Ochranná klec, kterou má tovární tým Citroënu i ve svých tréninkových vozech (Mitsubishi Lancer Evo 9), uchránila Madse Ostberga od těžkých zranění, případně mu dokonce zachránila život.
Mads Ostberg musel v Austrálii vynechat soutěž, protože měl během seznamovacích jízd čelní nehodu s nákladním autem. Přitom si Nor zlomil dvě žebra. Rozhodnutí Citroënu, že i v tréninkových vozech použije ochrannou klec, zachránila Ostbergovi a jeho spolujezdci, Jonasu Anderssonovi život: "Naštěstí máme v autě plnohodnotnou ochrannou klec.
Ostatní týmy používají pouze lehčí verzi. Pokud by to tak bylo i u nás, pak by to pro mne bylo pryč. Jednodušší verze by kolizi neodolala." Jezdce rozzlobily mylné zprávy, že nehoda byla vážnější proto, že těsně před nehodou uhnul na špatnou stranu, než měl: "Spousta lidí nechápe, co se stalo. Pokud bych se pokoušel vyhnout na levou stranu, bylo by to ještě horší. Jet doprava byla jediná možnost."
Chyba navíc byla na straně řidiče kamionu, říká Mads. I tak ale požaduje po pořadatelích soutěže, aby místní obyvatele lépe informovali o probíhajících seznamovacích jízdách. "Řidič náklaďáku neměl ponětí [o soutěži]. Pro mě je to katastrofa, když lidé nevědí, že se jedou seznamovací jízdy. Nejel moc rychle, my také ne. My jsme jeli mezi 60 a 70 km/h. Ale byli jsme první auto na trati."
Stéphane Lefebvre, který za Ostberga v Austrálii zaskakoval, měl také nehodu při seznamovacích jízdách. Jeho Mitsubishi Lancer si ale z čelní kolize při tréninku RZ Nambucca odneslo jen menší šrámy.
Aby byla v budoucnu plnohodnotná ochranná klec povinná i v tréninkových autech, se ale zřejmě jen tak nestane. Michele Mouton, manažerka WRC, je jiného názoru než tovární jezdec Citroënu: "Podle mě šlo o normální silniční nehodu. Seznamovací jízdy se jezdí běžnými rychlostmi platnými v silničním provozu na neuzavřených cestách s provozem. Potřebujeme tedy pro všechna silniční auta ochrannou klec? Nemyslím si."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.