Začiatok takmer ako z rozprávky: niečo také zažila na úvodnej Eger Rallye 2015 posádka tímu KIT Racing – Tomáš Konečný a Lukáš Šintal. Napriek strastiam, ktoré pravidelne so sebou tento nepredvídateľný, no úžasný šport prináša, dokončili v hodnotení MSR na 10. mieste v absolútnom poradí a v triede 3 na striebornej priečke.
Trieda 3 obľúbených a silných vozidiel „N“ privítala tento rok do svojich radov nováčikov na Mitsubishi Lancer EVO IX: Tomáš Konečný a Lukáš Šintal zvládli krst ohňom výborne. Ich sponzorské zásoby konopného mazania však nevyšli navnivoč, keďže sobotňajšia etapa ponúkla posádkam bolestivo rozbitý asfalt. Práve ten spôsobil aj prešovskej dvojici tímu KIT Racing najväčšie starosti.
Tomáš Konečný: „Po obhliadkach bolo jasné, že to bude oveľa ťažšie, než sme čakali. Volili sme opatrnejší začiatok, preto sme šli na mäkkých pneumatikách, no nebolo to ideálne - často sme ich prehrievali. Etapu sme ukončili na skvelom treťom mieste v triede. Nedeľa nás posunula na druhé miesto, pričom sme svoje hranice tlačili ďalej a ďalej. Pohrali sme sa aj s nastaveniami a cítili sme sa na každej skúške istejšie. Lukáš si tiež zvykol na tú rýchlosť a diktoval špičkovo. V rámci prípravy na domácu Rally Prešov ideme o dva týždne na Valašskú rally - zvykať si na auto a testovať. Pochváliť chcem aj nášho tímového kolegu Riša Žaloudka, ktorý bez komplikácii zvládol Rally školu a verím, že bude rýchlo napredovať.“
Lukáš Šintal: „Do Egru sme šli s nulovými očakávaniami, keďže sme chceli spoznávať novú techniku. Z jednej rýchlostnej skúšky na druhú sme sa zrýchľovali, no v tretej skúške sme tvrdo narazili o nerovnosť a narušili si tým geometriu. Následne auto nedržalo stopu a bolo nervózne, navyše sme prišli aj o brzdy a stratili tak kontakt s konkurenciou. V servise nám dali auto bezchybne dokopy a našou stratégiou bolo dôjsť bez zbytočných problémov do cieľa. V nedeľu sme šli čoraz lepšie a zakončili Eger Rallye 2015 na skvelom 2. mieste v triede a 10. absolútne v hodnotení MSR. Predčilo to naše očakávania a teraz sa už tešíme na Valašskú rally. Ešte raz veľká vďaka Vlastovi Neumannovi, Slavovi Žaloudkovi a všetkým, ktorí nám pomohli k tomuto skvelému štartu do sezóny.“
Richard Žaloudek: „Z mojej strany maximálna spokojnosť, vzhľadom k tomu, že sa nám podarilo dosahovať časy, neraz lepšie ako konkurencii v SRP. Súťaž sme dokončili bezpečne, Honda sa mi zapáčila a ďalšie skúsenosti teda budeme zberať s ňou.“
KIT Racing srdečne pozýva všetkých fanúšikov a priaznivcov motoristického športu na Valašku vo Valašskom Meziříčí, ktorá je na programe už 11. apríla a bude zbieraním skúseností, ako aj predprípravou na domácu súťaž Tomáša, Lukáša aj Riša v Prešove začiatkom mája.
Martin Trenkler/RPM
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.