Mads Ostberg chce po návratu do M-Sportu opravdu začít tlačit na pilu. Hned během prvního testu s Fordem Fiesta RS WRC našel v autě dobrý pocit, a tak si troufá na souboje na čele.
Po dvouletém angažmá u Citroën Racing se Mads Ostberg vrací k M-Sportu. Zkraje prosince absolvoval Nor úvodní test s Fordem Fiesta RS WRC, který byl od konce sezony 2013 kompletně přepracován. Jak hodnotí změny Fordu jezdec? "Měl jsem dobrý pocit a také tempo bylo skvělé. Je jasné, že mi chvilku trvalo, než jsem si na nové auto zvykl. Auto jsem znovuobjevil, rychle jsem dostal zpět ten pocit."
Během dvou testovacích dní najel Ostberg 380 kilometrů: "Auto je jednoduché na ovládání a můžete mu důvěřovat," popsiuje pro 'WRC live'. "Nastavení bylo hned zkraje dobré. Teď jde jen o to najít rychlost a na vše si zvyknout." Během testů vedle něj seděli Emil Axelsson a Ilka Minor, nakonec jej ale bude navigovat Ola Floene.
U M-Sportu je Mads v jiné situaci než byl u Citroënu - tým nebude bojovat o titul šampiona a je možné, že nepojede ani všechny soutěže. Hlavně tedy půjde o dílčí výsledky. "Mým cílem je zvýšit moji rychlost a začít víc riskovat. V posledních dvou letech jsem jezdil na jistotu, protože body do MS byly velmi důležité."
Spolehlivost se Ostbergovi vyplácela - letos dojel na všech soutěžích, kde startoval [nejel v Austrálii pro zranění], v TOP10: "Letos jsem chtěl být opatrnější a vyjet co možná nejvíc bodů do tabulky mistrovství, abych na konci zaznamenal dobrý výsledek. Věřím, že mi rychlost nechybí. Fiesta byla na některých soutěžích hodně dobrá. Především na šotolině bychom měli být konkurenceschopní, ale také na asfaltu je auto rychlé."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?