Ostberg se vrací na 'místo činu' - tentokrát s úspěšným koncem?

Ostberg, Mads
Ostberg, Mads, foto: M-Sport/McKlein
iM2 2. března 2016 14:00
Sdílej:

Mexiko je pro Mads Ostberga vždy rally, na které je velmi konkurenceschopný. V roce 2013, když seděl ve Fordu Fiesta RS WRC naposledy, zde soutěž dokonce vedl, než jej potkaly technické problémy. Podaří se mu to i letos?

V roce 2013 byl Nor po první etapě druhý a o vítězství si to rozdával se Sébastienem Ogierem, který jej označil za hlavního rivala v boji o vítězství. Jenže pak jej v sobotu ráno zklamala elektronika jeho Fordu. Prakticky totožnou situaci zažil Mads Ostberg o rok později, tentokrát už u Citroënu. Také tehdy bojoval o čelo s Ogierem a také tehdy jej na stejném přejezdu zradila technika.

Vloni už Nor obsadil druhé místo. V letošním roce jej čeká premiérový start s novým Fordem Fiesta RS WRC na šotolině. Třetí startovní pozice sice není nikterak výhodná, ale jezdec věří, že i tak dokáže bojovat o stupně vítězů: "Tohle je jeden z mých nejoblíbenějších podniků roku. Také se nám na této soutěži obvykle daří.

Právě v Mexiku jsem za volantem Fordu Fiesta RS WRC naposledy vedl světovou soutěž a bojoval o vítězství. Pojedu poprvé s novou evolucí Fordu na šotolině, proto budu muset neustále upravovat nastavení a podobné věci. Minulý týden jsme ale měli dobrý test, takže snad budeme brzy konkurenceschopní," věří jezdec M-Sportu.

Dle vítěze jedné světové soutěže je také pozitivní, že se dobře rozvíjí jeho vztah s Ola Floenem, který se k němu přidal od Rally Monte Carlo: "V Mexiku, pokud chcete bojovat o čelní příčky, potřebujete absolutně perfektní poznámky.

Je proto dobré, že se vztah mezi mnou a Olou dobře vyvíjí. Mám dokonce dojem, že už spolu jezdíme několik let. Přesně tento druh důvěry v Mexiku potřebujete," zakončil jezdec.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?