Od Finska jedou Kris Meeke a Mads Östberg u Citroënu o smlouvu pro další rok. Yves Matton však s rozhodnutím, kdo bude za tým závodit příští rok, spěchat nebude.
Vítězná série Citroënu v Německu je u konce. Poté, co několik let vyhrával Sébastien Loeb, tak vloni pro tým z Francie vybojoval zatím poslední úspěch v Německu Dani Sordo. Jenže letos se radoval Hyundai. Tovární tým Citroën drží po devíti soutěžích roku v pořadí týmů druhé místo před dotírajícím Hyundai, ani M-Sport není daleko.
Proti Volkswagenu však jezdci na DS3 WRC nemají žádnou šanci. Ostberg je sice mezi jezdci čtvrtý, ale v posledních třech soutěžích posbíral jen 8 bodů. Teď se k situaci vyjádřil šéf Citroënu pro motorsport, Yves Matton: "Příští rok určitě opět pojedeme MS v rally. Vloni jsme zahájili dvouletý kontrakt, takže proto určitě pojedeme."
Otázkou ale je, kdo bude v DS3 sedět. O Meekeovi se od začátku vědělo, že rychlost má, chybí mu ale stabilita výkonů. Nejednou totiž zakončil rally v příkopu. Ostbergovi se poslední dobou moc nedaří, Matton jim ale dává čas, aby se ukázali: "Ještě je moc brzy. Plán byl, aby v první polovině sezony oba jezdci sbírali zkušenosti.
Mads si měl zvyknout hlavně na vůz a tým, Kris měl posbírat zkušenosti z MS obecně." O znovuzískání titulu pro letošní rok nikdo nemluví už od začátku sezony. "Ve druhé polovině sezony jsem očekával, že ukáží svoje schopnosti. Jde o výkonnost, ale také o to, jestli budou moci výkony ukazovat na všech soutěžích. Tato fáze začala ve Finsku." Ostberg ve Finsku nedojel a v Německu získal po nevýrazném výkonu šesté místo. Zato Meeke se předvedl na těchto dvou soutěžích více - ve Finsku bral třetí místo a v Německu bojoval až do nehody během posledního dne o vítězství. Další možnost předvést se bude v Austrálii, Francii a ve Španělsku.
Matton se svým rozhodnutím nikam nespěchá. "Vloni jsem se rozhodl v listopadu. Je těžké něco říct, ale nebudu se rozhodovat přímo po Austrálii. Odhaduji to na konec října. Austrálie bude hodně důležitá. Kris tam pro nás jel už vloni a předvedl zajímavý začátek. Po Austrálii budu přemýšlet o příštím roce."
Je třeba si ale uvědomit, že moc možností Matton nemá. Trio Volkswagenu je a bude stabilní. U Hyundai má své místo jisté také Thierry Neuville. Jestli by se vracel k Citroënu opět Sordo, to je diskutabilní. A Mikko Hirvonen pro Francouze také nebude nijak žhavým zbožím. I tak chce Matton popřemýšlet o alternativních jezdcích. "Samozřejmě sledují mladé jezdce v Citroën Trophy. Naší filozofií je vzít si jezdce, kteří ještě nemají moc zkušeností a ještě nevyhráli žádnou rally."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.