Smotanu slávy z dobrých výsledkov si zlízne predovšetkým jazdec. No ten vie najlepšie, že bez dobrého spolujazdca by bol iba slepým pasažierom v super rýchlom bolide. Ak ste k tomu celé desaťročia zvyknutí na prácu, hlas a tempo jediného človeka, zmeniť osobu vedľa vás nemusí dopadnúť najlepšie. Uplynulý víkend zvládli Igor Drotár s novým spolujazdcom Robom Müllerom svoj spoločný krst na jednotku.
Trate v okolí maďarského Egru patria medzi tie náročnejšie: zlý asfalt strieda o niečo lepší a tempo súťaže má nebezpečne rýchly charakter. Igor Drotár prišiel na 11. Eger Rallye aj s Vladom Bánocim, ktorý sa do súťažného auta neposadil... Po prvýkrát za nekonečne dlhú dobu. Vlado však zohral dôležitú úlohu pri manažovaní a rozpisoch, aby sa Igor s Robom nemuseli vedľa seba „hľadať“. Spolupráca spolujazdca s jazdcom musí dobre fungovať, inak vzniknú problémy a nepríjemné prekvapenia. Dvojdňová egerská súťaž odštartovala nový ročník slovenského (ako aj maďarského) šampionátu rally.
Igor Drotár: „Mesto Eger, jeho okolie, krásne, náročné trate a v neposlednom rade skvelí fanúšikovia sú pre mňa zakaždým veľkou motiváciou. Prišiel som plný očakávaní, ako zafunguje spolupráca s Robom Müllerom. Môžem povedať, že od prvých kilometrov som mal z neho dobrý pocit, ktorý sa každou ďalšou skúškou upevňoval. Robo si zaslúži veľkú pochvalu, odviedol skvelú prácu a som mu za to vďačný. Chyby vidím skôr v sebe – miestami mi chýbala ešte odvaha, no aj tak sme predviedli slušný výkon. Na takomto základe sa dá stavať ďalej a viem, že sa ešte zrýchlime. Samotná súťaž sa šla vo vysokom tempe. Prvý deň nás neobišli nejaké tie problémy: na druhej skúške sme dostali defekt a na tretej nám vypadol interkom. Neskôr mi ešte na štarte „zdochol“ motor. V nedeľu sme už šli prakticky bez problémov. Mechanici odvádzali celý víkend dobrú prácu. Vďaka patrí tiež Vladovi Bánocimu, ktorý sa kvalitne zhostil manažérskej úlohy a výdatne nám pomohol aj pri rozpise. Máme tak za sebou krásnu súťaž, ktorej atmosféru dotvárali tisíce divákov. Tí neobišli ani náš servis, aby nás pozdravili a povzbudili. Začiatok sezóny splnil naše pozitívne očakávania.“
Výsledkom im bolo 7. miesto absolútne v rámci Majstrovstiev Slovenska a 2. miesto v triede 11. Staro-nová „kancelária“ Škoda Fabia WRC sa s posádkou Drotár/Müller ukáže najbližšie na Rally Prešov, 6. a 7. mája. Už o dva týždne však začínajú Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Dejiskom bude opäť rakúsky Rechberg. Igor osedlá novú „zbraň“ - Škodu Fabia WRC, postavenú na základoch aktuálnej verzie R5.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?