V Dubaji se rozhodlo o šampionovi blízkovýchodního šampionátu. V nesmírně vyrovnaném finiši si to rozdali dva jezdci z MS, Khalid Al-Quassimi, jenž stojí za týmem Citroën, a Nasser Al-Attiyah, který vloni stál za M-Sportem. Jezdec s DS3 RRC porazil v nejtěsnějším finiši soutěže MERC v historii jezdce Fordu Fiesta RRC o 0,3s!
AKTUALIZACE:
Khalid Al-Quassimi se z mistrovského titulu radoval jenom necelý týden. Jezdec Citroënu si v jednom místě zkrátil až moc trať, namítal Nasser Al-Attiyah. FIA mu dala za pravdu a z vítězství v Dubaji a titulu se nakonec raduje právě Katařan. Jde pro něj již o desátý titul.
PŮVODNÍ ZPRÁVA:
Přitom soutěž v Dubaji pro Khalida Al-Quassimiho nezačala vůbec dobře. Hned zkraje ulil start, za což dostal penalizaci 10 vteřin, a na předposlední zkoušce první etapy měl defekt, což ho stálo další čas. Jeho hlavnímu konkurentovi, Nasseru Al-Attiyahovi, se však nepovedlo vybudovat na čele náskok, protože čistil trať.
Pro druhou etapu si však šejk nechal přenastavit podvozek svého DS 3 RRC a tím začala jeho velká stíhací jízda, kterou udivil i Al-Attiyaha: "Nejeli jsme pomalu, tempo Khalida mě opravdu překvapilo."
Na předposlední zkoušce soutěže Al-Quassimi přeskočil Al-Attiyahův Ford Fiesta RRC. Jenže na poslední zkoušce dostal defekt. Khalid se tím však nenechal vyvést z míry a dojel si pro velmi těsné vítězství, které mu zároveň zajistilo titul v MERC.
"Každou soutěž jsme se zlepšovali a DS 3 RRC jsme vylepšovali pro konkrétní podmínky. Také tento víkend se nám to povedlo. Je to skvělé pro Citroën, který vyhrál tento mezinárodní titul poprvé v historii. Je to také skvělé pro Spojené Arabské Emiráty," zářil štěstím v cíli jezdec.
Nový mistr MERC, Khalid Al-Quassimi
"Velká gratulace šejku Khalidu Al-Quassimimu. Je to jeho první vítězství s DS 3 RRC. Když jsme se jako Citroën Racing rozhodli vstoupit do MERC, tak nám bylo jasné, že to nebude jednoduché. Zdejší jezdci a týmy mají zkušenosti s místními podmínkami. Z DS 3 RRC jsme vytěžili maximum, příští rok se titul rozhodně pokusíme obhájit!" raduje se také Yves Matton, šéf Citroën Racing.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?