Smotanu slávy z dobrých výsledkov si zlízne predovšetkým jazdec. No ten vie najlepšie, že bez dobrého spolujazdca by bol iba slepým pasažierom v super rýchlom bolide. Ak ste k tomu celé desaťročia zvyknutí na prácu, hlas a tempo jediného človeka, zmeniť osobu vedľa vás nemusí dopadnúť najlepšie. Uplynulý víkend zvládli Igor Drotár s novým spolujazdcom Robom Müllerom svoj spoločný krst na jednotku.
Trate v okolí maďarského Egru patria medzi tie náročnejšie: zlý asfalt strieda o niečo lepší a tempo súťaže má nebezpečne rýchly charakter. Igor Drotár prišiel na 11. Eger Rallye aj s Vladom Bánocim, ktorý sa do súťažného auta neposadil... Po prvýkrát za nekonečne dlhú dobu. Vlado však zohral dôležitú úlohu pri manažovaní a rozpisoch, aby sa Igor s Robom nemuseli vedľa seba „hľadať“. Spolupráca spolujazdca s jazdcom musí dobre fungovať, inak vzniknú problémy a nepríjemné prekvapenia. Dvojdňová egerská súťaž odštartovala nový ročník slovenského (ako aj maďarského) šampionátu rally.
Igor Drotár: „Mesto Eger, jeho okolie, krásne, náročné trate a v neposlednom rade skvelí fanúšikovia sú pre mňa zakaždým veľkou motiváciou. Prišiel som plný očakávaní, ako zafunguje spolupráca s Robom Müllerom. Môžem povedať, že od prvých kilometrov som mal z neho dobrý pocit, ktorý sa každou ďalšou skúškou upevňoval. Robo si zaslúži veľkú pochvalu, odviedol skvelú prácu a som mu za to vďačný. Chyby vidím skôr v sebe – miestami mi chýbala ešte odvaha, no aj tak sme predviedli slušný výkon. Na takomto základe sa dá stavať ďalej a viem, že sa ešte zrýchlime. Samotná súťaž sa šla vo vysokom tempe. Prvý deň nás neobišli nejaké tie problémy: na druhej skúške sme dostali defekt a na tretej nám vypadol interkom. Neskôr mi ešte na štarte „zdochol“ motor. V nedeľu sme už šli prakticky bez problémov. Mechanici odvádzali celý víkend dobrú prácu. Vďaka patrí tiež Vladovi Bánocimu, ktorý sa kvalitne zhostil manažérskej úlohy a výdatne nám pomohol aj pri rozpise. Máme tak za sebou krásnu súťaž, ktorej atmosféru dotvárali tisíce divákov. Tí neobišli ani náš servis, aby nás pozdravili a povzbudili. Začiatok sezóny splnil naše pozitívne očakávania.“
Výsledkom im bolo 7. miesto absolútne v rámci Majstrovstiev Slovenska a 2. miesto v triede 11. Staro-nová „kancelária“ Škoda Fabia WRC sa s posádkou Drotár/Müller ukáže najbližšie na Rally Prešov, 6. a 7. mája. Už o dva týždne však začínajú Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Dejiskom bude opäť rakúsky Rechberg. Igor osedlá novú „zbraň“ - Škodu Fabia WRC, postavenú na základoch aktuálnej verzie R5.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?