I přes penalizaci jedné minuty za zkrácení jedné zatáčky v cíli dojel Kris Meeke v Austrálii na čtvrtém místě.
Už třikrát byl letos Kris Meeke třetí v cíli, ale na svůj výkon v Austrálii je pyšný, i když zde dojel až čtvrtý: "Je to zvláštní pocit. Upřímně řečeno si myslím, že to byl můj letos nejlepší výkon, i když jsem byl díky té penalizaci jen čtvrtý," říká Kris Meeke.
V neděli Kris dostal penalizaci 61 vteřin za zkrácení tratě. Na třetího v cíli, Andrease Mikkelsena, se kterým do té doby bojoval o podium, mu v neděli nakonec chybělo jen 26 vteřin. Týmový šéf, Yves Matton, v neděli v cíli řekl: "Kris dnes zajížděl velice dobré časy, aniž by musel nějak opravdu atakovat. Měl potenciál tuto rally zakončit do 30 sekund za vítězem." Matton tedy svěřence pochválil.
Meeke samotný, který je teď v průběžném pořadí sedmý (ovšem na čtvrtého Hirvonena mu schází jen 16 bodů), však zůstává i po pěkném výsledku nohama na zemi: "Seb a Jari jsou v tento moment mimo můj dosah. Ve Finsku, Německu a teď i v Austrálii jsme bojovali na špici. Je to moje první plnohodnotná WRC sezona, ale cítím, že jsem stále silnější. V tom musíme na Francouzské Rallly pokračovat."
A co říká Matton na výkon Madse Ostberga, který v Austrálii za výkonem svého méně zkušeného kolegy před vynuceným odstoupením zaostával? "Má talent, potřebuje jen trochu více sebědůvěry." To sám Mads Ostberg měl pocity spíše smíšené: "Demonstroval jsem svoji rychlost a svoji pozici jsem proti Haydenovi Paddonovi uhájil. Bohužel jsme pak měli pech se zavěšením. Ale teď už se soustředím na domácí soutěž Citroënu ve Francii."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.