Ostberg: Ochranná klec v tréninkovém voze mi zachránila život

Ostberg, Mads
Ostberg, Mads, foto: Citroën Racing
iM2 20. září 2015 22:43
Sdílej:

Ochranná klec, kterou má tovární tým Citroënu i ve svých tréninkových vozech (Mitsubishi Lancer Evo 9), uchránila Madse Ostberga od těžkých zranění, případně mu dokonce zachránila život.

Mads Ostberg musel v Austrálii vynechat soutěž, protože měl během seznamovacích jízd čelní nehodu s nákladním autem. Přitom si Nor zlomil dvě žebra. Rozhodnutí Citroënu, že i v tréninkových vozech použije ochrannou klec, zachránila Ostbergovi a jeho spolujezdci, Jonasu Anderssonovi život: "Naštěstí máme v autě plnohodnotnou ochrannou klec.

Ostatní týmy používají pouze lehčí verzi. Pokud by to tak bylo i u nás, pak by to pro mne bylo pryč. Jednodušší verze by kolizi neodolala." Jezdce rozzlobily mylné zprávy, že nehoda byla vážnější proto, že těsně před nehodou uhnul na špatnou stranu, než měl: "Spousta lidí nechápe, co se stalo. Pokud bych se pokoušel vyhnout na levou stranu, bylo by to ještě horší. Jet doprava byla jediná možnost."

Chyba navíc byla na straně řidiče kamionu, říká Mads. I tak ale požaduje po pořadatelích soutěže, aby místní obyvatele lépe informovali o probíhajících seznamovacích jízdách. "Řidič náklaďáku neměl ponětí [o soutěži]. Pro mě je to katastrofa, když lidé nevědí, že se jedou seznamovací jízdy. Nejel moc rychle, my také ne. My jsme jeli mezi 60 a 70 km/h. Ale byli jsme první auto na trati."

Stéphane Lefebvre, který za Ostberga v Austrálii zaskakoval, měl také nehodu při seznamovacích jízdách. Jeho Mitsubishi Lancer si ale z čelní kolize při tréninku RZ Nambucca odneslo jen menší šrámy. 

Aby byla v budoucnu plnohodnotná ochranná klec povinná i v tréninkových autech, se ale zřejmě jen tak nestane. Michele Mouton, manažerka WRC, je jiného názoru než tovární jezdec Citroënu: "Podle mě šlo o normální silniční nehodu. Seznamovací jízdy se jezdí běžnými rychlostmi platnými v silničním provozu na neuzavřených cestách s provozem. Potřebujeme tedy pro všechna silniční auta ochrannou klec? Nemyslím si."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.