Hayden Paddon před Tour de Corse navštívil experty a nechal si od nich poradit, jak na asfaltový povrch. Tato "výuka" vyústila v dosud nejlepší výsledek na asfaltové soutěži.
Po opatrném startu Hayden Paddon neustále postupoval pořadím vzhůru, až nakonec obsadil s Hyundai i20 WRC páté místo. Díky tomu mimo jiné porazil hned čtyři předešlé vítěze této soutěže. To opět potvrdilo, že Novozélanďan zažívá velmi povedenou sezonu.
Kiwi, jak se občas Novozélanďanům přezdívá, navštívilo před ADAC Rallye Deutschland Roba Wilsona, bývalého mistra vytrvalostních závodů FIA, a před Tour de Corse zase zašlo pro radu k ex-továrnímu jezdci Peugeotu, Nicolasi Bernardimu.
"Dokázali jsme si vzít ponaučení z toho, co jsme se dozvěděli před soutěží, dokázali jsme se zlepšit. Ještě je stále třeba, abychom se dále zlepšili, ale jdeme správným směrem," přiznal spokojenost Paddon pro 'wrc.com'.
"Zlepšení přišlo díky tomu, že jsme pochopil, jaká technika se požaduje. Trošku mi trvalo, než jsem to začal používat. Zvládnu to, ale není to přirozené. Pokud to tak je, musíte nad tím hodně přemýšlet a hodně se na to soustředit, což trošku odvádí Vaší pozornost od základů závodění."
"Časem si to všechno sedne, ale do té doby je třeba se zlepšovat krok po kroku. Trvalo to 100 šotolinových soutěží, než jsme se dostal na tuto úroveň, ale na asfaltu jsem odjel jenom 7 nebo 8 soutěží. takže to chce trošku trpělivosti."
Hayden připouští, že páteční průtrž mračen byla přesně tím, co při svém prvním startu na Korsice nepotřeboval: "V pátek jsme zřejmě jeli moc na jistotu. Ty podmínky jsem si neužíval a ztratil jsem při tom spoustu času. Když jsem viděl podmínky na první zkoušce, tak jsem se těšil na neděli na večer! Když se ale ustálily, tak to bylo mnohem zábavnější."
"Když jsou podmínky jako v pátek, tak musíte být trpěliví. Zdá se Vám, že jedete pomalu, ale je to stejné pro všechny. Ve WRC je velký počet odpadnutí, protože všichni ví, že potřebují jet na 110 % po celou dobu, ale když jsou podmínky zrádné, tak se musíte držet zpátky."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.