Z Mikka Hirvonena měl být další z řady finských mistrů světa. Jenže Mikko musel nastupovat proti Sébastienovi Loebovi, který sbíral jeden titul za druhým. Ve Španělsku jel Hirvonen 162. soutěž, stejný počet má na svém kontě i Juha Kankkunen.
Debut ve WRC slavil Mikko Hirvonen v roce 2002 na své domácí soutěži ve Finsku, o dvanáct let později je jezdec M-Sportu stále na špici WRC. Momentálně má na svém konte 162 odjetých soutěží, ve Walesu to pro něj bude již 163. rally, díky tomu se stane nejzkušenějším finským jezdcem všech dob.
Hirvonenovi navíc chybí jen 7 soutěží, aby se dostal na "podium". Tuto statistiku vede Carlos Sainz se 196 starty, druhý je Petter Solberg se 188. soutěžemi. Bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Citroënu vyhrál 15 soutěží a 67 krát stál na podiu, vyjádřeno procentuálně, tak ve 41 % startů stanul mezi nejrychlejšími třemi. Letos ale Mikko stanul na bedne jenom dvakrát - v Portugalsku a Španělsku.
Stejně jako jeho krajanovi, Markku Alénovi, však Mikko Hirvonenovi stále chybí to nejcenější - titul. Asi nejblíž měl Mikko k titulu v sezoně 2009, kdy mu chyběl jen jeden bod k tomu, aby porazil Loeba. Jen připomeňme, že kdyby titul získal, stal by se šestým Finem - před ním titul pro zemi tisíců jezer vyhráli Juha Kankkunen, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm, Hannu Mikkola, Ari Vatanen a Timo Salonen.
O vítězství bojoval Mikko letos jenom v Portugalsku
Hirvonenovi však patří jiný titul. Již čtyřikrát se stal vice-mistrem světa (2008, 2009, 2011, 2012). Společně s Fordem také oslavil dva tituly mistrů světa mezi značkami (2006 a 2007). Mikko patří k nejspolehlivějším jezdcům scény, když za svoji kariéru vyjel 1 177 bodů (více má jen Loeb a Sainz) - tuto statistiku však kazí výrazná změna bodování.
Bez zajímavosti také není fakt, že od Monte Carla 2002 když jel Mikko za Ford/M-Sport, tak vždy dojel na bodech. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, když s Citroënem vyhrál na Sardinii. Podle mnohých 'zlých jazyků' však Hirvonenovi od nehody ve Finsku v roce 2010, která se odehrála ve velké rychlosti, již chybí jiskra. Podobně se mluvilo v konci kariéry i o Tommim Mäkinenovi, který zažil podobně hrozně vyhlížející nehodu v Argentině 2002.
Hirvonenovi stále chybí vítězství na asfaltu, zaboju o něj příští rok?
Hirvonenovi také ve sbírce chybí ještě vítězství na asfaltu. Od zhruba půlky sezony se nahlas spekuluje o tom, že po sezoně v MS končí. Výkonem ve Španělsku však naznačil, že by do starého železa ještě patřit nemusel...
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.