Mads Ostberg získal ve Švédsku svoje páté podiové umístění (v šesti posledních letech). Poprvé se tak po návratu do M-Sportu radoval s novým spolujezdcem, Olem Floenem, ze zisku podiového umístění.
Ostberg na své 'domácí' rally (vždyť některé zkoušky jsou v Norsku) stanul popáté z posledních šesti let (jenom vloni se mu to nepodařilo) na podium. "Doufal jsem, že mi moje zkušenosti se zimními soutěžemi pomohou. I bez sněhu to byla dobrá rally, bavil jsem se." Soutěž byla z původních 21 zkoušek vzhledem k nedostatku sněhu zkrácena na 12 měřených testů.
Po spolehlivém výkonu se ve své druhé soutěži s inovovaným Fordem (M-Sport jej vylepšil vloni, když byl Nor u Citroënu) postavil na podium: "Udělali jsme to, co jsme udělat museli. Začali jsme pomalu, postupně jsme ale zrychlovali a udržovali si podiové umístění," říká Mads Ostberg.
"Spíše jsme se snažili tuto pozici kontrolovat. Ale se Sordem, Mikkelsenem a Tänakem v zádech to nebyl lehký úkol. V sobotu jsme museli jet naplno," přiznává 28 letý Nor. "Ostatní kluci se trošku [v sobotu] propadli. Mikkelsen udělal chybu a pak už jsme byli docela jistě na třetím místě. Pak už jsme se jen soustředili na dojetí do cíle a sbírání zkušeností s autem."
Třetí místo ze Švédska zajišťuje Ostbergovi i celkově třetí místo v MS. Jezdce ale hlavně těší spolupráce s novým spolujezdcem, který před sezonou nahradil Jonase Anderssona: "Mezi mnou a Olou [Floenem] to šlo tento týden hladce. Od Monte Carla jsme udělali pokrok. Tento týden jsem měl pocit, že spolu spolupracujeme už roky."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?