Již brzy by měl být potvrzen Kris Meeke jako tovární jezdec Citroënu pro rok 2015. Otevřené zatím ale zůstává, kdo bude jeho týmovým kolegou. Mads Ostberg by měl být prý s předloženou nabídkou nespokojen.
Nejrůznější spekulace o tom, kdo obsadí tovární kokpit týmu Citroën pro příští rok brzy skončí. Kris Meeke by měl být takřka jistotou, takže by mohl profitovat ze svojí letošní první plnohodnotné sezony ve WRC. Šéf týmu, Yves Matton, ve Walesu o víkendu řekl, že jméno první dvojice oznámí ještě tento týden.
Zatímco s Meekem můžeme skoro jistě počítat i pro příští rok, stále zůstává otevřené, kdo bude jeho kolegou. Spekulace jsme mohli slyšet různé - Robert Kubica, Mads Ostberg nebo nějaký francouzský mladík. Kubica teď nevypadá moc pravděpodobně. Jednak kvůli jeho včerejšímu vyjádření a jednak jsme už dlouho na jeho adresu nic neslyšeli ze strany Mattona.
Dobrou šanci by tak mohl mít Mads Ostberg. Ten prý ale nebyl spokojen s první nabídkou ze strany francouzského týmu, a tak si začal ihned pohrávat s myšlenkou návratu do M-Sportu. Tam by ostbergovi sponzory určitě ocenili.
Po silném výkonu ve Walesu Ostberg doufá, že u Citroënu ještě přehodnotí svoje smýšlení: "Měli jsme zde dobré tempo a jsem šťastný, že se nám po sobotních problémech nakonec podařilo vyjet třetí místo. Myslím, že je to důlěžité pro moji budoucnost," řekl Mads Ostberg. Nor plně věří tomu, že bude ve WRC i příští rok: "Určitě zde opět budeme."
Uvidíme příští rok u Citroënu nezměněnou sestavu?
A co řekl Mads ke svému welšskému duelu s Krisem Meekem, ve kterém tahal až do chyby Meeka za kratší provaz? "Ve Walesu není jednoduché jet na limitu. Na sekundu nebo dvě jste často v příkopu a je jedno, jestli na to tlačíte nebo jedete na jistotu. My jsme byli celý víkend relativně na straně jistoty. Od začátku jsme měli nějaký příkaz a toho jsme se drželi. Tlačili jsme, ale nikdy nemůžete garantovat, že se nic nestane. Myslím, že jsme soutěž absolvovali bez problémů. Možná, že jsme byli až moc pomalí!"
Nakonec přidal také několik vět k odcházejícímu Mikku Hirvonenovi. "Chtěl bych Mikkovi [Hirvonenovi] za náš společný čas v tomto sportu poděkovat. Mikko byl prvním špičkovým jezdcem, se kterým jsem mluvil, když jsem začínal. Jsme opravdu dobrými kamarády, cením si jeho času a je škoda, že v budoucnu s ním už nezažijeme žádnou zábavu. Čas s ním jsem si užil a do budoucna mu přeji vše nejlepší."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.