Z Norska přišla velmi překvapivá zpráva - novým spolujezdcem Madse Ostberga se stává Ola Floene, který dosud navigoval Andrease Mikkelsena.
Ve čtvrtek bylo oznámeno, že Madse Ostberga nečekaně opustil dosavadní dlouholetý parťák, Jonas Andersson, který zamířil navigovat jezdce týmu Škoda Motorsport, Pontuse Tidemanda. Ostberg tak musel rychle hledat nového navigátora, vždyť příští rok jej čekají starty v M-Sportu. Našel až překvapivě rychle - Olu Floeneho, který dosud navigoval u týmu Volkwagen Andrease Mikkelsena. Ostberg tak pozitivně zakončil velmi turbulentní týden - v pondělí přišlo oznámení jeho angažmá u M-Sportu, ve čtvrtek přišel o spolujezdce a dnes (v neděli) oznámil jeho náhradu.
Mads Ostberg k otázce spolujezdce říká: "Když mi Jonas [Andersson] zavolal a řekl mi, že přijal nabídku od EVEN Managementu, který zastupuje Pontuse Tidemanda a Andrease Mikkelsena, tak jsem si musel na několik minut sednout, abych to přijal. Pak jsem ihned začal pracovat s mým týmem a docela rychle jsme přišli s listem náhradníků za Jonase. Naštěstí tam bylo několik dobrých možností.
Dvě z nich mě doplnily na testu před Rally Monte Carlo [Axelsson a Minor], který začínal hned další den. Odvedli skvělou práci a umožnili mi skvělý test. Za což jim moc děkuji. Dalším jménem byl Ola Floene, který splňoval všechna moje kritéria. Proto jsem moc rád, že mohu oznámit, že jsme s Olou dnes podepsali smlouvu, v příštích letech budeme tvořit tým. Jde o dlouhodobou smlouvu. Už se těším, až zahájíme přípravu na příští rok a snad budeme bojovat o TOP výsledky."
Ola Floene k angažmá říká: "S Andreasem Mikkelsenem jsem zažil dobré časy. Jsem hrdý na výsledky, kterých jsme společně dosáhli. Jsem také moc hrdý na to, že jsem byl součástí týmu Volkswagen, který dominoval MS v posledních dvou letech [ve skutečnosti třech letech, ale v roce 2013 a prvních soutěžích roku 2014 dal Mikkelsen přednost před Floenem Mikko Markkulovi].
Když jsem dostal poptávku od Madse, tak jsem byl nadšený. Moje spolupráce s Andreasem byla limitovaná pouze na rok 2016. Nejsem připraven skončit se svoji kariérou na vrcholové úrovni takto brzy. Cítím, že mám kapacitu na ještě spoustu let na nejvyšší úrovni. Mads je jedním v TOP jezdců ve WRC, který možná několik posledních let neseděl v nejkonkurenceschopnějším voze. Abych byl upřímný, rád bych se stal mistrem světa, a věřím, že je tu lepší šance s dlouhodobou spoluprací s Madsem než toho dosáhnout v roce 2016 s Andreasem [Mikkelsenem]."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?