Z Norska přišla velmi překvapivá zpráva - novým spolujezdcem Madse Ostberga se stává Ola Floene, který dosud navigoval Andrease Mikkelsena.
Ve čtvrtek bylo oznámeno, že Madse Ostberga nečekaně opustil dosavadní dlouholetý parťák, Jonas Andersson, který zamířil navigovat jezdce týmu Škoda Motorsport, Pontuse Tidemanda. Ostberg tak musel rychle hledat nového navigátora, vždyť příští rok jej čekají starty v M-Sportu. Našel až překvapivě rychle - Olu Floeneho, který dosud navigoval u týmu Volkwagen Andrease Mikkelsena. Ostberg tak pozitivně zakončil velmi turbulentní týden - v pondělí přišlo oznámení jeho angažmá u M-Sportu, ve čtvrtek přišel o spolujezdce a dnes (v neděli) oznámil jeho náhradu.
Mads Ostberg k otázce spolujezdce říká: "Když mi Jonas [Andersson] zavolal a řekl mi, že přijal nabídku od EVEN Managementu, který zastupuje Pontuse Tidemanda a Andrease Mikkelsena, tak jsem si musel na několik minut sednout, abych to přijal. Pak jsem ihned začal pracovat s mým týmem a docela rychle jsme přišli s listem náhradníků za Jonase. Naštěstí tam bylo několik dobrých možností.
Dvě z nich mě doplnily na testu před Rally Monte Carlo [Axelsson a Minor], který začínal hned další den. Odvedli skvělou práci a umožnili mi skvělý test. Za což jim moc děkuji. Dalším jménem byl Ola Floene, který splňoval všechna moje kritéria. Proto jsem moc rád, že mohu oznámit, že jsme s Olou dnes podepsali smlouvu, v příštích letech budeme tvořit tým. Jde o dlouhodobou smlouvu. Už se těším, až zahájíme přípravu na příští rok a snad budeme bojovat o TOP výsledky."
Ola Floene k angažmá říká: "S Andreasem Mikkelsenem jsem zažil dobré časy. Jsem hrdý na výsledky, kterých jsme společně dosáhli. Jsem také moc hrdý na to, že jsem byl součástí týmu Volkswagen, který dominoval MS v posledních dvou letech [ve skutečnosti třech letech, ale v roce 2013 a prvních soutěžích roku 2014 dal Mikkelsen přednost před Floenem Mikko Markkulovi].
Když jsem dostal poptávku od Madse, tak jsem byl nadšený. Moje spolupráce s Andreasem byla limitovaná pouze na rok 2016. Nejsem připraven skončit se svoji kariérou na vrcholové úrovni takto brzy. Cítím, že mám kapacitu na ještě spoustu let na nejvyšší úrovni. Mads je jedním v TOP jezdců ve WRC, který možná několik posledních let neseděl v nejkonkurenceschopnějším voze. Abych byl upřímný, rád bych se stal mistrem světa, a věřím, že je tu lepší šance s dlouhodobou spoluprací s Madsem než toho dosáhnout v roce 2016 s Andreasem [Mikkelsenem]."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.