Petter Solberg řekl, že by bylo fantastické, kdyby mohl znovu bojovat se Sébastienem Loebem, tentokrát však ve World Rallycross Championship.
Petter Solberg se nyní pečlivě připravuje na obhajobu svých dvou titulů ve World Rallycross Championship z let 2014 a 2015. Nor očekává náročnou sezonu, když spousta jeho kolegů přes zimu hodně zapracovala na svoji konkurenceschopnosti a vývoji aut.
Rallyový mistr světa z roku 2003 také naznačil, že by jeho dlouholetý rival z WRC, Sébastien Loeb, mohl vstoupit do rallycrossu a zde by spolu mohli znovu bojovat. Ve WRC spolu bojovali takřka dekádu a Loeb v roce 2004 Solberga na rallyovém trůnu nahradil a následně pak získal dalších osm titulů v řadě! Loeb zatím stále neprozradil, jaké jsou jeho plány na rok 2016 poté, co byl odejit z programu Citroënu ve WTCC.
Francouz se nedávno vrátil ze svého prvního Dakaru, na kterém dokázal polovinu soutěže vést, pak ale chyboval, šel přes střechu a nakonec skončil devátý.
"Peugeot teď přichází se třemi novými auty z Francie a jsou zde zvěsti, že Sébastien Loeb plánuje účast v MS [v rallycrossu], takže víme, že musíme mít plán. Myslím, že ještě jeden rok jako soukromník je možný a pro rok 2017 tvrdě pracujeme na získání podpory od [nějakého] výrobce," říká Petter Solberg. "Ještě to není oficiální, ale slyšel jsem zvěsti, že Loeb přichází do šampionátu. Myslím, že by bylo fantastické s ním opět bojovat. Všechno to velmi rychle vyrostlo a věci vypadají opravdu dobře."
Bez ohledu na to, jestli na Loeba čeká premierová sezona ve WRX, Solberg očekává těžší sezonu v roce 2016, než byly dvě předchozí zakončené titulem pro Nora. Do budoucna by chtěl získat tovární podporu Citroënu.
"Obhájit šampionát je vždy o hodně těžší. Když něco vyhrajete, tak ostatní týmy na to tlačí o to tvrději, aby se vás pokusily porazit. Mnoho týmů teď má vysoce ceněné inženýry z jiných oblastí motorsportu, takže rallycross se stává vysoce technickou disciplínou.
Nikdy jsme neměli podporu z továrny Citroënu, všechna naše auta jsme si stavěli sami, ale je to OK. Jako tým jsme šťastní, ale tovární podpora by pomohla, takže bychom mohli více testovat a mohli bychom posunout úroveň o něco výše než [byla] předtím," zakončil Petter Solberg.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.