Pro tovární tým Citroënu se o víkendu nejednalo o zrovna povedenou soutěž. Mads Ostberg přišel poslední den o slušný výsledek. Kris Meeke předvedl ve srovnání s loňském určité zlepšení, na nejlepší to ale nestačilo.
V týmu Citroënu se před Švédskem čekalo hodně především od Madse Ostberga. V minulých čtyřech ročnících stál Nor na své domácí rally vždy na bedně. Mads se navíc na ostré soutěži poprvé posadil do modernizované DS3 WRC poté, co na Monte Carlu dostal k dispozici jen loňskou verzi auta, jehož jediné dvě aktuální specifikace pilotovali Kris Meeke a Sébastien Loeb. Na nejlepší trio Mads ale letos nestačil a vypadalo to tak, že si v klidu dojede pro čtvrté místo.
Bohužel první nedělní RZ se postarala o zklamání. Mads Ostberg v ní uvízl na dlouho ve sněhové bariéře. Časová ztráta jej srazila na desáté místo celkově. "Pokusíme se teď co možná nejrychleji zkoncentrovat na Mexiko. Ze Švédska si musíme odvést pozitivní aspekty soutěže a na ostatní zapomenout. I přes naše problémy jsme mohli bojovat o stupně vítězů." Ostberg si alespoň připsal jeden bonusový bod z Power Stage.
To jeho týmový kolega, Kris Meeke, měl pro jeho druhou Švédskou rally v životě jiný úkol - sbírání zkušeností. Severní Ir ztratil už v pátek v jedné sněhové bariéře tři minuty. Od soboty jsme ale mohli sledovat sympatický výkon. Meeke v neděli svedl pěkný duel s jezdcem M-Sportu, Elfynem Evansem. Na Power Stage ale jezdec Citroënu chyboval a musel se tak před Velšanem sklonit.
Úspěchu se Citroën ve Švédsku letos nedočkal
"Ve Švédsku musí jet člověk na zkouškách velice čistě, já jsem ale několikrát z ideální linie vyjel. To, že jsem zde při svém druhém vystoupení vyhrál jednu RZ, je povzbuzujícím signálem. Moje rychlost ve srovnání s loňskem výrazně vzrostla. V DS3 jsem se cítil dobře. V budoucnosti musím takto pokračovat, ale zredukovat míru chybovosti. Mexiko musím odjet bez chyby," říká Kris Meeke.
A co na vystoupení svého týmu říká jeho šéf, Yves Matton? "Nečekané údálosti, technické problémy a chyby našich jezdců znamenaly, že jsme byli hodně daleko od našich cílů. Musíme se na to blíže podívat, abychom se na Mexiko připravili efektivněji. Všichni v týmu jsou motivovaní. Byl to teprve start sezony." Mezi týmy je ale Citroën až na čtvrtém místě.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.