Z Mikka Hirvonena měl být další z řady finských mistrů světa. Jenže Mikko musel nastupovat proti Sébastienovi Loebovi, který sbíral jeden titul za druhým. Ve Španělsku jel Hirvonen 162. soutěž, stejný počet má na svém kontě i Juha Kankkunen.
Debut ve WRC slavil Mikko Hirvonen v roce 2002 na své domácí soutěži ve Finsku, o dvanáct let později je jezdec M-Sportu stále na špici WRC. Momentálně má na svém konte 162 odjetých soutěží, ve Walesu to pro něj bude již 163. rally, díky tomu se stane nejzkušenějším finským jezdcem všech dob.
Hirvonenovi navíc chybí jen 7 soutěží, aby se dostal na "podium". Tuto statistiku vede Carlos Sainz se 196 starty, druhý je Petter Solberg se 188. soutěžemi. Bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Citroënu vyhrál 15 soutěží a 67 krát stál na podiu, vyjádřeno procentuálně, tak ve 41 % startů stanul mezi nejrychlejšími třemi. Letos ale Mikko stanul na bedne jenom dvakrát - v Portugalsku a Španělsku.
Stejně jako jeho krajanovi, Markku Alénovi, však Mikko Hirvonenovi stále chybí to nejcenější - titul. Asi nejblíž měl Mikko k titulu v sezoně 2009, kdy mu chyběl jen jeden bod k tomu, aby porazil Loeba. Jen připomeňme, že kdyby titul získal, stal by se šestým Finem - před ním titul pro zemi tisíců jezer vyhráli Juha Kankkunen, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm, Hannu Mikkola, Ari Vatanen a Timo Salonen.
O vítězství bojoval Mikko letos jenom v Portugalsku
Hirvonenovi však patří jiný titul. Již čtyřikrát se stal vice-mistrem světa (2008, 2009, 2011, 2012). Společně s Fordem také oslavil dva tituly mistrů světa mezi značkami (2006 a 2007). Mikko patří k nejspolehlivějším jezdcům scény, když za svoji kariéru vyjel 1 177 bodů (více má jen Loeb a Sainz) - tuto statistiku však kazí výrazná změna bodování.
Bez zajímavosti také není fakt, že od Monte Carla 2002 když jel Mikko za Ford/M-Sport, tak vždy dojel na bodech. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, když s Citroënem vyhrál na Sardinii. Podle mnohých 'zlých jazyků' však Hirvonenovi od nehody ve Finsku v roce 2010, která se odehrála ve velké rychlosti, již chybí jiskra. Podobně se mluvilo v konci kariéry i o Tommim Mäkinenovi, který zažil podobně hrozně vyhlížející nehodu v Argentině 2002.
Hirvonenovi stále chybí vítězství na asfaltu, zaboju o něj příští rok?
Hirvonenovi také ve sbírce chybí ještě vítězství na asfaltu. Od zhruba půlky sezony se nahlas spekuluje o tom, že po sezoně v MS končí. Výkonem ve Španělsku však naznačil, že by do starého železa ještě patřit nemusel...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.