Mezi Jyväskylä a Puuppola a místním letištěm jsou volné pozemky, na kterých by mohl najít nové sídlo tovární tým Toyoty. Rozhodnutí by mělo padnout do konce roku.
Šéf týmu, Tommi Mäkinen, už potvrdil, že má možnost tyto parcely nakoupit. Základna týmu by tedy mohla vzniknout nedaleko sídla Finské rally. Kirri je v těsném sousedství Jyväskylä a také po cestě na mezinárodní letiště. Dosavadní sídlo Mäkkinenova týmu je Puuppola, což je také jeho bydliště.
Původně měla na místě, kde by mohl sídlit tovární tým Toyoty, stát nemocnice. Teď se ale plány změnili a místní zastupitelé tento plán podporují. V regionu by díky němu mohla vzniknout nová pracovní místa.
Rozhodnutí Mäkinena má padnout do konce roku - do té doby může tým využívat jeho stávajícího zázemí v Puuppola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.