Meeke: Cítím, že jsem stále silnější

Meeke, Kris
Meeke, Kris, foto: Citroën Racing
iM2 17. září 2014 22:50
Sdílej:

I přes penalizaci jedné minuty za zkrácení jedné zatáčky v cíli dojel Kris Meeke v Austrálii na čtvrtém místě.

Už třikrát byl letos Kris Meeke třetí v cíli, ale na svůj výkon v Austrálii je pyšný, i když zde dojel až čtvrtý: "Je to zvláštní pocit. Upřímně řečeno si myslím, že to byl můj letos nejlepší výkon, i když jsem byl díky té penalizaci jen čtvrtý," říká Kris Meeke.

V neděli Kris dostal penalizaci 61 vteřin za zkrácení tratě. Na třetího v cíli, Andrease Mikkelsena, se kterým do té doby bojoval o podium, mu v neděli nakonec chybělo jen 26 vteřin. Týmový šéf, Yves Matton, v neděli v cíli řekl: "Kris dnes zajížděl velice dobré časy, aniž by musel nějak opravdu atakovat. Měl potenciál tuto rally zakončit do 30 sekund za vítězem." Matton tedy svěřence pochválil.

Meeke samotný, který je teď v průběžném pořadí sedmý (ovšem na čtvrtého Hirvonena mu schází jen 16 bodů), však zůstává i po pěkném výsledku nohama na zemi: "Seb a Jari jsou v tento moment mimo můj dosah. Ve Finsku, Německu a teď i v Austrálii jsme bojovali na špici. Je to moje první plnohodnotná WRC sezona, ale cítím, že jsem stále silnější. V tom musíme na Francouzské Rallly pokračovat."

A co říká Matton na výkon Madse Ostberga, který v Austrálii za výkonem svého méně zkušeného kolegy před vynuceným odstoupením zaostával? "Má talent, potřebuje jen trochu více sebědůvěry." To sám Mads Ostberg měl pocity spíše smíšené: "Demonstroval jsem svoji rychlost a svoji pozici jsem proti Haydenovi Paddonovi uhájil. Bohužel jsme pak měli pech se zavěšením. Ale teď už se soustředím na domácí soutěž Citroënu ve Francii."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.