Začiatok takmer ako z rozprávky: niečo také zažila na úvodnej Eger Rallye 2015 posádka tímu KIT Racing – Tomáš Konečný a Lukáš Šintal. Napriek strastiam, ktoré pravidelne so sebou tento nepredvídateľný, no úžasný šport prináša, dokončili v hodnotení MSR na 10. mieste v absolútnom poradí a v triede 3 na striebornej priečke.
Trieda 3 obľúbených a silných vozidiel „N“ privítala tento rok do svojich radov nováčikov na Mitsubishi Lancer EVO IX: Tomáš Konečný a Lukáš Šintal zvládli krst ohňom výborne. Ich sponzorské zásoby konopného mazania však nevyšli navnivoč, keďže sobotňajšia etapa ponúkla posádkam bolestivo rozbitý asfalt. Práve ten spôsobil aj prešovskej dvojici tímu KIT Racing najväčšie starosti.
Tomáš Konečný: „Po obhliadkach bolo jasné, že to bude oveľa ťažšie, než sme čakali. Volili sme opatrnejší začiatok, preto sme šli na mäkkých pneumatikách, no nebolo to ideálne - často sme ich prehrievali. Etapu sme ukončili na skvelom treťom mieste v triede. Nedeľa nás posunula na druhé miesto, pričom sme svoje hranice tlačili ďalej a ďalej. Pohrali sme sa aj s nastaveniami a cítili sme sa na každej skúške istejšie. Lukáš si tiež zvykol na tú rýchlosť a diktoval špičkovo. V rámci prípravy na domácu Rally Prešov ideme o dva týždne na Valašskú rally - zvykať si na auto a testovať. Pochváliť chcem aj nášho tímového kolegu Riša Žaloudka, ktorý bez komplikácii zvládol Rally školu a verím, že bude rýchlo napredovať.“
Lukáš Šintal: „Do Egru sme šli s nulovými očakávaniami, keďže sme chceli spoznávať novú techniku. Z jednej rýchlostnej skúšky na druhú sme sa zrýchľovali, no v tretej skúške sme tvrdo narazili o nerovnosť a narušili si tým geometriu. Následne auto nedržalo stopu a bolo nervózne, navyše sme prišli aj o brzdy a stratili tak kontakt s konkurenciou. V servise nám dali auto bezchybne dokopy a našou stratégiou bolo dôjsť bez zbytočných problémov do cieľa. V nedeľu sme šli čoraz lepšie a zakončili Eger Rallye 2015 na skvelom 2. mieste v triede a 10. absolútne v hodnotení MSR. Predčilo to naše očakávania a teraz sa už tešíme na Valašskú rally. Ešte raz veľká vďaka Vlastovi Neumannovi, Slavovi Žaloudkovi a všetkým, ktorí nám pomohli k tomuto skvelému štartu do sezóny.“
Richard Žaloudek: „Z mojej strany maximálna spokojnosť, vzhľadom k tomu, že sa nám podarilo dosahovať časy, neraz lepšie ako konkurencii v SRP. Súťaž sme dokončili bezpečne, Honda sa mi zapáčila a ďalšie skúsenosti teda budeme zberať s ňou.“
KIT Racing srdečne pozýva všetkých fanúšikov a priaznivcov motoristického športu na Valašku vo Valašskom Meziříčí, ktorá je na programe už 11. apríla a bude zbieraním skúseností, ako aj predprípravou na domácu súťaž Tomáša, Lukáša aj Riša v Prešove začiatkom mája.
Martin Trenkler/RPM
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?