Petter Solberg řekl, že by bylo fantastické, kdyby mohl znovu bojovat se Sébastienem Loebem, tentokrát však ve World Rallycross Championship.
Petter Solberg se nyní pečlivě připravuje na obhajobu svých dvou titulů ve World Rallycross Championship z let 2014 a 2015. Nor očekává náročnou sezonu, když spousta jeho kolegů přes zimu hodně zapracovala na svoji konkurenceschopnosti a vývoji aut.
Rallyový mistr světa z roku 2003 také naznačil, že by jeho dlouholetý rival z WRC, Sébastien Loeb, mohl vstoupit do rallycrossu a zde by spolu mohli znovu bojovat. Ve WRC spolu bojovali takřka dekádu a Loeb v roce 2004 Solberga na rallyovém trůnu nahradil a následně pak získal dalších osm titulů v řadě! Loeb zatím stále neprozradil, jaké jsou jeho plány na rok 2016 poté, co byl odejit z programu Citroënu ve WTCC.
Francouz se nedávno vrátil ze svého prvního Dakaru, na kterém dokázal polovinu soutěže vést, pak ale chyboval, šel přes střechu a nakonec skončil devátý.
"Peugeot teď přichází se třemi novými auty z Francie a jsou zde zvěsti, že Sébastien Loeb plánuje účast v MS [v rallycrossu], takže víme, že musíme mít plán. Myslím, že ještě jeden rok jako soukromník je možný a pro rok 2017 tvrdě pracujeme na získání podpory od [nějakého] výrobce," říká Petter Solberg. "Ještě to není oficiální, ale slyšel jsem zvěsti, že Loeb přichází do šampionátu. Myslím, že by bylo fantastické s ním opět bojovat. Všechno to velmi rychle vyrostlo a věci vypadají opravdu dobře."
Bez ohledu na to, jestli na Loeba čeká premierová sezona ve WRX, Solberg očekává těžší sezonu v roce 2016, než byly dvě předchozí zakončené titulem pro Nora. Do budoucna by chtěl získat tovární podporu Citroënu.
"Obhájit šampionát je vždy o hodně těžší. Když něco vyhrajete, tak ostatní týmy na to tlačí o to tvrději, aby se vás pokusily porazit. Mnoho týmů teď má vysoce ceněné inženýry z jiných oblastí motorsportu, takže rallycross se stává vysoce technickou disciplínou.
Nikdy jsme neměli podporu z továrny Citroënu, všechna naše auta jsme si stavěli sami, ale je to OK. Jako tým jsme šťastní, ale tovární podpora by pomohla, takže bychom mohli více testovat a mohli bychom posunout úroveň o něco výše než [byla] předtím," zakončil Petter Solberg.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?