tom, že problém nebyl jenom v autě.

Už v Mexiku se objevil problém s nedostatečným výkonem. Na vysoko položených zkouškách kolem Leonu kritizoval Mads Ostberg nedostečný výkon pohonné jednotky. Mezi soutěžemi v Mexiku a Argentině inženýři M-Sportu stačili 'pouze' upravit mapu motoru. Jenže kvůli pravidlům museli jet nakonec i v Argentině se stejným motorem. Výměnu mezi zámořskými soutěžemi pravidla neumožňují.

Oba jezdci si tedy i teď museli vystačit s nižším výkonem motoru. Ostberg ale moc velkou šanci na dobrý výsledek neočekával už před startem soutěže, protože první dva dny jel jako druhý na trati. Zatímco Ogier se s tímto handicapem dokázal relativně dobře popasovat, Ostberg zůstal v Argentině za očekáváním a skončil na pátém místě s takřka pěti minutami ztráty na vítěze.

"Už tu jsem dost dlouho na to, abych věděl, kdy jedu dobře a kdy špatně. A myslím si, že jsem tento víkend nebyl špatný. Samozřejmě, že jsme doufali ve víc a máme teď před sebou hodně práce, abychom zjistili, proč časy neseděly," řekl Mads Ostberg. 

Šéf týmu, Malcolm Wilson, který musel po operaci kotníku sledovat soutěž pouze na dálku z britské Cumbrie pečlivě studoval všechna data a jeho názor je následující: "Víme, čeho je Mads schopen a když se podívám na časy Otta Tänaka, víme to také o autě. Mads jel slušně, ale časy neseděly. Musíme teď tedy rozpoznat problém a najít pro Portugalsko nějaké řešení."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.