Z Mikka Hirvonena měl být další z řady finských mistrů světa. Jenže Mikko musel nastupovat proti Sébastienovi Loebovi, který sbíral jeden titul za druhým. Ve Španělsku jel Hirvonen 162. soutěž, stejný počet má na svém kontě i Juha Kankkunen.
Debut ve WRC slavil Mikko Hirvonen v roce 2002 na své domácí soutěži ve Finsku, o dvanáct let později je jezdec M-Sportu stále na špici WRC. Momentálně má na svém konte 162 odjetých soutěží, ve Walesu to pro něj bude již 163. rally, díky tomu se stane nejzkušenějším finským jezdcem všech dob.
Hirvonenovi navíc chybí jen 7 soutěží, aby se dostal na "podium". Tuto statistiku vede Carlos Sainz se 196 starty, druhý je Petter Solberg se 188. soutěžemi. Bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Citroënu vyhrál 15 soutěží a 67 krát stál na podiu, vyjádřeno procentuálně, tak ve 41 % startů stanul mezi nejrychlejšími třemi. Letos ale Mikko stanul na bedne jenom dvakrát - v Portugalsku a Španělsku.
Stejně jako jeho krajanovi, Markku Alénovi, však Mikko Hirvonenovi stále chybí to nejcenější - titul. Asi nejblíž měl Mikko k titulu v sezoně 2009, kdy mu chyběl jen jeden bod k tomu, aby porazil Loeba. Jen připomeňme, že kdyby titul získal, stal by se šestým Finem - před ním titul pro zemi tisíců jezer vyhráli Juha Kankkunen, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm, Hannu Mikkola, Ari Vatanen a Timo Salonen.
O vítězství bojoval Mikko letos jenom v Portugalsku
Hirvonenovi však patří jiný titul. Již čtyřikrát se stal vice-mistrem světa (2008, 2009, 2011, 2012). Společně s Fordem také oslavil dva tituly mistrů světa mezi značkami (2006 a 2007). Mikko patří k nejspolehlivějším jezdcům scény, když za svoji kariéru vyjel 1 177 bodů (více má jen Loeb a Sainz) - tuto statistiku však kazí výrazná změna bodování.
Bez zajímavosti také není fakt, že od Monte Carla 2002 když jel Mikko za Ford/M-Sport, tak vždy dojel na bodech. Poslední vítězství se datuje do roku 2012, když s Citroënem vyhrál na Sardinii. Podle mnohých 'zlých jazyků' však Hirvonenovi od nehody ve Finsku v roce 2010, která se odehrála ve velké rychlosti, již chybí jiskra. Podobně se mluvilo v konci kariéry i o Tommim Mäkinenovi, který zažil podobně hrozně vyhlížející nehodu v Argentině 2002.
Hirvonenovi stále chybí vítězství na asfaltu, zaboju o něj příští rok?
Hirvonenovi také ve sbírce chybí ještě vítězství na asfaltu. Od zhruba půlky sezony se nahlas spekuluje o tom, že po sezoně v MS končí. Výkonem ve Španělsku však naznačil, že by do starého železa ještě patřit nemusel...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.