Ostberg po testu Fordu slibuje: Budu riskovat, abych bojoval na čele

Na šotolině byl Ford konkurenceschopný, na asfaltu mu ale rychlost také nechybí, míní Nor
Na šotolině byl Ford konkurenceschopný, na asfaltu mu ale rychlost také nechybí, míní Nor, foto: M-Sport/McKlein
iM2 11. prosince 2015 13:24
Sdílej:

Mads Ostberg chce po návratu do M-Sportu opravdu začít tlačit na pilu. Hned během prvního testu s Fordem Fiesta RS WRC našel v autě dobrý pocit, a tak si troufá na souboje na čele.

Po dvouletém angažmá u Citroën Racing se Mads Ostberg vrací k M-Sportu. Zkraje prosince absolvoval Nor úvodní test s Fordem Fiesta RS WRC, který byl od konce sezony 2013 kompletně přepracován. Jak hodnotí změny Fordu jezdec? "Měl jsem dobrý pocit a také tempo bylo skvělé. Je jasné, že mi chvilku trvalo, než jsem si na nové auto zvykl. Auto jsem znovuobjevil, rychle jsem dostal zpět ten pocit."

Během dvou testovacích dní najel Ostberg 380 kilometrů: "Auto je jednoduché na ovládání a můžete mu důvěřovat," popsiuje pro 'WRC live'. "Nastavení bylo hned zkraje dobré. Teď jde jen o to najít rychlost a na vše si zvyknout." Během testů vedle něj seděli Emil Axelsson a Ilka Minor, nakonec jej ale bude navigovat Ola Floene. 

U M-Sportu je Mads v jiné situaci než byl u Citroënu - tým nebude bojovat o titul šampiona a je možné, že nepojede ani všechny soutěže. Hlavně tedy půjde o dílčí výsledky. "Mým cílem je zvýšit moji rychlost a začít víc riskovat. V posledních dvou letech jsem jezdil na jistotu, protože body do MS byly velmi důležité."

Spolehlivost se Ostbergovi vyplácela - letos dojel na všech soutěžích, kde startoval [nejel v Austrálii pro zranění], v TOP10: "Letos jsem chtěl být opatrnější a vyjet co možná nejvíc bodů do tabulky mistrovství, abych na konci zaznamenal dobrý výsledek. Věřím, že mi rychlost nechybí. Fiesta byla na některých soutěžích hodně dobrá. Především na šotolině bychom měli být konkurenceschopní, ale také na asfaltu je auto rychlé."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.