Citroën v roce 2015 skoro jistě s Meekem, Ostberg nad nabídkou váhá

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Citroën Racing
iM2 17. listopadu 2014 20:49
Sdílej:

Již brzy by měl být potvrzen Kris Meeke jako tovární jezdec Citroënu pro rok 2015. Otevřené zatím ale zůstává, kdo bude jeho týmovým kolegou. Mads Ostberg by měl být prý s předloženou nabídkou nespokojen.

Nejrůznější spekulace o tom, kdo obsadí tovární kokpit týmu Citroën pro příští rok brzy skončí. Kris Meeke by měl být takřka jistotou, takže by mohl profitovat ze svojí letošní první plnohodnotné sezony ve WRC. Šéf týmu, Yves Matton, ve Walesu o víkendu řekl, že jméno první dvojice oznámí ještě tento týden. 

Zatímco s Meekem můžeme skoro jistě počítat i pro příští rok, stále zůstává otevřené, kdo bude jeho kolegou. Spekulace jsme mohli slyšet různé - Robert Kubica, Mads Ostberg nebo nějaký francouzský mladík. Kubica teď nevypadá moc pravděpodobně. Jednak kvůli jeho včerejšímu vyjádření a jednak jsme už dlouho na jeho adresu nic neslyšeli ze strany Mattona. 

Dobrou šanci by tak mohl mít Mads Ostberg. Ten prý ale nebyl spokojen s první nabídkou ze strany francouzského týmu, a tak si začal ihned pohrávat s myšlenkou návratu do M-Sportu. Tam by ostbergovi sponzory určitě ocenili. 

Po silném výkonu ve Walesu Ostberg doufá, že u Citroënu ještě přehodnotí svoje smýšlení: "Měli jsme zde dobré tempo a jsem šťastný, že se nám po sobotních problémech nakonec podařilo vyjet třetí místo. Myslím, že je to důlěžité pro moji budoucnost," řekl Mads Ostberg. Nor plně věří tomu, že bude ve WRC i příští rok: "Určitě zde opět budeme." 

Uvidíme příští rok u Citroënu nezměněnou sestavu? 

A co řekl Mads ke svému welšskému duelu s Krisem Meekem, ve kterém tahal až do chyby Meeka za kratší provaz? "Ve Walesu není jednoduché jet na limitu. Na sekundu nebo dvě jste často v příkopu a je jedno, jestli na to tlačíte nebo jedete na jistotu. My jsme byli celý víkend relativně na straně jistoty. Od začátku jsme měli nějaký příkaz a toho jsme se drželi. Tlačili jsme, ale nikdy nemůžete garantovat, že se nic nestane. Myslím, že jsme soutěž absolvovali bez problémů. Možná, že jsme byli až moc pomalí!"

Nakonec přidal také několik vět k odcházejícímu Mikku Hirvonenovi. "Chtěl bych Mikkovi [Hirvonenovi] za náš společný čas v tomto sportu poděkovat. Mikko byl prvním špičkovým jezdcem, se kterým jsem mluvil, když jsem začínal. Jsme opravdu dobrými kamarády, cením si jeho času a je škoda, že v budoucnu s ním už nezažijeme žádnou zábavu. Čas s ním jsem si užil a do budoucna mu přeji vše nejlepší."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.