Pro tovární tým Citroënu se o víkendu nejednalo o zrovna povedenou soutěž. Mads Ostberg přišel poslední den o slušný výsledek. Kris Meeke předvedl ve srovnání s loňském určité zlepšení, na nejlepší to ale nestačilo.
V týmu Citroënu se před Švédskem čekalo hodně především od Madse Ostberga. V minulých čtyřech ročnících stál Nor na své domácí rally vždy na bedně. Mads se navíc na ostré soutěži poprvé posadil do modernizované DS3 WRC poté, co na Monte Carlu dostal k dispozici jen loňskou verzi auta, jehož jediné dvě aktuální specifikace pilotovali Kris Meeke a Sébastien Loeb. Na nejlepší trio Mads ale letos nestačil a vypadalo to tak, že si v klidu dojede pro čtvrté místo.
Bohužel první nedělní RZ se postarala o zklamání. Mads Ostberg v ní uvízl na dlouho ve sněhové bariéře. Časová ztráta jej srazila na desáté místo celkově. "Pokusíme se teď co možná nejrychleji zkoncentrovat na Mexiko. Ze Švédska si musíme odvést pozitivní aspekty soutěže a na ostatní zapomenout. I přes naše problémy jsme mohli bojovat o stupně vítězů." Ostberg si alespoň připsal jeden bonusový bod z Power Stage.
To jeho týmový kolega, Kris Meeke, měl pro jeho druhou Švédskou rally v životě jiný úkol - sbírání zkušeností. Severní Ir ztratil už v pátek v jedné sněhové bariéře tři minuty. Od soboty jsme ale mohli sledovat sympatický výkon. Meeke v neděli svedl pěkný duel s jezdcem M-Sportu, Elfynem Evansem. Na Power Stage ale jezdec Citroënu chyboval a musel se tak před Velšanem sklonit.
Úspěchu se Citroën ve Švédsku letos nedočkal
"Ve Švédsku musí jet člověk na zkouškách velice čistě, já jsem ale několikrát z ideální linie vyjel. To, že jsem zde při svém druhém vystoupení vyhrál jednu RZ, je povzbuzujícím signálem. Moje rychlost ve srovnání s loňskem výrazně vzrostla. V DS3 jsem se cítil dobře. V budoucnosti musím takto pokračovat, ale zredukovat míru chybovosti. Mexiko musím odjet bez chyby," říká Kris Meeke.
A co na vystoupení svého týmu říká jeho šéf, Yves Matton? "Nečekané údálosti, technické problémy a chyby našich jezdců znamenaly, že jsme byli hodně daleko od našich cílů. Musíme se na to blíže podívat, abychom se na Mexiko připravili efektivněji. Všichni v týmu jsou motivovaní. Byl to teprve start sezony." Mezi týmy je ale Citroën až na čtvrtém místě.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.