Citroën Racing v posledních týdnech nepiloval jen aerodynamiku DS 3 WRC. Tovární auta od teď dostávají také nový barevný design.
Citroën Racing se od začátku sezony snažil o co nejideálnější implementaci 1,6 litrového turbomotoru z WTCC do jejich WRC speciálu. Vzhledem k tomu, že v kompaktnějším speciálu na rally musely být použity jiné body uchycení, tak museli inženýři vyvinout nový blok motoru. Tyto první kroky v obsáhlém katalogu přestavby World Rally Car zahrnovaly i nové zadní křídlo a novou zadní nápravu.
Pro Rally Portugal má však Citroën Racing připravena další technická vylepšení. Hlavním bodem je přepracovaná aerodynamika s novými křidélky a nárazníky. Aby přední část generovala více přítlaku, bude v Portugalsku nasazena nová aerodynamika přední části auta, která zahrnuje nejen nový přední nárazník, ale také silně přepracovaný blatník. Ten silně připomíná řešení z Pola R WRC.
Jak se líbí nové zbarvení Vám? (Foto: Citroën Racing)
"Když si dáte dohromady tento druhý vývojový krok a novinky, které byly zavedeny již v lednu, tak se jedná o největší update od doby, co byla DS 3 WRC homologována. Zlepšení dosažená díky nové aerodynamice jsou signifikantní," říká Yves Matton, šéf týmu.
Změnilo se také grafické zpracování aut. Místo červené a bílé dominuje teď černá a šedá. "Doposud byly reakce lidí, kteří mohli naše auto vidět v předstihu, extrémně pozitivní. Teď doufáme, že budou nadšení rovněž naši fanoušci."
Auta jednotlivých továrních jezdců se budou lišit barvou zrcátek a střechy. Na kapličce nad kabinou budou samozřejmě již tradičně vlajky jezdců. My jen dodejme, že u Citroënu by v průběhu letoška mělo přijít ještě třetí vylepšení a že v Portugalsku bychom se měli dočkat také nových Fiest RS WRC od M-Sportu.
Další fotografie naleznete pod článkem...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?