Z Norska přišla velmi překvapivá zpráva - novým spolujezdcem Madse Ostberga se stává Ola Floene, který dosud navigoval Andrease Mikkelsena.
Ve čtvrtek bylo oznámeno, že Madse Ostberga nečekaně opustil dosavadní dlouholetý parťák, Jonas Andersson, který zamířil navigovat jezdce týmu Škoda Motorsport, Pontuse Tidemanda. Ostberg tak musel rychle hledat nového navigátora, vždyť příští rok jej čekají starty v M-Sportu. Našel až překvapivě rychle - Olu Floeneho, který dosud navigoval u týmu Volkwagen Andrease Mikkelsena. Ostberg tak pozitivně zakončil velmi turbulentní týden - v pondělí přišlo oznámení jeho angažmá u M-Sportu, ve čtvrtek přišel o spolujezdce a dnes (v neděli) oznámil jeho náhradu.
Mads Ostberg k otázce spolujezdce říká: "Když mi Jonas [Andersson] zavolal a řekl mi, že přijal nabídku od EVEN Managementu, který zastupuje Pontuse Tidemanda a Andrease Mikkelsena, tak jsem si musel na několik minut sednout, abych to přijal. Pak jsem ihned začal pracovat s mým týmem a docela rychle jsme přišli s listem náhradníků za Jonase. Naštěstí tam bylo několik dobrých možností.
Dvě z nich mě doplnily na testu před Rally Monte Carlo [Axelsson a Minor], který začínal hned další den. Odvedli skvělou práci a umožnili mi skvělý test. Za což jim moc děkuji. Dalším jménem byl Ola Floene, který splňoval všechna moje kritéria. Proto jsem moc rád, že mohu oznámit, že jsme s Olou dnes podepsali smlouvu, v příštích letech budeme tvořit tým. Jde o dlouhodobou smlouvu. Už se těším, až zahájíme přípravu na příští rok a snad budeme bojovat o TOP výsledky."
Ola Floene k angažmá říká: "S Andreasem Mikkelsenem jsem zažil dobré časy. Jsem hrdý na výsledky, kterých jsme společně dosáhli. Jsem také moc hrdý na to, že jsem byl součástí týmu Volkswagen, který dominoval MS v posledních dvou letech [ve skutečnosti třech letech, ale v roce 2013 a prvních soutěžích roku 2014 dal Mikkelsen přednost před Floenem Mikko Markkulovi].
Když jsem dostal poptávku od Madse, tak jsem byl nadšený. Moje spolupráce s Andreasem byla limitovaná pouze na rok 2016. Nejsem připraven skončit se svoji kariérou na vrcholové úrovni takto brzy. Cítím, že mám kapacitu na ještě spoustu let na nejvyšší úrovni. Mads je jedním v TOP jezdců ve WRC, který možná několik posledních let neseděl v nejkonkurenceschopnějším voze. Abych byl upřímný, rád bych se stal mistrem světa, a věřím, že je tu lepší šance s dlouhodobou spoluprací s Madsem než toho dosáhnout v roce 2016 s Andreasem [Mikkelsenem]."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.