Citroën se rozhodne o programu i jezdcích do konce listopadu

Citroën se rozhodne již brzy
Citroën se rozhodne již brzy, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 17. listopadu 2015 22:01
Sdílej:

Citroën chce rozhodnout o svých plánech pro sezonu 2017 a jezdeckém složení pro sezonu 2016 ještě tento měsíc.

Kris Meeke a Mads Ostberg měli smlouvu s Citroënem do Rally Wales GB 2015. V současné době není ani jeden z jezdců s francouzskou značkou nijak smluvně vázán. Po konci Rally Wales GB však Yves Matton, šéf sportovního oddělení značky, serveru 'wrc.com' prozradil, že rozhodnutí příjde brzy.

Nejprve chce ale začít tím, kde vlastně bude Citroën v sezoně 2017 působit - jestli ve WRC nebo ve WTCC (oba programy souběžně už nepoběží). "V následujících dvou týdnech se rozhodneme. Prvně se rozhodneme o našich plánech pro sezonu 2017," říká Matton.

"V návaznosti na toto rozhodnutí se rozhodnu o jezdecké sestavě pro sezonu 2016 ve WRC. Začnu hned teď [noc z neděle na pondělí] jednat s jezdci. Nebudu hovořit pouze s našimi dvěma jezdci, ale i dalšími."

"Jsem docela rád za to, že jsem mohl počkat tak dlouho [s rozhodnutím]. Bylo docela zajímavé sledovat průběh poslední rally. Myslím, že teď máme vše, co potřebujeme k rozhodnutí. Začneme s jezdci hovořit a uvidíme, jestli dospějeme k nějakému závěru."

Ve Walesu také někteří spekulovali o tom, že pokud by Citroën pokračoval v rally, pak by do sezony 2016 nenasadil tovární tým a soustředil se na vývoj nového vozu. To Matton pro německý 'motorsport-aktuell' odmítl: "V roce 2016 pojedeme MS v rally. Naše angažmá bude odvislé od budoucích plánů - to znamená, že podle toho upravíme počet aut a jezdecké obsazení."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.