Citroën chce rozhodnout o svých plánech pro sezonu 2017 a jezdeckém složení pro sezonu 2016 ještě tento měsíc.
Kris Meeke a Mads Ostberg měli smlouvu s Citroënem do Rally Wales GB 2015. V současné době není ani jeden z jezdců s francouzskou značkou nijak smluvně vázán. Po konci Rally Wales GB však Yves Matton, šéf sportovního oddělení značky, serveru 'wrc.com' prozradil, že rozhodnutí příjde brzy.
Nejprve chce ale začít tím, kde vlastně bude Citroën v sezoně 2017 působit - jestli ve WRC nebo ve WTCC (oba programy souběžně už nepoběží). "V následujících dvou týdnech se rozhodneme. Prvně se rozhodneme o našich plánech pro sezonu 2017," říká Matton.
"V návaznosti na toto rozhodnutí se rozhodnu o jezdecké sestavě pro sezonu 2016 ve WRC. Začnu hned teď [noc z neděle na pondělí] jednat s jezdci. Nebudu hovořit pouze s našimi dvěma jezdci, ale i dalšími."
"Jsem docela rád za to, že jsem mohl počkat tak dlouho [s rozhodnutím]. Bylo docela zajímavé sledovat průběh poslední rally. Myslím, že teď máme vše, co potřebujeme k rozhodnutí. Začneme s jezdci hovořit a uvidíme, jestli dospějeme k nějakému závěru."
Ve Walesu také někteří spekulovali o tom, že pokud by Citroën pokračoval v rally, pak by do sezony 2016 nenasadil tovární tým a soustředil se na vývoj nového vozu. To Matton pro německý 'motorsport-aktuell' odmítl: "V roce 2016 pojedeme MS v rally. Naše angažmá bude odvislé od budoucích plánů - to znamená, že podle toho upravíme počet aut a jezdecké obsazení."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.