Začiatok takmer ako z rozprávky: niečo také zažila na úvodnej Eger Rallye 2015 posádka tímu KIT Racing – Tomáš Konečný a Lukáš Šintal. Napriek strastiam, ktoré pravidelne so sebou tento nepredvídateľný, no úžasný šport prináša, dokončili v hodnotení MSR na 10. mieste v absolútnom poradí a v triede 3 na striebornej priečke.
Trieda 3 obľúbených a silných vozidiel „N“ privítala tento rok do svojich radov nováčikov na Mitsubishi Lancer EVO IX: Tomáš Konečný a Lukáš Šintal zvládli krst ohňom výborne. Ich sponzorské zásoby konopného mazania však nevyšli navnivoč, keďže sobotňajšia etapa ponúkla posádkam bolestivo rozbitý asfalt. Práve ten spôsobil aj prešovskej dvojici tímu KIT Racing najväčšie starosti.
Tomáš Konečný: „Po obhliadkach bolo jasné, že to bude oveľa ťažšie, než sme čakali. Volili sme opatrnejší začiatok, preto sme šli na mäkkých pneumatikách, no nebolo to ideálne - často sme ich prehrievali. Etapu sme ukončili na skvelom treťom mieste v triede. Nedeľa nás posunula na druhé miesto, pričom sme svoje hranice tlačili ďalej a ďalej. Pohrali sme sa aj s nastaveniami a cítili sme sa na každej skúške istejšie. Lukáš si tiež zvykol na tú rýchlosť a diktoval špičkovo. V rámci prípravy na domácu Rally Prešov ideme o dva týždne na Valašskú rally - zvykať si na auto a testovať. Pochváliť chcem aj nášho tímového kolegu Riša Žaloudka, ktorý bez komplikácii zvládol Rally školu a verím, že bude rýchlo napredovať.“
Lukáš Šintal: „Do Egru sme šli s nulovými očakávaniami, keďže sme chceli spoznávať novú techniku. Z jednej rýchlostnej skúšky na druhú sme sa zrýchľovali, no v tretej skúške sme tvrdo narazili o nerovnosť a narušili si tým geometriu. Následne auto nedržalo stopu a bolo nervózne, navyše sme prišli aj o brzdy a stratili tak kontakt s konkurenciou. V servise nám dali auto bezchybne dokopy a našou stratégiou bolo dôjsť bez zbytočných problémov do cieľa. V nedeľu sme šli čoraz lepšie a zakončili Eger Rallye 2015 na skvelom 2. mieste v triede a 10. absolútne v hodnotení MSR. Predčilo to naše očakávania a teraz sa už tešíme na Valašskú rally. Ešte raz veľká vďaka Vlastovi Neumannovi, Slavovi Žaloudkovi a všetkým, ktorí nám pomohli k tomuto skvelému štartu do sezóny.“
Richard Žaloudek: „Z mojej strany maximálna spokojnosť, vzhľadom k tomu, že sa nám podarilo dosahovať časy, neraz lepšie ako konkurencii v SRP. Súťaž sme dokončili bezpečne, Honda sa mi zapáčila a ďalšie skúsenosti teda budeme zberať s ňou.“
KIT Racing srdečne pozýva všetkých fanúšikov a priaznivcov motoristického športu na Valašku vo Valašskom Meziříčí, ktorá je na programe už 11. apríla a bude zbieraním skúseností, ako aj predprípravou na domácu súťaž Tomáša, Lukáša aj Riša v Prešove začiatkom mája.
Martin Trenkler/RPM
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?