Mads Ostberg chce po návratu do M-Sportu opravdu začít tlačit na pilu. Hned během prvního testu s Fordem Fiesta RS WRC našel v autě dobrý pocit, a tak si troufá na souboje na čele.
Po dvouletém angažmá u Citroën Racing se Mads Ostberg vrací k M-Sportu. Zkraje prosince absolvoval Nor úvodní test s Fordem Fiesta RS WRC, který byl od konce sezony 2013 kompletně přepracován. Jak hodnotí změny Fordu jezdec? "Měl jsem dobrý pocit a také tempo bylo skvělé. Je jasné, že mi chvilku trvalo, než jsem si na nové auto zvykl. Auto jsem znovuobjevil, rychle jsem dostal zpět ten pocit."
Během dvou testovacích dní najel Ostberg 380 kilometrů: "Auto je jednoduché na ovládání a můžete mu důvěřovat," popsiuje pro 'WRC live'. "Nastavení bylo hned zkraje dobré. Teď jde jen o to najít rychlost a na vše si zvyknout." Během testů vedle něj seděli Emil Axelsson a Ilka Minor, nakonec jej ale bude navigovat Ola Floene.
U M-Sportu je Mads v jiné situaci než byl u Citroënu - tým nebude bojovat o titul šampiona a je možné, že nepojede ani všechny soutěže. Hlavně tedy půjde o dílčí výsledky. "Mým cílem je zvýšit moji rychlost a začít víc riskovat. V posledních dvou letech jsem jezdil na jistotu, protože body do MS byly velmi důležité."
Spolehlivost se Ostbergovi vyplácela - letos dojel na všech soutěžích, kde startoval [nejel v Austrálii pro zranění], v TOP10: "Letos jsem chtěl být opatrnější a vyjet co možná nejvíc bodů do tabulky mistrovství, abych na konci zaznamenal dobrý výsledek. Věřím, že mi rychlost nechybí. Fiesta byla na některých soutěžích hodně dobrá. Především na šotolině bychom měli být konkurenceschopní, ale také na asfaltu je auto rychlé."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?