Mads Ostberg získal ve Švédsku svoje páté podiové umístění (v šesti posledních letech). Poprvé se tak po návratu do M-Sportu radoval s novým spolujezdcem, Olem Floenem, ze zisku podiového umístění.
Ostberg na své 'domácí' rally (vždyť některé zkoušky jsou v Norsku) stanul popáté z posledních šesti let (jenom vloni se mu to nepodařilo) na podium. "Doufal jsem, že mi moje zkušenosti se zimními soutěžemi pomohou. I bez sněhu to byla dobrá rally, bavil jsem se." Soutěž byla z původních 21 zkoušek vzhledem k nedostatku sněhu zkrácena na 12 měřených testů.
Po spolehlivém výkonu se ve své druhé soutěži s inovovaným Fordem (M-Sport jej vylepšil vloni, když byl Nor u Citroënu) postavil na podium: "Udělali jsme to, co jsme udělat museli. Začali jsme pomalu, postupně jsme ale zrychlovali a udržovali si podiové umístění," říká Mads Ostberg.
"Spíše jsme se snažili tuto pozici kontrolovat. Ale se Sordem, Mikkelsenem a Tänakem v zádech to nebyl lehký úkol. V sobotu jsme museli jet naplno," přiznává 28 letý Nor. "Ostatní kluci se trošku [v sobotu] propadli. Mikkelsen udělal chybu a pak už jsme byli docela jistě na třetím místě. Pak už jsme se jen soustředili na dojetí do cíle a sbírání zkušeností s autem."
Třetí místo ze Švédska zajišťuje Ostbergovi i celkově třetí místo v MS. Jezdce ale hlavně těší spolupráce s novým spolujezdcem, který před sezonou nahradil Jonase Anderssona: "Mezi mnou a Olou [Floenem] to šlo tento týden hladce. Od Monte Carla jsme udělali pokrok. Tento týden jsem měl pocit, že spolu spolupracujeme už roky."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.