Mads Ostberg bude i v příštím roce jezdit za tovární Citroën. Francouzský tým to dnes oznámil veřejnosti. Pro Nora to znamená druhou sezonu s vozem DS 3 WRC.
Pomyslný závod a s ním spousta spekulací týkající se druhého místa v továrním týmu Citroën pro příští rok je u konce. Mads Ostberg byl dnes oficiálně potvrzen jako kolega Krise Meeka i pro příští rok a pojede s druhou DS3 WRC na všech 13 soutěžích.
"Za poslední měsíce jsem si užil spoustu zábavy. Hodně jsem se toho naučil a cítím, že jsem se stal lepším jezdcem," říká Mads Ostberg, který přiznal, že svůj jezdecký styl musel přizpůsobit vozu DS 3 WRC. "Pro DS 3 jsem přizpůsobil svůj jezdecký styl. Práce, kterou jsem do toho dal, mi umožila objevit nové techniky a ty mi pomohly dostat jednodušeji správný grip na určitých površích a za určitých podmínek.
Těchto zkušeností bych chtěl v příštím roce využít a už se těším na vylepšení, kterých bylo na autě dosaženo. Díky práci, která byla v minulé sezoně odvedena, a novinkám, které testujeme a potvrdíme si je během zimy, bych chtěl bych být v pozici, abych mohl bojovat o vítězství a to co možná nejčastěji."
Šéf týmu, Yves Matton, dodává: "Se svými 27 lety je Mads jedním z nejzkušenějších jezdců v šampionátu. Během jeho první sezony s DS 3 WRC jsme rozpoznali jeho potenciál a on předvedl silné výkony, ačkoliv měl v průběhu sezony několikrát smůlu. Získal 108 bodů a jeho pátá pozice v šampionátu mezi jezdci reflektuje investici. Bude schopen stavět na jeho první sezoně s DS 3 WRC a už zkraje roku 2015 bude perfektně obeznámený s autem i týmem. Stejně jako u Krise [Meeka] je naším cílem začít teď sklízet ovoce naší práce."
Nicméně na úvodním podniku roku v Monte Carlu nebude Mads Ostberg sbírat body pro tým. Citroën Racing totiž nominoval na body pro tým Krise Meeka a Sébastiena Loeba. První šancí zabojovat pro tým s modifikovanou DS 3 WRC tak bude mít Nor na soutěži ve Švédsku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?