Jari-Matti Latvala získal o víkendu na Tour de Corse svoje již 15. vítězství ve WRC. Za tento úspěch je rád také z osobního hlediska.
Jari-Matti o víkendu na Korsice triumfoval o 43,1 sekundy před Elfynem Evansem na Fordu. Jen si tak potvrdil svoje průběžně druhé místo mezi jezdci. Jeho nejbližším pronásledovatelem je aktuálně kolega od VW, Andreas Mikkelsen, ten má ale ztrátu 34 bodů. Toto vítězství přišlo dvanáct měsíců po jeho prvním asfaltovém triumfu ve Francii (tehdy v Alsasku).
Fin tak opět ukázal, že dokáže být rychlý jak na asfaltu, šotolině tak i sněhu. Finové přitom bývali tradičně rychlí pouze na šotolině a sněhu. Jediný Fin, který v minulosti dokázal vyhrát na klikatých a úzkých cestičkách Tour de Course byl Markku Alén a to v letech 1983 a 1984.
"Je super, že zde vyhrál Fin. Je zde spousta francouzských pilotů, kteří vyhráli tuto rally a tento úspěch dokazuje, jak můžeme být dobří na asfaltu, navíc i na šotolině a sněhu," říká Jari-Matti Latvala. Fin byl ale po zisku tohoto vítězství zvláště šťastný. Servisní park soutěže byl situován jen pár kilometrů od místa, kde před 29 lety přišel o život Henri Toivonen. Jeho ošklivá nehoda vedla k zániku legendární skupiny B.
A Jari-Matti je velkým znalcem historie tohoto sportu. "V době té nehody měl 29 let a já mám 30. Byl tedy v mém věku, tedy věku, kdy rally jezdec může z auta dostat maximum, protože má dostatek zkušeností a má také dostatečnou rychlost na to, aby získával dobré výsledky," říká Latvala pro wrc.com.
"Henri byl na vrcholu svého umění. Měl k dispozici nejlepší auto a fantastický tým. Zkraje roku zažil impozantní soutěž na Monte Carlu a před poruchou motoru vedl také ve Švédsku. Měl všechno a skončilo to takto brutálním způsobem. Je těžké to akceptovat. Když jsem přijížděl na Korsiku, tak jsme myslel na to, co se mu stalo.
Jeho náskok před tou nehodou byl enormní. Snažil jsem se na to nemyslet, protože to není zrovna nejlepší příprava před závodem. Období super aut [sk. B] bylo odlišné. Když závodíte, tak nad tím nesmíte moc přemýšlet, protože to může ovlivnit vaší mysl."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.