Shakedown začínal dnes ráno a pro Thierryho Neuvillea to nebyl dobrý vstup do soutěže. Belgičan vycestoval se svým Hyundai i20 WRC z tratě a zádí narazil do stromů.
Mechanici teď tvrdě pracují na tom, aby auto dali do provozu schopného stavu před večerním startem soutěže. "Šli jsme ven asi ve 160 km/h. Auto bylo v jedné zatáčce až moc nedotáčivé. Naštěstí jsem zatáhl ještě za ruční brzdu, abychom stromy trefili zádí auta.
Je mi líto týmu, protože na něj teď čeká hodně práce," přiznal Belgičan po návratu do servisní zony. Thierry Neuville už podobnou situaci jednou zažil a nakonec z ní nemá až tak špatné vzpomínky. Vloni v Německu také havaroval na shakedownu a v neděli na konci soutěže slavil své první vítězství.
"Není mým cílem bojovat v této soutěži o vítězství. Ale kdyby to vyšlo a já soutěž vyhrál, pak bych samozřejmě tvrdil: 'Ano, byl to můj plán'. S Nicolasem [Gilsoulem] jsme měli štěstí, když v takovéto rychlosti vyletíte ven z tratě, je to vždy hodně nepříjemné."
Auto dle týmu bude opravitelné. Posádka musí doufat, že nedošlo k poškození rámu - to by start v soutěži vylučovalo. Tým Hyundai však věří, že je rám v pořádku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?