Mads Ostberg získal ve Švédsku svoje páté podiové umístění (v šesti posledních letech). Poprvé se tak po návratu do M-Sportu radoval s novým spolujezdcem, Olem Floenem, ze zisku podiového umístění.
Ostberg na své 'domácí' rally (vždyť některé zkoušky jsou v Norsku) stanul popáté z posledních šesti let (jenom vloni se mu to nepodařilo) na podium. "Doufal jsem, že mi moje zkušenosti se zimními soutěžemi pomohou. I bez sněhu to byla dobrá rally, bavil jsem se." Soutěž byla z původních 21 zkoušek vzhledem k nedostatku sněhu zkrácena na 12 měřených testů.
Po spolehlivém výkonu se ve své druhé soutěži s inovovaným Fordem (M-Sport jej vylepšil vloni, když byl Nor u Citroënu) postavil na podium: "Udělali jsme to, co jsme udělat museli. Začali jsme pomalu, postupně jsme ale zrychlovali a udržovali si podiové umístění," říká Mads Ostberg.
"Spíše jsme se snažili tuto pozici kontrolovat. Ale se Sordem, Mikkelsenem a Tänakem v zádech to nebyl lehký úkol. V sobotu jsme museli jet naplno," přiznává 28 letý Nor. "Ostatní kluci se trošku [v sobotu] propadli. Mikkelsen udělal chybu a pak už jsme byli docela jistě na třetím místě. Pak už jsme se jen soustředili na dojetí do cíle a sbírání zkušeností s autem."
Třetí místo ze Švédska zajišťuje Ostbergovi i celkově třetí místo v MS. Jezdce ale hlavně těší spolupráce s novým spolujezdcem, který před sezonou nahradil Jonase Anderssona: "Mezi mnou a Olou [Floenem] to šlo tento týden hladce. Od Monte Carla jsme udělali pokrok. Tento týden jsem měl pocit, že spolu spolupracujeme už roky."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.