Shakedown začínal dnes ráno a pro Thierryho Neuvillea to nebyl dobrý vstup do soutěže. Belgičan vycestoval se svým Hyundai i20 WRC z tratě a zádí narazil do stromů.
Mechanici teď tvrdě pracují na tom, aby auto dali do provozu schopného stavu před večerním startem soutěže. "Šli jsme ven asi ve 160 km/h. Auto bylo v jedné zatáčce až moc nedotáčivé. Naštěstí jsem zatáhl ještě za ruční brzdu, abychom stromy trefili zádí auta.
Je mi líto týmu, protože na něj teď čeká hodně práce," přiznal Belgičan po návratu do servisní zony. Thierry Neuville už podobnou situaci jednou zažil a nakonec z ní nemá až tak špatné vzpomínky. Vloni v Německu také havaroval na shakedownu a v neděli na konci soutěže slavil své první vítězství.
"Není mým cílem bojovat v této soutěži o vítězství. Ale kdyby to vyšlo a já soutěž vyhrál, pak bych samozřejmě tvrdil: 'Ano, byl to můj plán'. S Nicolasem [Gilsoulem] jsme měli štěstí, když v takovéto rychlosti vyletíte ven z tratě, je to vždy hodně nepříjemné."
Auto dle týmu bude opravitelné. Posádka musí doufat, že nedošlo k poškození rámu - to by start v soutěži vylučovalo. Tým Hyundai však věří, že je rám v pořádku.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?