Ochranná klec, kterou má tovární tým Citroënu i ve svých tréninkových vozech (Mitsubishi Lancer Evo 9), uchránila Madse Ostberga od těžkých zranění, případně mu dokonce zachránila život.
Mads Ostberg musel v Austrálii vynechat soutěž, protože měl během seznamovacích jízd čelní nehodu s nákladním autem. Přitom si Nor zlomil dvě žebra. Rozhodnutí Citroënu, že i v tréninkových vozech použije ochrannou klec, zachránila Ostbergovi a jeho spolujezdci, Jonasu Anderssonovi život: "Naštěstí máme v autě plnohodnotnou ochrannou klec.
Ostatní týmy používají pouze lehčí verzi. Pokud by to tak bylo i u nás, pak by to pro mne bylo pryč. Jednodušší verze by kolizi neodolala." Jezdce rozzlobily mylné zprávy, že nehoda byla vážnější proto, že těsně před nehodou uhnul na špatnou stranu, než měl: "Spousta lidí nechápe, co se stalo. Pokud bych se pokoušel vyhnout na levou stranu, bylo by to ještě horší. Jet doprava byla jediná možnost."
Chyba navíc byla na straně řidiče kamionu, říká Mads. I tak ale požaduje po pořadatelích soutěže, aby místní obyvatele lépe informovali o probíhajících seznamovacích jízdách. "Řidič náklaďáku neměl ponětí [o soutěži]. Pro mě je to katastrofa, když lidé nevědí, že se jedou seznamovací jízdy. Nejel moc rychle, my také ne. My jsme jeli mezi 60 a 70 km/h. Ale byli jsme první auto na trati."
Stéphane Lefebvre, který za Ostberga v Austrálii zaskakoval, měl také nehodu při seznamovacích jízdách. Jeho Mitsubishi Lancer si ale z čelní kolize při tréninku RZ Nambucca odneslo jen menší šrámy.
Aby byla v budoucnu plnohodnotná ochranná klec povinná i v tréninkových autech, se ale zřejmě jen tak nestane. Michele Mouton, manažerka WRC, je jiného názoru než tovární jezdec Citroënu: "Podle mě šlo o normální silniční nehodu. Seznamovací jízdy se jezdí běžnými rychlostmi platnými v silničním provozu na neuzavřených cestách s provozem. Potřebujeme tedy pro všechna silniční auta ochrannou klec? Nemyslím si."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.