Z Mikka Hirvonena měl být další z řady finských mistrů světa. Jenže Mikko musel nastupovat proti Sébastienovi Loebovi, který sbíral jeden titul za druhým. Ve Španělsku jel Hirvonen 162. soutěž, stejný počet má na svém kontě i Juha Kankkunen.
Debut ve WRC slavil Mikko Hirvonen v roce 2002 na své domácí soutěži ve Finsku, o dvanáct let později je jezdec M-Sportu stále na špici WRC. Momentálně má na svém konte 162 odjetých soutěží, ve Walesu to pro něj bude již 163. rally, díky tomu se stane nejzkušenějším finským jezdcem všech dob.
Hirvonenovi navíc chybí jen 7 soutěží, aby se dostal na "podium". Tuto statistiku vede Carlos Sainz se 196 starty, druhý je Petter Solberg se 188. soutěžemi. Bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Citroënu vyhrál 15 soutěží a 67 krát stál na podiu, vyjádřeno procentuálně, tak ve 41 % startů stanul mezi nejrychlejšími třemi. Letos ale Mikko stanul na bedne jenom dvakrát - v Portugalsku a Španělsku.
Stejně jako jeho krajanovi, Markku Alénovi, však Mikko Hirvonenovi stále chybí to nejcenější - titul. Asi nejblíž měl Mikko k titulu v sezoně 2009, kdy mu chyběl jen jeden bod k tomu, aby porazil Loeba. Jen připomeňme, že kdyby titul získal, stal by se šestým Finem - před ním titul pro zemi tisíců jezer vyhráli Juha Kankkunen, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm, Hannu Mikkola, Ari Vatanen a Timo Salonen.
O vítězství bojoval Mikko letos jenom v Portugalsku
Hirvonenovi však patří jiný titul. Již čtyřikrát se stal vice-mistrem světa (2008, 2009, 2011, 2012). Společně s Fordem také oslavil dva tituly mistrů světa mezi značkami (2006 a 2007). Mikko patří k nejspolehlivějším jezdcům scény, když za svoji kariéru vyjel 1 177 bodů (více má jen Loeb a Sainz) - tuto statistiku však kazí výrazná změna bodování.
Bez zajímavosti také není fakt, že od Monte Carla 2002 když jel Mikko za Ford/M-Sport, tak vždy dojel na bodech. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, když s Citroënem vyhrál na Sardinii. Podle mnohých 'zlých jazyků' však Hirvonenovi od nehody ve Finsku v roce 2010, která se odehrála ve velké rychlosti, již chybí jiskra. Podobně se mluvilo v konci kariéry i o Tommim Mäkinenovi, který zažil podobně hrozně vyhlížející nehodu v Argentině 2002.
Hirvonenovi stále chybí vítězství na asfaltu, zaboju o něj příští rok?
Hirvonenovi také ve sbírce chybí ještě vítězství na asfaltu. Od zhruba půlky sezony se nahlas spekuluje o tom, že po sezoně v MS končí. Výkonem ve Španělsku však naznačil, že by do starého železa ještě patřit nemusel...
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?