Po zisku čtvrtého místa hned na první soutěži po svém návratu do M-Sportu cílí Mads Ostberg pro další soutěž na zisk podia.
Víkendová Rally Monte Carlo znamenala pro Madse Ostberga v několika ohledech nový začátek. Jednak se po dvou letech u Citroënu vrátil k M-Sportu a pak si musel po sedmi letech zvykat na nového navigátora. Jeho dosavadního navigátora, Jonase Anderssona, během zimy nahradil Ostbergův krajan, Ola Floene.
Nová dvojice ale neměla žádné větší počáteční problémy. Mads Ostberg předvedl při svém návratu do Fordu Fiesta RS WRC poklidnou soutěž, když se na rozdíl od spousty svých rivalů vyhnul nějakým velkým jezdeckým chybám a v cíli tak bral slušný bodový příděl za zisk čtvrtého místa.
"Během tohoto víkendu jsme se museli naučit spoustu nových věcí. Jsem tak velmi spokojen, že jsem mohl vyrovnat svůj nejlepší výsledek na Monte Carlu. Byla to těžká rally, ale všechno se nám dobře povedlo. Byl to znamenitý start," říká Mads Ostberg, který bude na únorové takřka domácí Rally Sweden mířit na podium. "Teď už se těším na Švédsko, kde bychom měli bojovat o podium."
Také pro týmového šéfa, Malcolma Wilsona, se jednalo o "dobrý víkend", během kterého jeho staro-nový pilot, který v jeho týmu už v letech 2011 a 2013 jezdil, k věcem přistoupil chytře. "Víme, jak inteligentně Mads ke svým soutěžím přistupuje. Zase jednou ukázal, že by u něj měl člověk stále počítat s dobrým výsledkem. Jeli si svoje vlastní tempo a zdokonalovali svoji spolupráci v kokpitu."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.