V Dubaji se rozhodlo o šampionovi blízkovýchodního šampionátu. V nesmírně vyrovnaném finiši si to rozdali dva jezdci z MS, Khalid Al-Quassimi, jenž stojí za týmem Citroën, a Nasser Al-Attiyah, který vloni stál za M-Sportem. Jezdec s DS3 RRC porazil v nejtěsnějším finiši soutěže MERC v historii jezdce Fordu Fiesta RRC o 0,3s!
AKTUALIZACE:
Khalid Al-Quassimi se z mistrovského titulu radoval jenom necelý týden. Jezdec Citroënu si v jednom místě zkrátil až moc trať, namítal Nasser Al-Attiyah. FIA mu dala za pravdu a z vítězství v Dubaji a titulu se nakonec raduje právě Katařan. Jde pro něj již o desátý titul.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:
Přitom soutěž v Dubaji pro Khalida Al-Quassimiho nezačala vůbec dobře. Hned zkraje ulil start, za což dostal penalizaci 10 vteřin, a na předposlední zkoušce první etapy měl defekt, což ho stálo další čas. Jeho hlavnímu konkurentovi, Nasseru Al-Attiyahovi, se však nepovedlo vybudovat na čele náskok, protože čistil trať.
Pro druhou etapu si však šejk nechal přenastavit podvozek svého DS 3 RRC a tím začala jeho velká stíhací jízda, kterou udivil i Al-Attiyaha: "Nejeli jsme pomalu, tempo Khalida mě opravdu překvapilo."
Na předposlední zkoušce soutěže Al-Quassimi přeskočil Al-Attiyahův Ford Fiesta RRC. Jenže na poslední zkoušce dostal defekt. Khalid se tím však nenechal vyvést z míry a dojel si pro velmi těsné vítězství, které mu zároveň zajistilo titul v MERC.
"Každou soutěž jsme se zlepšovali a DS 3 RRC jsme vylepšovali pro konkrétní podmínky. Také tento víkend se nám to povedlo. Je to skvělé pro Citroën, který vyhrál tento mezinárodní titul poprvé v historii. Je to také skvělé pro Spojené Arabské Emiráty," zářil štěstím v cíli jezdec.
Nový mistr MERC, Khalid Al-Quassimi
"Velká gratulace šejku Khalidu Al-Quassimimu. Je to jeho první vítězství s DS 3 RRC. Když jsme se jako Citroën Racing rozhodli vstoupit do MERC, tak nám bylo jasné, že to nebude jednoduché. Zdejší jezdci a týmy mají zkušenosti s místními podmínkami. Z DS 3 RRC jsme vytěžili maximum, příští rok se titul rozhodně pokusíme obhájit!" raduje se také Yves Matton, šéf Citroën Racing.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.