Začiatok takmer ako z rozprávky: niečo také zažila na úvodnej Eger Rallye 2015 posádka tímu KIT Racing – Tomáš Konečný a Lukáš Šintal. Napriek strastiam, ktoré pravidelne so sebou tento nepredvídateľný, no úžasný šport prináša, dokončili v hodnotení MSR na 10. mieste v absolútnom poradí a v triede 3 na striebornej priečke.
Trieda 3 obľúbených a silných vozidiel „N“ privítala tento rok do svojich radov nováčikov na Mitsubishi Lancer EVO IX: Tomáš Konečný a Lukáš Šintal zvládli krst ohňom výborne. Ich sponzorské zásoby konopného mazania však nevyšli navnivoč, keďže sobotňajšia etapa ponúkla posádkam bolestivo rozbitý asfalt. Práve ten spôsobil aj prešovskej dvojici tímu KIT Racing najväčšie starosti.
Tomáš Konečný: „Po obhliadkach bolo jasné, že to bude oveľa ťažšie, než sme čakali. Volili sme opatrnejší začiatok, preto sme šli na mäkkých pneumatikách, no nebolo to ideálne - často sme ich prehrievali. Etapu sme ukončili na skvelom treťom mieste v triede. Nedeľa nás posunula na druhé miesto, pričom sme svoje hranice tlačili ďalej a ďalej. Pohrali sme sa aj s nastaveniami a cítili sme sa na každej skúške istejšie. Lukáš si tiež zvykol na tú rýchlosť a diktoval špičkovo. V rámci prípravy na domácu Rally Prešov ideme o dva týždne na Valašskú rally - zvykať si na auto a testovať. Pochváliť chcem aj nášho tímového kolegu Riša Žaloudka, ktorý bez komplikácii zvládol Rally školu a verím, že bude rýchlo napredovať.“
Lukáš Šintal: „Do Egru sme šli s nulovými očakávaniami, keďže sme chceli spoznávať novú techniku. Z jednej rýchlostnej skúšky na druhú sme sa zrýchľovali, no v tretej skúške sme tvrdo narazili o nerovnosť a narušili si tým geometriu. Následne auto nedržalo stopu a bolo nervózne, navyše sme prišli aj o brzdy a stratili tak kontakt s konkurenciou. V servise nám dali auto bezchybne dokopy a našou stratégiou bolo dôjsť bez zbytočných problémov do cieľa. V nedeľu sme šli čoraz lepšie a zakončili Eger Rallye 2015 na skvelom 2. mieste v triede a 10. absolútne v hodnotení MSR. Predčilo to naše očakávania a teraz sa už tešíme na Valašskú rally. Ešte raz veľká vďaka Vlastovi Neumannovi, Slavovi Žaloudkovi a všetkým, ktorí nám pomohli k tomuto skvelému štartu do sezóny.“
Richard Žaloudek: „Z mojej strany maximálna spokojnosť, vzhľadom k tomu, že sa nám podarilo dosahovať časy, neraz lepšie ako konkurencii v SRP. Súťaž sme dokončili bezpečne, Honda sa mi zapáčila a ďalšie skúsenosti teda budeme zberať s ňou.“
KIT Racing srdečne pozýva všetkých fanúšikov a priaznivcov motoristického športu na Valašku vo Valašskom Meziříčí, ktorá je na programe už 11. apríla a bude zbieraním skúseností, ako aj predprípravou na domácu súťaž Tomáša, Lukáša aj Riša v Prešove začiatkom mája.
Martin Trenkler/RPM
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.