Rally Mexiko si český jezdec nechtěl nechat ujít. Jaký bude jeho další program v MS je ale zatím ve hvězdách. Martin Prokop plánuje, dle německého 'rallye-magazin.de', dalších 5 startů, ty však zatím nejsou stanoveny.
Dlouhé zkoušky v Mexiku Martinu Prokopovi nevadily: "Na konci startu na Dakaru jsem byl schopný se plně soustředit i 6 hodin. To v Mexiku nebylo potřeba," zavtípkoval jezdec soukromého Fordu, který při svém letošním premiérovém startu ve WRC vyjel 7. místo.
Rally Dakar zřejmě utkvěla jezdci hodně v hlavě, protože už teď ví, že se chce příští rok v lednu do Jižní Ameriky znovu vydat: "V MS jsem strávil hodně času a měl jsem za to, že Dakar bude novou věcí. A nebyl jsem zklamán. Je to velkolepá soutěž, každý by ji měl alespoň jednou vyzkoušet!"
V letošním roce chce Martin zkusit různé věci. Jeho tým má v plánu zatím starty na soutěžích v Argentině, Portugalsku, Itálii, Španělsku a ve Velké Británii. Také nová soutěž v Číně by jezdce zajímala.
"Po tolika letech se stalo obtížné si užívat stále ty stejné věci. Ale rallysport mě baví. O budoucnosti se musím správně rozhodnout. Přemýšlím také o závodech na okruzích," přiznal Prokop. Tým Jipocar přes zimu pořídil okruhový Mercedes Benz SLS GT3.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.