Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, pochybuje o tom, jestli pojede Sébastien Loeb pouze jednu soutěž MS a obává se o to, aby nebylo MS narušeno.
Do MS by se díky upraveným pravidlům mohlo dostat opět více napětí. Hovoříme především o novém startovním pořadí. Od sezony 2015 totiž vedoucí jezdec MS startuje jako první na trati po dobu prvních dvou dní soutěže. Další jezdci jedoucí v pořadí za ním tak mají vyčištěnou trať a mohou zajíždět lepší časy. Toto pravidlo se tak logicky mnohým, především z tábora Volkswagenu, nelíbí.
Například šéf týmu Volswagen, Jost Capito, teď pro britský Autosport řekl, že výsledky příležitostných jezdců tak nebudou mít takovou váhu. Přesně do této kategorie bude spadat také Sébastien Loeb. Francouz a několikanásobný mistr světa se zatím přihlásil pouze do Rally Monte Carlo, nicméně Jost Capito nevěří, že zůstane pouze u tohoto jednoho startu. "Slyšeli jsme, že Loeb pojede Rally Monte Carlo, ale jsem si jistý, že nezůstane jen u toho."
Capito má pro tuto svoji myšlenku také zdůvodnění: "Například v Mexiku není možný být prvním jezdcem na trati a soutěž vyhrát. Pokud si nějaký z týmů přiveze nějakého dalšího jezdce, jako například Sébastiena Loeba, tak vyhraje." Citroën sice ujišťuje, že Monte Carlo bude jednorázovou záležitostí, ale Capitovi to nedává spát. Loeb by totiž mohl opravdu profitovat z toho, že vloni v MS nejel vůbec a předloni jen pár soutěží. Mohl by tak ovlivnit souboje o titul, tedy především ten značkový.
"Jsem si jistý, že pojede tři nebo čtyři soutěže, na kterých může získat pro Citroën mnoho bodů. Co mě vadí, je, že když se Loeb vrátí a vyhraje tři nebo čtyři soutěže, pak ale zase odejde a nepojede celý šampionát. Každý nezasvěcený by si pak říkal, že by tento jezdec vyhrál titul, kdyby jel celou sezonu a šampionem se stal někdo jiný jen proto, že tam Loeb nebyl [pořád]. To zkresluje šampionát. Před tím jsem varoval už tehdy, kdy byla pravidla prvně diskutována," dodává Capito.
Také úřadující mistr světa, Sébastien Ogier vnímá situaci negativně a míní, že by se vítězná série jeho krajana mohla negativně promítnout do vývoje šampionátu. Capito už začal uvažovat, že by k podobné taktice přistoupili u Volkswagenu rovněž: "Kdybychom například na jednu soutěž nevzali Jariho-Mattiho Latvalu a do jeho auta posadili někoho jiného, kdo by jel na trati až jako 10. nebo 15., za nejlepších podmínek, tak by pak taky vyhrál." Otázkou je, kdy by se k takového praktice wolfsburgští uchýlili? "Až bude venku, že se Loeb v této situaci může prosadit? Nikdo neví."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.