Ostberg: Ochranná klec v tréninkovém voze mi zachránila život

Ostberg, Mads
Ostberg, Mads, foto: Citroën Racing
iM2 20. září 2015 22:43
Sdílej:

Ochranná klec, kterou má tovární tým Citroënu i ve svých tréninkových vozech (Mitsubishi Lancer Evo 9), uchránila Madse Ostberga od těžkých zranění, případně mu dokonce zachránila život.

Mads Ostberg musel v Austrálii vynechat soutěž, protože měl během seznamovacích jízd čelní nehodu s nákladním autem. Přitom si Nor zlomil dvě žebra. Rozhodnutí Citroënu, že i v tréninkových vozech použije ochrannou klec, zachránila Ostbergovi a jeho spolujezdci, Jonasu Anderssonovi život: "Naštěstí máme v autě plnohodnotnou ochrannou klec.

Ostatní týmy používají pouze lehčí verzi. Pokud by to tak bylo i u nás, pak by to pro mne bylo pryč. Jednodušší verze by kolizi neodolala." Jezdce rozzlobily mylné zprávy, že nehoda byla vážnější proto, že těsně před nehodou uhnul na špatnou stranu, než měl: "Spousta lidí nechápe, co se stalo. Pokud bych se pokoušel vyhnout na levou stranu, bylo by to ještě horší. Jet doprava byla jediná možnost."

Chyba navíc byla na straně řidiče kamionu, říká Mads. I tak ale požaduje po pořadatelích soutěže, aby místní obyvatele lépe informovali o probíhajících seznamovacích jízdách. "Řidič náklaďáku neměl ponětí [o soutěži]. Pro mě je to katastrofa, když lidé nevědí, že se jedou seznamovací jízdy. Nejel moc rychle, my také ne. My jsme jeli mezi 60 a 70 km/h. Ale byli jsme první auto na trati."

Stéphane Lefebvre, který za Ostberga v Austrálii zaskakoval, měl také nehodu při seznamovacích jízdách. Jeho Mitsubishi Lancer si ale z čelní kolize při tréninku RZ Nambucca odneslo jen menší šrámy. 

Aby byla v budoucnu plnohodnotná ochranná klec povinná i v tréninkových autech, se ale zřejmě jen tak nestane. Michele Mouton, manažerka WRC, je jiného názoru než tovární jezdec Citroënu: "Podle mě šlo o normální silniční nehodu. Seznamovací jízdy se jezdí běžnými rychlostmi platnými v silničním provozu na neuzavřených cestách s provozem. Potřebujeme tedy pro všechna silniční auta ochrannou klec? Nemyslím si."

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.