Latvala po vítězství na Korsice myslel hodně na Henriho Toivonena

Jari-Matti Latvala měl o víkendu co slavit...
Jari-Matti Latvala měl o víkendu co slavit..., foto: Volkswagen Motorsport
iM2 7. října 2015 09:44
Sdílej:

Jari-Matti Latvala získal o víkendu na Tour de Corse svoje již 15. vítězství ve WRC. Za tento úspěch je rád také z osobního hlediska.

Jari-Matti o víkendu na Korsice triumfoval o 43,1 sekundy před Elfynem Evansem na Fordu. Jen si tak potvrdil svoje průběžně druhé místo mezi jezdci. Jeho nejbližším pronásledovatelem je aktuálně kolega od VW, Andreas Mikkelsen, ten má ale ztrátu 34 bodů. Toto vítězství přišlo dvanáct měsíců po jeho prvním asfaltovém triumfu ve Francii (tehdy v Alsasku). 

Fin tak opět ukázal, že dokáže být rychlý jak na asfaltu, šotolině tak i sněhu. Finové přitom bývali tradičně rychlí pouze na šotolině a sněhu. Jediný Fin, který v minulosti dokázal vyhrát na klikatých a úzkých cestičkách Tour de Course byl Markku Alén a to v letech 1983 a 1984.

"Je super, že zde vyhrál Fin. Je zde spousta francouzských pilotů, kteří vyhráli tuto rally a tento úspěch dokazuje, jak můžeme být dobří na asfaltu, navíc i na šotolině a sněhu," říká Jari-Matti Latvala. Fin byl ale po zisku tohoto vítězství zvláště šťastný. Servisní park soutěže byl situován jen pár kilometrů od místa, kde před 29 lety přišel o život Henri Toivonen. Jeho ošklivá nehoda vedla k zániku legendární skupiny B.

A Jari-Matti je velkým znalcem historie tohoto sportu. "V době té nehody měl 29 let a já mám 30. Byl tedy v mém věku, tedy věku, kdy rally jezdec může z auta dostat maximum, protože má dostatek zkušeností a má také dostatečnou rychlost na to, aby získával dobré výsledky," říká Latvala pro wrc.com.

"Henri byl na vrcholu svého umění. Měl k dispozici nejlepší auto a fantastický tým. Zkraje roku zažil impozantní soutěž na Monte Carlu a před poruchou motoru vedl také ve Švédsku. Měl všechno a skončilo to takto brutálním způsobem. Je těžké to akceptovat. Když jsem přijížděl na Korsiku, tak jsme myslel na to, co se mu stalo.

Jeho náskok před tou nehodou byl enormní. Snažil jsem se na to nemyslet, protože to není zrovna nejlepší příprava před závodem. Období super aut [sk. B] bylo odlišné. Když závodíte, tak nad tím nesmíte moc přemýšlet, protože to může ovlivnit vaší mysl."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.