I přes těžký začátek sezony stojí šéf VW Motorsport, Jost Capito, neustále za svým svěřencem, Jarim-Mattim Latvalou. Situace pro Fina momentálně není nejlehčí, dokázal letos už sice vyhrál, ale z trojice jezdců Volkswagenu má nejméně bodů.
Krátkou pauzu, která momentálně ve WRC probíhá, využívá Jari-Matti Latvala k tomu, aby ve své domovině dotankoval tolik potřebnou energii. Fin tak má dostatek času na přemýšlení o dosavadním průběhu sezony. Místo toho, aby bojoval se Sébastienem Ogierem o titul, tak na Francouze ztrácí propastných 95 bodů.
V prvních sedmi závodech letošní sezony dokázal Jari-Matti vyjet jen dvě podiová umístění - jedno z nich bylo vítězství v Portugalsku. Jedná se pro něj ale i tak o nejhorší start do sezony od roku 2007. Navíc druhým nejrychlejším Volkswagenem už je spíše Andreas Mikkelsen. Šéf VW pro motorsport, Jost Capito, ale i tak nevidí důvod pochybovat o svém 30 letém jezdci a dokonce mu dává garanci místa pro rok 2016.
"Jari-Matti má smlouvu pro příští sezonu a kdyby žádnou neměl, tak bych s ním teď hned podepsal," řekl Jost Capito pro Autosport. Latvala se chce na druhou půlku sezony lépe připravit především s pomocí svého trenéra přes psychiku, Christopha Treiera. "Ogier je tak neuvěřitelně silný. Pokud s ním chcete držet tempo, tak musí vše klapnout," říká Jari-Matti Latvala.
Zkraje srpna se jede Finská Rally v okolí města Jyväskylä, zde se bude Latvala moci spolehnout na pomoc domácích fanoušků. Cílem je samozřejmě zabojovat o vítězství. "Toto vítězství je pro mě velkolepé a znamená mnohem více, než na jakékoliv jiné rally," pokračuje Fin, který nejen, že domácí soutěž vloni vyhrál a chtěl by to zopakovat i letos, ale rád by také zavelel k lepším výsledkům.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.