Pro tovární tým Citroënu se o víkendu nejednalo o zrovna povedenou soutěž. Mads Ostberg přišel poslední den o slušný výsledek. Kris Meeke předvedl ve srovnání s loňském určité zlepšení, na nejlepší to ale nestačilo.
V týmu Citroënu se před Švédskem čekalo hodně především od Madse Ostberga. V minulých čtyřech ročnících stál Nor na své domácí rally vždy na bedně. Mads se navíc na ostré soutěži poprvé posadil do modernizované DS3 WRC poté, co na Monte Carlu dostal k dispozici jen loňskou verzi auta, jehož jediné dvě aktuální specifikace pilotovali Kris Meeke a Sébastien Loeb. Na nejlepší trio Mads ale letos nestačil a vypadalo to tak, že si v klidu dojede pro čtvrté místo.
Bohužel první nedělní RZ se postarala o zklamání. Mads Ostberg v ní uvízl na dlouho ve sněhové bariéře. Časová ztráta jej srazila na desáté místo celkově. "Pokusíme se teď co možná nejrychleji zkoncentrovat na Mexiko. Ze Švédska si musíme odvést pozitivní aspekty soutěže a na ostatní zapomenout. I přes naše problémy jsme mohli bojovat o stupně vítězů." Ostberg si alespoň připsal jeden bonusový bod z Power Stage.
To jeho týmový kolega, Kris Meeke, měl pro jeho druhou Švédskou rally v životě jiný úkol - sbírání zkušeností. Severní Ir ztratil už v pátek v jedné sněhové bariéře tři minuty. Od soboty jsme ale mohli sledovat sympatický výkon. Meeke v neděli svedl pěkný duel s jezdcem M-Sportu, Elfynem Evansem. Na Power Stage ale jezdec Citroënu chyboval a musel se tak před Velšanem sklonit.
Úspěchu se Citroën ve Švédsku letos nedočkal
"Ve Švédsku musí jet člověk na zkouškách velice čistě, já jsem ale několikrát z ideální linie vyjel. To, že jsem zde při svém druhém vystoupení vyhrál jednu RZ, je povzbuzujícím signálem. Moje rychlost ve srovnání s loňskem výrazně vzrostla. V DS3 jsem se cítil dobře. V budoucnosti musím takto pokračovat, ale zredukovat míru chybovosti. Mexiko musím odjet bez chyby," říká Kris Meeke.
A co na vystoupení svého týmu říká jeho šéf, Yves Matton? "Nečekané údálosti, technické problémy a chyby našich jezdců znamenaly, že jsme byli hodně daleko od našich cílů. Musíme se na to blíže podívat, abychom se na Mexiko připravili efektivněji. Všichni v týmu jsou motivovaní. Byl to teprve start sezony." Mezi týmy je ale Citroën až na čtvrtém místě.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.