Mads Ostberg řekl, že měl v úmyslu opustit tovární tým Citroënu ještě před tím, než zástupci francouzské značky oznámili, že letošní sezonu vynechají. Nor se totiž chtěl vrátit do M-Sportu. Následné rozhodnutí Citroënu jeho přestup jenom stvrdilo.
Mads Ostberg jel za Citroën v letech 2014 a 2015, jenže se dostal do svízelné situace, když se Francouzi rozhodli letos do MS tovární tým nenasadit. Předtím jel v M-Sportu v letech 2011 a 2013 (sezonu 2012 odjel jako soukromník s Fordem). Podle jeho slov o návratu do M-Sportu pro sezonu 2016 beztak uvažoval.
"[Rozhodnutí Citroënu] to udělalo zcela jistě jednodušší, ale i tak jsem byl velmi motivovaný k návratu do M-Sportu," řekl jezdec pro 'Motorsport.com'. "Bylo to něco, co jsem chtěl udělat, a poskytlo mi to dobrou možnost. Od té doby, co jsem zde jezdil naposledy, udělali několik velmi dobrých kroků.
Pořád je to rodinné prostředí. Už v roce 2013 jsem poznal spoustu pozitivních věcí." Jenže M-Sportu již od konce sezony 2012 chybí oficiální tovární podpora: "Ta je vždycky výhodou. Ale pokud někdo může uspět i bez ní, pak je to M-Sport."
Ostberg již 14 krát stanul na podium, všechna přišla na sněhových nebo šotolinových soutěžích. V roce 2012 vyhrál v Portugalsku poté, co byl vítězný Mikko Hirvonen vyloučen. 28 letý jezdec doufá, že na dalších soutěžích ukáže lepší rychlost než v Monaku: "Myslím, že máme velký potenciál.
Na soutěžích s nezpevněným povrchem můžeme být hodně konkurenceschopní. Budeme se snažit pravidelně bojovat o podium. Doufám, že dosáhnu na první 'pořádné' vítězství!" Jenže to by znamenalo porazit Ogiera: "Je možné jej porazit. Víme ale, že je extrémně silným protivníkem. Nemyslím si, že by si moc lidí vsadilo na to, že se nestane šampionem."
Od Monte Carla také Ostberga naviguje nový spolujezdec, Ola Floene. Švéd Jonas Andersson spojil síly se svým krajanem Pontusem Tidemandem. S výkonem na Monte Carlu je Mads spokojený, avšak ihned dodává, že jsou daleko od toho, aby využili potenciál na maximum. "Musel jsem si zvyknout na novou řeč.
Sice je teď rozpis v norštině, což by neměl být problém vzhledem k tomu, že je to moje rodná řeč, ale když jsem byl tak dlouho zvyklý poslouchat Švédštinu, tak je to velká výzva. Vždy je velkou výzvou začít s novým spolujezdcem. Začínali jsme navíc na nejtěžší rally světa po pouhém dnu testů. S výsledky jsme byli oba spokojeni."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.