Hayden Paddon před Tour de Corse navštívil experty a nechal si od nich poradit, jak na asfaltový povrch. Tato "výuka" vyústila v dosud nejlepší výsledek na asfaltové soutěži.
Po opatrném startu Hayden Paddon neustále postupoval pořadím vzhůru, až nakonec obsadil s Hyundai i20 WRC páté místo. Díky tomu mimo jiné porazil hned čtyři předešlé vítěze této soutěže. To opět potvrdilo, že Novozélanďan zažívá velmi povedenou sezonu.
Kiwi, jak se občas Novozélanďanům přezdívá, navštívilo před ADAC Rallye Deutschland Roba Wilsona, bývalého mistra vytrvalostních závodů FIA, a před Tour de Corse zase zašlo pro radu k ex-továrnímu jezdci Peugeotu, Nicolasi Bernardimu.
"Dokázali jsme si vzít ponaučení z toho, co jsme se dozvěděli před soutěží, dokázali jsme se zlepšit. Ještě je stále třeba, abychom se dále zlepšili, ale jdeme správným směrem," přiznal spokojenost Paddon pro 'wrc.com'.
"Zlepšení přišlo díky tomu, že jsme pochopil, jaká technika se požaduje. Trošku mi trvalo, než jsem to začal používat. Zvládnu to, ale není to přirozené. Pokud to tak je, musíte nad tím hodně přemýšlet a hodně se na to soustředit, což trošku odvádí Vaší pozornost od základů závodění."
"Časem si to všechno sedne, ale do té doby je třeba se zlepšovat krok po kroku. Trvalo to 100 šotolinových soutěží, než jsme se dostal na tuto úroveň, ale na asfaltu jsem odjel jenom 7 nebo 8 soutěží. takže to chce trošku trpělivosti."
Hayden připouští, že páteční průtrž mračen byla přesně tím, co při svém prvním startu na Korsice nepotřeboval: "V pátek jsme zřejmě jeli moc na jistotu. Ty podmínky jsem si neužíval a ztratil jsem při tom spoustu času. Když jsem viděl podmínky na první zkoušce, tak jsem se těšil na neděli na večer! Když se ale ustálily, tak to bylo mnohem zábavnější."
"Když jsou podmínky jako v pátek, tak musíte být trpěliví. Zdá se Vám, že jedete pomalu, ale je to stejné pro všechny. Ve WRC je velký počet odpadnutí, protože všichni ví, že potřebují jet na 110 % po celou dobu, ale když jsou podmínky zrádné, tak se musíte držet zpátky."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?