Smotanu slávy z dobrých výsledkov si zlízne predovšetkým jazdec. No ten vie najlepšie, že bez dobrého spolujazdca by bol iba slepým pasažierom v super rýchlom bolide. Ak ste k tomu celé desaťročia zvyknutí na prácu, hlas a tempo jediného človeka, zmeniť osobu vedľa vás nemusí dopadnúť najlepšie. Uplynulý víkend zvládli Igor Drotár s novým spolujazdcom Robom Müllerom svoj spoločný krst na jednotku.
Trate v okolí maďarského Egru patria medzi tie náročnejšie: zlý asfalt strieda o niečo lepší a tempo súťaže má nebezpečne rýchly charakter. Igor Drotár prišiel na 11. Eger Rallye aj s Vladom Bánocim, ktorý sa do súťažného auta neposadil... Po prvýkrát za nekonečne dlhú dobu. Vlado však zohral dôležitú úlohu pri manažovaní a rozpisoch, aby sa Igor s Robom nemuseli vedľa seba „hľadať“. Spolupráca spolujazdca s jazdcom musí dobre fungovať, inak vzniknú problémy a nepríjemné prekvapenia. Dvojdňová egerská súťaž odštartovala nový ročník slovenského (ako aj maďarského) šampionátu rally.
Igor Drotár: „Mesto Eger, jeho okolie, krásne, náročné trate a v neposlednom rade skvelí fanúšikovia sú pre mňa zakaždým veľkou motiváciou. Prišiel som plný očakávaní, ako zafunguje spolupráca s Robom Müllerom. Môžem povedať, že od prvých kilometrov som mal z neho dobrý pocit, ktorý sa každou ďalšou skúškou upevňoval. Robo si zaslúži veľkú pochvalu, odviedol skvelú prácu a som mu za to vďačný. Chyby vidím skôr v sebe – miestami mi chýbala ešte odvaha, no aj tak sme predviedli slušný výkon. Na takomto základe sa dá stavať ďalej a viem, že sa ešte zrýchlime. Samotná súťaž sa šla vo vysokom tempe. Prvý deň nás neobišli nejaké tie problémy: na druhej skúške sme dostali defekt a na tretej nám vypadol interkom. Neskôr mi ešte na štarte „zdochol“ motor. V nedeľu sme už šli prakticky bez problémov. Mechanici odvádzali celý víkend dobrú prácu. Vďaka patrí tiež Vladovi Bánocimu, ktorý sa kvalitne zhostil manažérskej úlohy a výdatne nám pomohol aj pri rozpise. Máme tak za sebou krásnu súťaž, ktorej atmosféru dotvárali tisíce divákov. Tí neobišli ani náš servis, aby nás pozdravili a povzbudili. Začiatok sezóny splnil naše pozitívne očakávania.“
Výsledkom im bolo 7. miesto absolútne v rámci Majstrovstiev Slovenska a 2. miesto v triede 11. Staro-nová „kancelária“ Škoda Fabia WRC sa s posádkou Drotár/Müller ukáže najbližšie na Rally Prešov, 6. a 7. mája. Už o dva týždne však začínajú Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Dejiskom bude opäť rakúsky Rechberg. Igor osedlá novú „zbraň“ - Škodu Fabia WRC, postavenú na základoch aktuálnej verzie R5.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?