Z Norska přišla velmi překvapivá zpráva - novým spolujezdcem Madse Ostberga se stává Ola Floene, který dosud navigoval Andrease Mikkelsena.
Ve čtvrtek bylo oznámeno, že Madse Ostberga nečekaně opustil dosavadní dlouholetý parťák, Jonas Andersson, který zamířil navigovat jezdce týmu Škoda Motorsport, Pontuse Tidemanda. Ostberg tak musel rychle hledat nového navigátora, vždyť příští rok jej čekají starty v M-Sportu. Našel až překvapivě rychle - Olu Floeneho, který dosud navigoval u týmu Volkwagen Andrease Mikkelsena. Ostberg tak pozitivně zakončil velmi turbulentní týden - v pondělí přišlo oznámení jeho angažmá u M-Sportu, ve čtvrtek přišel o spolujezdce a dnes (v neděli) oznámil jeho náhradu.
Mads Ostberg k otázce spolujezdce říká: "Když mi Jonas [Andersson] zavolal a řekl mi, že přijal nabídku od EVEN Managementu, který zastupuje Pontuse Tidemanda a Andrease Mikkelsena, tak jsem si musel na několik minut sednout, abych to přijal. Pak jsem ihned začal pracovat s mým týmem a docela rychle jsme přišli s listem náhradníků za Jonase. Naštěstí tam bylo několik dobrých možností.
Dvě z nich mě doplnily na testu před Rally Monte Carlo [Axelsson a Minor], který začínal hned další den. Odvedli skvělou práci a umožnili mi skvělý test. Za což jim moc děkuji. Dalším jménem byl Ola Floene, který splňoval všechna moje kritéria. Proto jsem moc rád, že mohu oznámit, že jsme s Olou dnes podepsali smlouvu, v příštích letech budeme tvořit tým. Jde o dlouhodobou smlouvu. Už se těším, až zahájíme přípravu na příští rok a snad budeme bojovat o TOP výsledky."
Ola Floene k angažmá říká: "S Andreasem Mikkelsenem jsem zažil dobré časy. Jsem hrdý na výsledky, kterých jsme společně dosáhli. Jsem také moc hrdý na to, že jsem byl součástí týmu Volkswagen, který dominoval MS v posledních dvou letech [ve skutečnosti třech letech, ale v roce 2013 a prvních soutěžích roku 2014 dal Mikkelsen přednost před Floenem Mikko Markkulovi].
Když jsem dostal poptávku od Madse, tak jsem byl nadšený. Moje spolupráce s Andreasem byla limitovaná pouze na rok 2016. Nejsem připraven skončit se svoji kariérou na vrcholové úrovni takto brzy. Cítím, že mám kapacitu na ještě spoustu let na nejvyšší úrovni. Mads je jedním v TOP jezdců ve WRC, který možná několik posledních let neseděl v nejkonkurenceschopnějším voze. Abych byl upřímný, rád bych se stal mistrem světa, a věřím, že je tu lepší šance s dlouhodobou spoluprací s Madsem než toho dosáhnout v roce 2016 s Andreasem [Mikkelsenem]."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?