Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, pochybuje o tom, jestli pojede Sébastien Loeb pouze jednu soutěž MS a obává se o to, aby nebylo MS narušeno.
Do MS by se díky upraveným pravidlům mohlo dostat opět více napětí. Hovoříme především o novém startovním pořadí. Od sezony 2015 totiž vedoucí jezdec MS startuje jako první na trati po dobu prvních dvou dní soutěže. Další jezdci jedoucí v pořadí za ním tak mají vyčištěnou trať a mohou zajíždět lepší časy. Toto pravidlo se tak logicky mnohým, především z tábora Volkswagenu, nelíbí.
Například šéf týmu Volswagen, Jost Capito, teď pro britský Autosport řekl, že výsledky příležitostných jezdců tak nebudou mít takovou váhu. Přesně do této kategorie bude spadat také Sébastien Loeb. Francouz a několikanásobný mistr světa se zatím přihlásil pouze do Rally Monte Carlo, nicméně Jost Capito nevěří, že zůstane pouze u tohoto jednoho startu. "Slyšeli jsme, že Loeb pojede Rally Monte Carlo, ale jsem si jistý, že nezůstane jen u toho."
Capito má pro tuto svoji myšlenku také zdůvodnění: "Například v Mexiku není možný být prvním jezdcem na trati a soutěž vyhrát. Pokud si nějaký z týmů přiveze nějakého dalšího jezdce, jako například Sébastiena Loeba, tak vyhraje." Citroën sice ujišťuje, že Monte Carlo bude jednorázovou záležitostí, ale Capitovi to nedává spát. Loeb by totiž mohl opravdu profitovat z toho, že vloni v MS nejel vůbec a předloni jen pár soutěží. Mohl by tak ovlivnit souboje o titul, tedy především ten značkový.
"Jsem si jistý, že pojede tři nebo čtyři soutěže, na kterých může získat pro Citroën mnoho bodů. Co mě vadí, je, že když se Loeb vrátí a vyhraje tři nebo čtyři soutěže, pak ale zase odejde a nepojede celý šampionát. Každý nezasvěcený by si pak říkal, že by tento jezdec vyhrál titul, kdyby jel celou sezonu a šampionem se stal někdo jiný jen proto, že tam Loeb nebyl [pořád]. To zkresluje šampionát. Před tím jsem varoval už tehdy, kdy byla pravidla prvně diskutována," dodává Capito.
Také úřadující mistr světa, Sébastien Ogier vnímá situaci negativně a míní, že by se vítězná série jeho krajana mohla negativně promítnout do vývoje šampionátu. Capito už začal uvažovat, že by k podobné taktice přistoupili u Volkswagenu rovněž: "Kdybychom například na jednu soutěž nevzali Jariho-Mattiho Latvalu a do jeho auta posadili někoho jiného, kdo by jel na trati až jako 10. nebo 15., za nejlepších podmínek, tak by pak taky vyhrál." Otázkou je, kdy by se k takového praktice wolfsburgští uchýlili? "Až bude venku, že se Loeb v této situaci může prosadit? Nikdo neví."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.