I přes těžký začátek sezony stojí šéf VW Motorsport, Jost Capito, neustále za svým svěřencem, Jarim-Mattim Latvalou. Situace pro Fina momentálně není nejlehčí, dokázal letos už sice vyhrál, ale z trojice jezdců Volkswagenu má nejméně bodů.
Krátkou pauzu, která momentálně ve WRC probíhá, využívá Jari-Matti Latvala k tomu, aby ve své domovině dotankoval tolik potřebnou energii. Fin tak má dostatek času na přemýšlení o dosavadním průběhu sezony. Místo toho, aby bojoval se Sébastienem Ogierem o titul, tak na Francouze ztrácí propastných 95 bodů.
V prvních sedmi závodech letošní sezony dokázal Jari-Matti vyjet jen dvě podiová umístění - jedno z nich bylo vítězství v Portugalsku. Jedná se pro něj ale i tak o nejhorší start do sezony od roku 2007. Navíc druhým nejrychlejším Volkswagenem už je spíše Andreas Mikkelsen. Šéf VW pro motorsport, Jost Capito, ale i tak nevidí důvod pochybovat o svém 30 letém jezdci a dokonce mu dává garanci místa pro rok 2016.
"Jari-Matti má smlouvu pro příští sezonu a kdyby žádnou neměl, tak bych s ním teď hned podepsal," řekl Jost Capito pro Autosport. Latvala se chce na druhou půlku sezony lépe připravit především s pomocí svého trenéra přes psychiku, Christopha Treiera. "Ogier je tak neuvěřitelně silný. Pokud s ním chcete držet tempo, tak musí vše klapnout," říká Jari-Matti Latvala.
Zkraje srpna se jede Finská Rally v okolí města Jyväskylä, zde se bude Latvala moci spolehnout na pomoc domácích fanoušků. Cílem je samozřejmě zabojovat o vítězství. "Toto vítězství je pro mě velkolepé a znamená mnohem více, než na jakékoliv jiné rally," pokračuje Fin, který nejen, že domácí soutěž vloni vyhrál a chtěl by to zopakovat i letos, ale rád by také zavelel k lepším výsledkům.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.