Capito: Občasné návraty Loeba mohou narušit MS

Capito, Jost
Capito, Jost, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 17. prosince 2014 10:13
Sdílej:

Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, pochybuje o tom, jestli pojede Sébastien Loeb pouze jednu soutěž MS a obává se o to, aby nebylo MS narušeno.

Do MS by se díky upraveným pravidlům mohlo dostat opět více napětí. Hovoříme především o novém startovním pořadí. Od sezony 2015 totiž vedoucí jezdec MS startuje jako první na trati po dobu prvních dvou dní soutěže. Další jezdci jedoucí v pořadí za ním tak mají vyčištěnou trať a mohou zajíždět lepší časy. Toto pravidlo se tak logicky mnohým, především z tábora Volkswagenu, nelíbí.

Například šéf týmu Volswagen, Jost Capito, teď pro britský Autosport řekl, že výsledky příležitostných jezdců tak nebudou mít takovou váhu. Přesně do této kategorie bude spadat také Sébastien Loeb. Francouz a několikanásobný mistr světa se zatím přihlásil pouze do Rally Monte Carlo, nicméně Jost Capito nevěří, že zůstane pouze u tohoto jednoho startu. "Slyšeli jsme, že Loeb pojede Rally Monte Carlo, ale jsem si jistý, že nezůstane jen u toho."

Capito má pro tuto svoji myšlenku také zdůvodnění: "Například v Mexiku není možný být prvním jezdcem na trati a soutěž vyhrát. Pokud si nějaký z týmů přiveze nějakého dalšího jezdce, jako například Sébastiena Loeba, tak vyhraje." Citroën sice ujišťuje, že Monte Carlo bude jednorázovou záležitostí, ale Capitovi to nedává spát. Loeb by totiž mohl opravdu profitovat z toho, že vloni v MS nejel vůbec a předloni jen pár soutěží. Mohl by tak ovlivnit souboje o titul, tedy především ten značkový.

"Jsem si jistý, že pojede tři nebo čtyři soutěže, na kterých může získat pro Citroën mnoho bodů. Co mě vadí, je, že když se Loeb vrátí a vyhraje tři nebo čtyři soutěže, pak ale zase odejde a nepojede celý šampionát. Každý nezasvěcený by si pak říkal, že by tento jezdec vyhrál titul, kdyby jel celou sezonu a šampionem se stal někdo jiný jen proto, že tam Loeb nebyl [pořád]. To zkresluje šampionát. Před tím jsem varoval už tehdy, kdy byla pravidla prvně diskutována," dodává Capito.

Také úřadující mistr světa, Sébastien Ogier vnímá situaci negativně a míní, že by se vítězná série jeho krajana mohla negativně promítnout do vývoje šampionátu. Capito už začal uvažovat, že by k podobné taktice přistoupili u Volkswagenu rovněž: "Kdybychom například na jednu soutěž nevzali Jariho-Mattiho Latvalu a do jeho auta posadili někoho jiného, kdo by jel na trati až jako 10. nebo 15., za nejlepších podmínek, tak by pak taky vyhrál." Otázkou je, kdy by se k takového praktice wolfsburgští uchýlili? "Až bude venku, že se Loeb v této situaci může prosadit? Nikdo neví."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?