Mads Ostberg chce po návratu do M-Sportu opravdu začít tlačit na pilu. Hned během prvního testu s Fordem Fiesta RS WRC našel v autě dobrý pocit, a tak si troufá na souboje na čele.
Po dvouletém angažmá u Citroën Racing se Mads Ostberg vrací k M-Sportu. Zkraje prosince absolvoval Nor úvodní test s Fordem Fiesta RS WRC, který byl od konce sezony 2013 kompletně přepracován. Jak hodnotí změny Fordu jezdec? "Měl jsem dobrý pocit a také tempo bylo skvělé. Je jasné, že mi chvilku trvalo, než jsem si na nové auto zvykl. Auto jsem znovuobjevil, rychle jsem dostal zpět ten pocit."
Během dvou testovacích dní najel Ostberg 380 kilometrů: "Auto je jednoduché na ovládání a můžete mu důvěřovat," popsiuje pro 'WRC live'. "Nastavení bylo hned zkraje dobré. Teď jde jen o to najít rychlost a na vše si zvyknout." Během testů vedle něj seděli Emil Axelsson a Ilka Minor, nakonec jej ale bude navigovat Ola Floene.
U M-Sportu je Mads v jiné situaci než byl u Citroënu - tým nebude bojovat o titul šampiona a je možné, že nepojede ani všechny soutěže. Hlavně tedy půjde o dílčí výsledky. "Mým cílem je zvýšit moji rychlost a začít víc riskovat. V posledních dvou letech jsem jezdil na jistotu, protože body do MS byly velmi důležité."
Spolehlivost se Ostbergovi vyplácela - letos dojel na všech soutěžích, kde startoval [nejel v Austrálii pro zranění], v TOP10: "Letos jsem chtěl být opatrnější a vyjet co možná nejvíc bodů do tabulky mistrovství, abych na konci zaznamenal dobrý výsledek. Věřím, že mi rychlost nechybí. Fiesta byla na některých soutěžích hodně dobrá. Především na šotolině bychom měli být konkurenceschopní, ale také na asfaltu je auto rychlé."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?