Citroën v roce 2015 skoro jistě s Meekem, Ostberg nad nabídkou váhá

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Citroën Racing
iM2 17. listopadu 2014 20:49
Sdílej:

Již brzy by měl být potvrzen Kris Meeke jako tovární jezdec Citroënu pro rok 2015. Otevřené zatím ale zůstává, kdo bude jeho týmovým kolegou. Mads Ostberg by měl být prý s předloženou nabídkou nespokojen.

Nejrůznější spekulace o tom, kdo obsadí tovární kokpit týmu Citroën pro příští rok brzy skončí. Kris Meeke by měl být takřka jistotou, takže by mohl profitovat ze svojí letošní první plnohodnotné sezony ve WRC. Šéf týmu, Yves Matton, ve Walesu o víkendu řekl, že jméno první dvojice oznámí ještě tento týden. 

Zatímco s Meekem můžeme skoro jistě počítat i pro příští rok, stále zůstává otevřené, kdo bude jeho kolegou. Spekulace jsme mohli slyšet různé - Robert Kubica, Mads Ostberg nebo nějaký francouzský mladík. Kubica teď nevypadá moc pravděpodobně. Jednak kvůli jeho včerejšímu vyjádření a jednak jsme už dlouho na jeho adresu nic neslyšeli ze strany Mattona. 

Dobrou šanci by tak mohl mít Mads Ostberg. Ten prý ale nebyl spokojen s první nabídkou ze strany francouzského týmu, a tak si začal ihned pohrávat s myšlenkou návratu do M-Sportu. Tam by ostbergovi sponzory určitě ocenili. 

Po silném výkonu ve Walesu Ostberg doufá, že u Citroënu ještě přehodnotí svoje smýšlení: "Měli jsme zde dobré tempo a jsem šťastný, že se nám po sobotních problémech nakonec podařilo vyjet třetí místo. Myslím, že je to důlěžité pro moji budoucnost," řekl Mads Ostberg. Nor plně věří tomu, že bude ve WRC i příští rok: "Určitě zde opět budeme." 

Uvidíme příští rok u Citroënu nezměněnou sestavu? 

A co řekl Mads ke svému welšskému duelu s Krisem Meekem, ve kterém tahal až do chyby Meeka za kratší provaz? "Ve Walesu není jednoduché jet na limitu. Na sekundu nebo dvě jste často v příkopu a je jedno, jestli na to tlačíte nebo jedete na jistotu. My jsme byli celý víkend relativně na straně jistoty. Od začátku jsme měli nějaký příkaz a toho jsme se drželi. Tlačili jsme, ale nikdy nemůžete garantovat, že se nic nestane. Myslím, že jsme soutěž absolvovali bez problémů. Možná, že jsme byli až moc pomalí!"

Nakonec přidal také několik vět k odcházejícímu Mikku Hirvonenovi. "Chtěl bych Mikkovi [Hirvonenovi] za náš společný čas v tomto sportu poděkovat. Mikko byl prvním špičkovým jezdcem, se kterým jsem mluvil, když jsem začínal. Jsme opravdu dobrými kamarády, cením si jeho času a je škoda, že v budoucnu s ním už nezažijeme žádnou zábavu. Čas s ním jsem si užil a do budoucna mu přeji vše nejlepší."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.