Mads Ostberg řekl, že měl v úmyslu opustit tovární tým Citroënu ještě před tím, než zástupci francouzské značky oznámili, že letošní sezonu vynechají. Nor se totiž chtěl vrátit do M-Sportu. Následné rozhodnutí Citroënu jeho přestup jenom stvrdilo.
Mads Ostberg jel za Citroën v letech 2014 a 2015, jenže se dostal do svízelné situace, když se Francouzi rozhodli letos do MS tovární tým nenasadit. Předtím jel v M-Sportu v letech 2011 a 2013 (sezonu 2012 odjel jako soukromník s Fordem). Podle jeho slov o návratu do M-Sportu pro sezonu 2016 beztak uvažoval.
"[Rozhodnutí Citroënu] to udělalo zcela jistě jednodušší, ale i tak jsem byl velmi motivovaný k návratu do M-Sportu," řekl jezdec pro 'Motorsport.com'. "Bylo to něco, co jsem chtěl udělat, a poskytlo mi to dobrou možnost. Od té doby, co jsem zde jezdil naposledy, udělali několik velmi dobrých kroků.
Pořád je to rodinné prostředí. Už v roce 2013 jsem poznal spoustu pozitivních věcí." Jenže M-Sportu již od konce sezony 2012 chybí oficiální tovární podpora: "Ta je vždycky výhodou. Ale pokud někdo může uspět i bez ní, pak je to M-Sport."
Ostberg již 14 krát stanul na podium, všechna přišla na sněhových nebo šotolinových soutěžích. V roce 2012 vyhrál v Portugalsku poté, co byl vítězný Mikko Hirvonen vyloučen. 28 letý jezdec doufá, že na dalších soutěžích ukáže lepší rychlost než v Monaku: "Myslím, že máme velký potenciál.
Na soutěžích s nezpevněným povrchem můžeme být hodně konkurenceschopní. Budeme se snažit pravidelně bojovat o podium. Doufám, že dosáhnu na první 'pořádné' vítězství!" Jenže to by znamenalo porazit Ogiera: "Je možné jej porazit. Víme ale, že je extrémně silným protivníkem. Nemyslím si, že by si moc lidí vsadilo na to, že se nestane šampionem."
Od Monte Carla také Ostberga naviguje nový spolujezdec, Ola Floene. Švéd Jonas Andersson spojil síly se svým krajanem Pontusem Tidemandem. S výkonem na Monte Carlu je Mads spokojený, avšak ihned dodává, že jsou daleko od toho, aby využili potenciál na maximum. "Musel jsem si zvyknout na novou řeč.
Sice je teď rozpis v norštině, což by neměl být problém vzhledem k tomu, že je to moje rodná řeč, ale když jsem byl tak dlouho zvyklý poslouchat Švédštinu, tak je to velká výzva. Vždy je velkou výzvou začít s novým spolujezdcem. Začínali jsme navíc na nejtěžší rally světa po pouhém dnu testů. S výsledky jsme byli oba spokojeni."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.