Citroën Racing v posledních týdnech nepiloval jen aerodynamiku DS 3 WRC. Tovární auta od teď dostávají také nový barevný design.
Citroën Racing se od začátku sezony snažil o co nejideálnější implementaci 1,6 litrového turbomotoru z WTCC do jejich WRC speciálu. Vzhledem k tomu, že v kompaktnějším speciálu na rally musely být použity jiné body uchycení, tak museli inženýři vyvinout nový blok motoru. Tyto první kroky v obsáhlém katalogu přestavby World Rally Car zahrnovaly i nové zadní křídlo a novou zadní nápravu.
Pro Rally Portugal má však Citroën Racing připravena další technická vylepšení. Hlavním bodem je přepracovaná aerodynamika s novými křidélky a nárazníky. Aby přední část generovala více přítlaku, bude v Portugalsku nasazena nová aerodynamika přední části auta, která zahrnuje nejen nový přední nárazník, ale také silně přepracovaný blatník. Ten silně připomíná řešení z Pola R WRC.
Jak se líbí nové zbarvení Vám? (Foto: Citroën Racing)
"Když si dáte dohromady tento druhý vývojový krok a novinky, které byly zavedeny již v lednu, tak se jedná o největší update od doby, co byla DS 3 WRC homologována. Zlepšení dosažená díky nové aerodynamice jsou signifikantní," říká Yves Matton, šéf týmu.
Změnilo se také grafické zpracování aut. Místo červené a bílé dominuje teď černá a šedá. "Doposud byly reakce lidí, kteří mohli naše auto vidět v předstihu, extrémně pozitivní. Teď doufáme, že budou nadšení rovněž naši fanoušci."
Auta jednotlivých továrních jezdců se budou lišit barvou zrcátek a střechy. Na kapličce nad kabinou budou samozřejmě již tradičně vlajky jezdců. My jen dodejme, že u Citroënu by v průběhu letoška mělo přijít ještě třetí vylepšení a že v Portugalsku bychom se měli dočkat také nových Fiest RS WRC od M-Sportu.
Další fotografie naleznete pod článkem...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?