Jari-Matti Latvala získal o víkendu na Tour de Corse svoje již 15. vítězství ve WRC. Za tento úspěch je rád také z osobního hlediska.
Jari-Matti o víkendu na Korsice triumfoval o 43,1 sekundy před Elfynem Evansem na Fordu. Jen si tak potvrdil svoje průběžně druhé místo mezi jezdci. Jeho nejbližším pronásledovatelem je aktuálně kolega od VW, Andreas Mikkelsen, ten má ale ztrátu 34 bodů. Toto vítězství přišlo dvanáct měsíců po jeho prvním asfaltovém triumfu ve Francii (tehdy v Alsasku).
Fin tak opět ukázal, že dokáže být rychlý jak na asfaltu, šotolině tak i sněhu. Finové přitom bývali tradičně rychlí pouze na šotolině a sněhu. Jediný Fin, který v minulosti dokázal vyhrát na klikatých a úzkých cestičkách Tour de Course byl Markku Alén a to v letech 1983 a 1984.
"Je super, že zde vyhrál Fin. Je zde spousta francouzských pilotů, kteří vyhráli tuto rally a tento úspěch dokazuje, jak můžeme být dobří na asfaltu, navíc i na šotolině a sněhu," říká Jari-Matti Latvala. Fin byl ale po zisku tohoto vítězství zvláště šťastný. Servisní park soutěže byl situován jen pár kilometrů od místa, kde před 29 lety přišel o život Henri Toivonen. Jeho ošklivá nehoda vedla k zániku legendární skupiny B.
A Jari-Matti je velkým znalcem historie tohoto sportu. "V době té nehody měl 29 let a já mám 30. Byl tedy v mém věku, tedy věku, kdy rally jezdec může z auta dostat maximum, protože má dostatek zkušeností a má také dostatečnou rychlost na to, aby získával dobré výsledky," říká Latvala pro wrc.com.
"Henri byl na vrcholu svého umění. Měl k dispozici nejlepší auto a fantastický tým. Zkraje roku zažil impozantní soutěž na Monte Carlu a před poruchou motoru vedl také ve Švédsku. Měl všechno a skončilo to takto brutálním způsobem. Je těžké to akceptovat. Když jsem přijížděl na Korsiku, tak jsme myslel na to, co se mu stalo.
Jeho náskok před tou nehodou byl enormní. Snažil jsem se na to nemyslet, protože to není zrovna nejlepší příprava před závodem. Období super aut [sk. B] bylo odlišné. Když závodíte, tak nad tím nesmíte moc přemýšlet, protože to může ovlivnit vaší mysl."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.