Citroën v roce 2015 skoro jistě s Meekem, Ostberg nad nabídkou váhá

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Citroën Racing
iM2 17. listopadu 2014 20:49
Sdílej:

Již brzy by měl být potvrzen Kris Meeke jako tovární jezdec Citroënu pro rok 2015. Otevřené zatím ale zůstává, kdo bude jeho týmovým kolegou. Mads Ostberg by měl být prý s předloženou nabídkou nespokojen.

Nejrůznější spekulace o tom, kdo obsadí tovární kokpit týmu Citroën pro příští rok brzy skončí. Kris Meeke by měl být takřka jistotou, takže by mohl profitovat ze svojí letošní první plnohodnotné sezony ve WRC. Šéf týmu, Yves Matton, ve Walesu o víkendu řekl, že jméno první dvojice oznámí ještě tento týden. 

Zatímco s Meekem můžeme skoro jistě počítat i pro příští rok, stále zůstává otevřené, kdo bude jeho kolegou. Spekulace jsme mohli slyšet různé - Robert Kubica, Mads Ostberg nebo nějaký francouzský mladík. Kubica teď nevypadá moc pravděpodobně. Jednak kvůli jeho včerejšímu vyjádření a jednak jsme už dlouho na jeho adresu nic neslyšeli ze strany Mattona. 

Dobrou šanci by tak mohl mít Mads Ostberg. Ten prý ale nebyl spokojen s první nabídkou ze strany francouzského týmu, a tak si začal ihned pohrávat s myšlenkou návratu do M-Sportu. Tam by ostbergovi sponzory určitě ocenili. 

Po silném výkonu ve Walesu Ostberg doufá, že u Citroënu ještě přehodnotí svoje smýšlení: "Měli jsme zde dobré tempo a jsem šťastný, že se nám po sobotních problémech nakonec podařilo vyjet třetí místo. Myslím, že je to důlěžité pro moji budoucnost," řekl Mads Ostberg. Nor plně věří tomu, že bude ve WRC i příští rok: "Určitě zde opět budeme." 

Uvidíme příští rok u Citroënu nezměněnou sestavu? 

A co řekl Mads ke svému welšskému duelu s Krisem Meekem, ve kterém tahal až do chyby Meeka za kratší provaz? "Ve Walesu není jednoduché jet na limitu. Na sekundu nebo dvě jste často v příkopu a je jedno, jestli na to tlačíte nebo jedete na jistotu. My jsme byli celý víkend relativně na straně jistoty. Od začátku jsme měli nějaký příkaz a toho jsme se drželi. Tlačili jsme, ale nikdy nemůžete garantovat, že se nic nestane. Myslím, že jsme soutěž absolvovali bez problémů. Možná, že jsme byli až moc pomalí!"

Nakonec přidal také několik vět k odcházejícímu Mikku Hirvonenovi. "Chtěl bych Mikkovi [Hirvonenovi] za náš společný čas v tomto sportu poděkovat. Mikko byl prvním špičkovým jezdcem, se kterým jsem mluvil, když jsem začínal. Jsme opravdu dobrými kamarády, cením si jeho času a je škoda, že v budoucnu s ním už nezažijeme žádnou zábavu. Čas s ním jsem si užil a do budoucna mu přeji vše nejlepší."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.