Jari-Matti Latvala získal o víkendu na Tour de Corse svoje již 15. vítězství ve WRC. Za tento úspěch je rád také z osobního hlediska.
Jari-Matti o víkendu na Korsice triumfoval o 43,1 sekundy před Elfynem Evansem na Fordu. Jen si tak potvrdil svoje průběžně druhé místo mezi jezdci. Jeho nejbližším pronásledovatelem je aktuálně kolega od VW, Andreas Mikkelsen, ten má ale ztrátu 34 bodů. Toto vítězství přišlo dvanáct měsíců po jeho prvním asfaltovém triumfu ve Francii (tehdy v Alsasku).
Fin tak opět ukázal, že dokáže být rychlý jak na asfaltu, šotolině tak i sněhu. Finové přitom bývali tradičně rychlí pouze na šotolině a sněhu. Jediný Fin, který v minulosti dokázal vyhrát na klikatých a úzkých cestičkách Tour de Course byl Markku Alén a to v letech 1983 a 1984.
"Je super, že zde vyhrál Fin. Je zde spousta francouzských pilotů, kteří vyhráli tuto rally a tento úspěch dokazuje, jak můžeme být dobří na asfaltu, navíc i na šotolině a sněhu," říká Jari-Matti Latvala. Fin byl ale po zisku tohoto vítězství zvláště šťastný. Servisní park soutěže byl situován jen pár kilometrů od místa, kde před 29 lety přišel o život Henri Toivonen. Jeho ošklivá nehoda vedla k zániku legendární skupiny B.
A Jari-Matti je velkým znalcem historie tohoto sportu. "V době té nehody měl 29 let a já mám 30. Byl tedy v mém věku, tedy věku, kdy rally jezdec může z auta dostat maximum, protože má dostatek zkušeností a má také dostatečnou rychlost na to, aby získával dobré výsledky," říká Latvala pro wrc.com.
"Henri byl na vrcholu svého umění. Měl k dispozici nejlepší auto a fantastický tým. Zkraje roku zažil impozantní soutěž na Monte Carlu a před poruchou motoru vedl také ve Švédsku. Měl všechno a skončilo to takto brutálním způsobem. Je těžké to akceptovat. Když jsem přijížděl na Korsiku, tak jsme myslel na to, co se mu stalo.
Jeho náskok před tou nehodou byl enormní. Snažil jsem se na to nemyslet, protože to není zrovna nejlepší příprava před závodem. Období super aut [sk. B] bylo odlišné. Když závodíte, tak nad tím nesmíte moc přemýšlet, protože to může ovlivnit vaší mysl."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.