Z Norska přišla velmi překvapivá zpráva - novým spolujezdcem Madse Ostberga se stává Ola Floene, který dosud navigoval Andrease Mikkelsena.
Ve čtvrtek bylo oznámeno, že Madse Ostberga nečekaně opustil dosavadní dlouholetý parťák, Jonas Andersson, který zamířil navigovat jezdce týmu Škoda Motorsport, Pontuse Tidemanda. Ostberg tak musel rychle hledat nového navigátora, vždyť příští rok jej čekají starty v M-Sportu. Našel až překvapivě rychle - Olu Floeneho, který dosud navigoval u týmu Volkwagen Andrease Mikkelsena. Ostberg tak pozitivně zakončil velmi turbulentní týden - v pondělí přišlo oznámení jeho angažmá u M-Sportu, ve čtvrtek přišel o spolujezdce a dnes (v neděli) oznámil jeho náhradu.
Mads Ostberg k otázce spolujezdce říká: "Když mi Jonas [Andersson] zavolal a řekl mi, že přijal nabídku od EVEN Managementu, který zastupuje Pontuse Tidemanda a Andrease Mikkelsena, tak jsem si musel na několik minut sednout, abych to přijal. Pak jsem ihned začal pracovat s mým týmem a docela rychle jsme přišli s listem náhradníků za Jonase. Naštěstí tam bylo několik dobrých možností.
Dvě z nich mě doplnily na testu před Rally Monte Carlo [Axelsson a Minor], který začínal hned další den. Odvedli skvělou práci a umožnili mi skvělý test. Za což jim moc děkuji. Dalším jménem byl Ola Floene, který splňoval všechna moje kritéria. Proto jsem moc rád, že mohu oznámit, že jsme s Olou dnes podepsali smlouvu, v příštích letech budeme tvořit tým. Jde o dlouhodobou smlouvu. Už se těším, až zahájíme přípravu na příští rok a snad budeme bojovat o TOP výsledky."
Ola Floene k angažmá říká: "S Andreasem Mikkelsenem jsem zažil dobré časy. Jsem hrdý na výsledky, kterých jsme společně dosáhli. Jsem také moc hrdý na to, že jsem byl součástí týmu Volkswagen, který dominoval MS v posledních dvou letech [ve skutečnosti třech letech, ale v roce 2013 a prvních soutěžích roku 2014 dal Mikkelsen přednost před Floenem Mikko Markkulovi].
Když jsem dostal poptávku od Madse, tak jsem byl nadšený. Moje spolupráce s Andreasem byla limitovaná pouze na rok 2016. Nejsem připraven skončit se svoji kariérou na vrcholové úrovni takto brzy. Cítím, že mám kapacitu na ještě spoustu let na nejvyšší úrovni. Mads je jedním v TOP jezdců ve WRC, který možná několik posledních let neseděl v nejkonkurenceschopnějším voze. Abych byl upřímný, rád bych se stal mistrem světa, a věřím, že je tu lepší šance s dlouhodobou spoluprací s Madsem než toho dosáhnout v roce 2016 s Andreasem [Mikkelsenem]."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.