Mads Ostberg získal ve Švédsku svoje páté podiové umístění (v šesti posledních letech). Poprvé se tak po návratu do M-Sportu radoval s novým spolujezdcem, Olem Floenem, ze zisku podiového umístění.
Ostberg na své 'domácí' rally (vždyť některé zkoušky jsou v Norsku) stanul popáté z posledních šesti let (jenom vloni se mu to nepodařilo) na podium. "Doufal jsem, že mi moje zkušenosti se zimními soutěžemi pomohou. I bez sněhu to byla dobrá rally, bavil jsem se." Soutěž byla z původních 21 zkoušek vzhledem k nedostatku sněhu zkrácena na 12 měřených testů.
Po spolehlivém výkonu se ve své druhé soutěži s inovovaným Fordem (M-Sport jej vylepšil vloni, když byl Nor u Citroënu) postavil na podium: "Udělali jsme to, co jsme udělat museli. Začali jsme pomalu, postupně jsme ale zrychlovali a udržovali si podiové umístění," říká Mads Ostberg.
"Spíše jsme se snažili tuto pozici kontrolovat. Ale se Sordem, Mikkelsenem a Tänakem v zádech to nebyl lehký úkol. V sobotu jsme museli jet naplno," přiznává 28 letý Nor. "Ostatní kluci se trošku [v sobotu] propadli. Mikkelsen udělal chybu a pak už jsme byli docela jistě na třetím místě. Pak už jsme se jen soustředili na dojetí do cíle a sbírání zkušeností s autem."
Třetí místo ze Švédska zajišťuje Ostbergovi i celkově třetí místo v MS. Jezdce ale hlavně těší spolupráce s novým spolujezdcem, který před sezonou nahradil Jonase Anderssona: "Mezi mnou a Olou [Floenem] to šlo tento týden hladce. Od Monte Carla jsme udělali pokrok. Tento týden jsem měl pocit, že spolu spolupracujeme už roky."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?