Capito: Občasné návraty Loeba mohou narušit MS

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 17. prosince 2014 10:13
Sdílej:

Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, pochybuje o tom, jestli pojede Sébastien Loeb pouze jednu soutěž MS a obává se o to, aby nebylo MS narušeno.

Do MS by se díky upraveným pravidlům mohlo dostat opět více napětí. Hovoříme především o novém startovním pořadí. Od sezony 2015 totiž vedoucí jezdec MS startuje jako první na trati po dobu prvních dvou dní soutěže. Další jezdci jedoucí v pořadí za ním tak mají vyčištěnou trať a mohou zajíždět lepší časy. Toto pravidlo se tak logicky mnohým, především z tábora Volkswagenu, nelíbí.

Například šéf týmu Volswagen, Jost Capito, teď pro britský Autosport řekl, že výsledky příležitostných jezdců tak nebudou mít takovou váhu. Přesně do této kategorie bude spadat také Sébastien Loeb. Francouz a několikanásobný mistr světa se zatím přihlásil pouze do Rally Monte Carlo, nicméně Jost Capito nevěří, že zůstane pouze u tohoto jednoho startu. "Slyšeli jsme, že Loeb pojede Rally Monte Carlo, ale jsem si jistý, že nezůstane jen u toho."

Capito má pro tuto svoji myšlenku také zdůvodnění: "Například v Mexiku není možný být prvním jezdcem na trati a soutěž vyhrát. Pokud si nějaký z týmů přiveze nějakého dalšího jezdce, jako například Sébastiena Loeba, tak vyhraje." Citroën sice ujišťuje, že Monte Carlo bude jednorázovou záležitostí, ale Capitovi to nedává spát. Loeb by totiž mohl opravdu profitovat z toho, že vloni v MS nejel vůbec a předloni jen pár soutěží. Mohl by tak ovlivnit souboje o titul, tedy především ten značkový.

"Jsem si jistý, že pojede tři nebo čtyři soutěže, na kterých může získat pro Citroën mnoho bodů. Co mě vadí, je, že když se Loeb vrátí a vyhraje tři nebo čtyři soutěže, pak ale zase odejde a nepojede celý šampionát. Každý nezasvěcený by si pak říkal, že by tento jezdec vyhrál titul, kdyby jel celou sezonu a šampionem se stal někdo jiný jen proto, že tam Loeb nebyl [pořád]. To zkresluje šampionát. Před tím jsem varoval už tehdy, kdy byla pravidla prvně diskutována," dodává Capito.

Také úřadující mistr světa, Sébastien Ogier vnímá situaci negativně a míní, že by se vítězná série jeho krajana mohla negativně promítnout do vývoje šampionátu. Capito už začal uvažovat, že by k podobné taktice přistoupili u Volkswagenu rovněž: "Kdybychom například na jednu soutěž nevzali Jariho-Mattiho Latvalu a do jeho auta posadili někoho jiného, kdo by jel na trati až jako 10. nebo 15., za nejlepších podmínek, tak by pak taky vyhrál." Otázkou je, kdy by se k takového praktice wolfsburgští uchýlili? "Až bude venku, že se Loeb v této situaci může prosadit? Nikdo neví."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.