Mads Ostberg řekl, že měl v úmyslu opustit tovární tým Citroënu ještě před tím, než zástupci francouzské značky oznámili, že letošní sezonu vynechají. Nor se totiž chtěl vrátit do M-Sportu. Následné rozhodnutí Citroënu jeho přestup jenom stvrdilo.
Mads Ostberg jel za Citroën v letech 2014 a 2015, jenže se dostal do svízelné situace, když se Francouzi rozhodli letos do MS tovární tým nenasadit. Předtím jel v M-Sportu v letech 2011 a 2013 (sezonu 2012 odjel jako soukromník s Fordem). Podle jeho slov o návratu do M-Sportu pro sezonu 2016 beztak uvažoval.
"[Rozhodnutí Citroënu] to udělalo zcela jistě jednodušší, ale i tak jsem byl velmi motivovaný k návratu do M-Sportu," řekl jezdec pro 'Motorsport.com'. "Bylo to něco, co jsem chtěl udělat, a poskytlo mi to dobrou možnost. Od té doby, co jsem zde jezdil naposledy, udělali několik velmi dobrých kroků.
Pořád je to rodinné prostředí. Už v roce 2013 jsem poznal spoustu pozitivních věcí." Jenže M-Sportu již od konce sezony 2012 chybí oficiální tovární podpora: "Ta je vždycky výhodou. Ale pokud někdo může uspět i bez ní, pak je to M-Sport."
Ostberg již 14 krát stanul na podium, všechna přišla na sněhových nebo šotolinových soutěžích. V roce 2012 vyhrál v Portugalsku poté, co byl vítězný Mikko Hirvonen vyloučen. 28 letý jezdec doufá, že na dalších soutěžích ukáže lepší rychlost než v Monaku: "Myslím, že máme velký potenciál.
Na soutěžích s nezpevněným povrchem můžeme být hodně konkurenceschopní. Budeme se snažit pravidelně bojovat o podium. Doufám, že dosáhnu na první 'pořádné' vítězství!" Jenže to by znamenalo porazit Ogiera: "Je možné jej porazit. Víme ale, že je extrémně silným protivníkem. Nemyslím si, že by si moc lidí vsadilo na to, že se nestane šampionem."
Od Monte Carla také Ostberga naviguje nový spolujezdec, Ola Floene. Švéd Jonas Andersson spojil síly se svým krajanem Pontusem Tidemandem. S výkonem na Monte Carlu je Mads spokojený, avšak ihned dodává, že jsou daleko od toho, aby využili potenciál na maximum. "Musel jsem si zvyknout na novou řeč.
Sice je teď rozpis v norštině, což by neměl být problém vzhledem k tomu, že je to moje rodná řeč, ale když jsem byl tak dlouho zvyklý poslouchat Švédštinu, tak je to velká výzva. Vždy je velkou výzvou začít s novým spolujezdcem. Začínali jsme navíc na nejtěžší rally světa po pouhém dnu testů. S výsledky jsme byli oba spokojeni."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.