Mads Ostberg řekl, že měl v úmyslu opustit tovární tým Citroënu ještě před tím, než zástupci francouzské značky oznámili, že letošní sezonu vynechají. Nor se totiž chtěl vrátit do M-Sportu. Následné rozhodnutí Citroënu jeho přestup jenom stvrdilo.
Mads Ostberg jel za Citroën v letech 2014 a 2015, jenže se dostal do svízelné situace, když se Francouzi rozhodli letos do MS tovární tým nenasadit. Předtím jel v M-Sportu v letech 2011 a 2013 (sezonu 2012 odjel jako soukromník s Fordem). Podle jeho slov o návratu do M-Sportu pro sezonu 2016 beztak uvažoval.
"[Rozhodnutí Citroënu] to udělalo zcela jistě jednodušší, ale i tak jsem byl velmi motivovaný k návratu do M-Sportu," řekl jezdec pro 'Motorsport.com'. "Bylo to něco, co jsem chtěl udělat, a poskytlo mi to dobrou možnost. Od té doby, co jsem zde jezdil naposledy, udělali několik velmi dobrých kroků.
Pořád je to rodinné prostředí. Už v roce 2013 jsem poznal spoustu pozitivních věcí." Jenže M-Sportu již od konce sezony 2012 chybí oficiální tovární podpora: "Ta je vždycky výhodou. Ale pokud někdo může uspět i bez ní, pak je to M-Sport."
Ostberg již 14 krát stanul na podium, všechna přišla na sněhových nebo šotolinových soutěžích. V roce 2012 vyhrál v Portugalsku poté, co byl vítězný Mikko Hirvonen vyloučen. 28 letý jezdec doufá, že na dalších soutěžích ukáže lepší rychlost než v Monaku: "Myslím, že máme velký potenciál.
Na soutěžích s nezpevněným povrchem můžeme být hodně konkurenceschopní. Budeme se snažit pravidelně bojovat o podium. Doufám, že dosáhnu na první 'pořádné' vítězství!" Jenže to by znamenalo porazit Ogiera: "Je možné jej porazit. Víme ale, že je extrémně silným protivníkem. Nemyslím si, že by si moc lidí vsadilo na to, že se nestane šampionem."
Od Monte Carla také Ostberga naviguje nový spolujezdec, Ola Floene. Švéd Jonas Andersson spojil síly se svým krajanem Pontusem Tidemandem. S výkonem na Monte Carlu je Mads spokojený, avšak ihned dodává, že jsou daleko od toho, aby využili potenciál na maximum. "Musel jsem si zvyknout na novou řeč.
Sice je teď rozpis v norštině, což by neměl být problém vzhledem k tomu, že je to moje rodná řeč, ale když jsem byl tak dlouho zvyklý poslouchat Švédštinu, tak je to velká výzva. Vždy je velkou výzvou začít s novým spolujezdcem. Začínali jsme navíc na nejtěžší rally světa po pouhém dnu testů. S výsledky jsme byli oba spokojeni."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.