Capito má v Latvalu stále důvěru - sedačku má jistou i na rok 2016

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 16. července 2015 18:08
Sdílej:

I přes těžký začátek sezony stojí šéf VW Motorsport, Jost Capito, neustále za svým svěřencem, Jarim-Mattim Latvalou. Situace pro Fina momentálně není nejlehčí, dokázal letos už sice vyhrál, ale z trojice jezdců Volkswagenu má nejméně bodů.

Krátkou pauzu, která momentálně ve WRC probíhá, využívá Jari-Matti Latvala k tomu, aby ve své domovině dotankoval tolik potřebnou energii. Fin tak má dostatek času na přemýšlení o dosavadním průběhu sezony. Místo toho, aby bojoval se Sébastienem Ogierem o titul, tak na Francouze ztrácí propastných 95 bodů. 

V prvních sedmi závodech letošní sezony dokázal Jari-Matti vyjet jen dvě podiová umístění - jedno z nich bylo vítězství v Portugalsku. Jedná se pro něj ale i tak o nejhorší start do sezony od roku 2007. Navíc druhým nejrychlejším Volkswagenem už je spíše Andreas Mikkelsen. Šéf VW pro motorsport, Jost Capito, ale i tak nevidí důvod pochybovat o svém 30 letém jezdci a dokonce mu dává garanci místa pro rok 2016. 

"Jari-Matti má smlouvu pro příští sezonu a kdyby žádnou neměl, tak bych s ním teď hned podepsal," řekl Jost Capito pro Autosport. Latvala se chce na druhou půlku sezony lépe připravit především s pomocí svého trenéra přes psychiku, Christopha Treiera. "Ogier je tak neuvěřitelně silný. Pokud s ním chcete držet tempo, tak musí vše klapnout," říká Jari-Matti Latvala.

Zkraje srpna se jede Finská Rally v okolí města Jyväskylä, zde se bude Latvala moci spolehnout na pomoc domácích fanoušků. Cílem je samozřejmě zabojovat o vítězství. "Toto vítězství je pro mě velkolepé a znamená mnohem více, než na jakékoliv jiné rally," pokračuje Fin, který nejen, že domácí soutěž vloni vyhrál a chtěl by to zopakovat i letos, ale rád by také zavelel k lepším výsledkům.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.