I přes těžký začátek sezony stojí šéf VW Motorsport, Jost Capito, neustále za svým svěřencem, Jarim-Mattim Latvalou. Situace pro Fina momentálně není nejlehčí, dokázal letos už sice vyhrál, ale z trojice jezdců Volkswagenu má nejméně bodů.
Krátkou pauzu, která momentálně ve WRC probíhá, využívá Jari-Matti Latvala k tomu, aby ve své domovině dotankoval tolik potřebnou energii. Fin tak má dostatek času na přemýšlení o dosavadním průběhu sezony. Místo toho, aby bojoval se Sébastienem Ogierem o titul, tak na Francouze ztrácí propastných 95 bodů.
V prvních sedmi závodech letošní sezony dokázal Jari-Matti vyjet jen dvě podiová umístění - jedno z nich bylo vítězství v Portugalsku. Jedná se pro něj ale i tak o nejhorší start do sezony od roku 2007. Navíc druhým nejrychlejším Volkswagenem už je spíše Andreas Mikkelsen. Šéf VW pro motorsport, Jost Capito, ale i tak nevidí důvod pochybovat o svém 30 letém jezdci a dokonce mu dává garanci místa pro rok 2016.
"Jari-Matti má smlouvu pro příští sezonu a kdyby žádnou neměl, tak bych s ním teď hned podepsal," řekl Jost Capito pro Autosport. Latvala se chce na druhou půlku sezony lépe připravit především s pomocí svého trenéra přes psychiku, Christopha Treiera. "Ogier je tak neuvěřitelně silný. Pokud s ním chcete držet tempo, tak musí vše klapnout," říká Jari-Matti Latvala.
Zkraje srpna se jede Finská Rally v okolí města Jyväskylä, zde se bude Latvala moci spolehnout na pomoc domácích fanoušků. Cílem je samozřejmě zabojovat o vítězství. "Toto vítězství je pro mě velkolepé a znamená mnohem více, než na jakékoliv jiné rally," pokračuje Fin, který nejen, že domácí soutěž vloni vyhrál a chtěl by to zopakovat i letos, ale rád by také zavelel k lepším výsledkům.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?