Smotanu slávy z dobrých výsledkov si zlízne predovšetkým jazdec. No ten vie najlepšie, že bez dobrého spolujazdca by bol iba slepým pasažierom v super rýchlom bolide. Ak ste k tomu celé desaťročia zvyknutí na prácu, hlas a tempo jediného človeka, zmeniť osobu vedľa vás nemusí dopadnúť najlepšie. Uplynulý víkend zvládli Igor Drotár s novým spolujazdcom Robom Müllerom svoj spoločný krst na jednotku.
Trate v okolí maďarského Egru patria medzi tie náročnejšie: zlý asfalt strieda o niečo lepší a tempo súťaže má nebezpečne rýchly charakter. Igor Drotár prišiel na 11. Eger Rallye aj s Vladom Bánocim, ktorý sa do súťažného auta neposadil... Po prvýkrát za nekonečne dlhú dobu. Vlado však zohral dôležitú úlohu pri manažovaní a rozpisoch, aby sa Igor s Robom nemuseli vedľa seba „hľadať“. Spolupráca spolujazdca s jazdcom musí dobre fungovať, inak vzniknú problémy a nepríjemné prekvapenia. Dvojdňová egerská súťaž odštartovala nový ročník slovenského (ako aj maďarského) šampionátu rally.
Igor Drotár: „Mesto Eger, jeho okolie, krásne, náročné trate a v neposlednom rade skvelí fanúšikovia sú pre mňa zakaždým veľkou motiváciou. Prišiel som plný očakávaní, ako zafunguje spolupráca s Robom Müllerom. Môžem povedať, že od prvých kilometrov som mal z neho dobrý pocit, ktorý sa každou ďalšou skúškou upevňoval. Robo si zaslúži veľkú pochvalu, odviedol skvelú prácu a som mu za to vďačný. Chyby vidím skôr v sebe – miestami mi chýbala ešte odvaha, no aj tak sme predviedli slušný výkon. Na takomto základe sa dá stavať ďalej a viem, že sa ešte zrýchlime. Samotná súťaž sa šla vo vysokom tempe. Prvý deň nás neobišli nejaké tie problémy: na druhej skúške sme dostali defekt a na tretej nám vypadol interkom. Neskôr mi ešte na štarte „zdochol“ motor. V nedeľu sme už šli prakticky bez problémov. Mechanici odvádzali celý víkend dobrú prácu. Vďaka patrí tiež Vladovi Bánocimu, ktorý sa kvalitne zhostil manažérskej úlohy a výdatne nám pomohol aj pri rozpise. Máme tak za sebou krásnu súťaž, ktorej atmosféru dotvárali tisíce divákov. Tí neobišli ani náš servis, aby nás pozdravili a povzbudili. Začiatok sezóny splnil naše pozitívne očakávania.“
Výsledkom im bolo 7. miesto absolútne v rámci Majstrovstiev Slovenska a 2. miesto v triede 11. Staro-nová „kancelária“ Škoda Fabia WRC sa s posádkou Drotár/Müller ukáže najbližšie na Rally Prešov, 6. a 7. mája. Už o dva týždne však začínajú Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Dejiskom bude opäť rakúsky Rechberg. Igor osedlá novú „zbraň“ - Škodu Fabia WRC, postavenú na základoch aktuálnej verzie R5.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.