Od Finska jedou Kris Meeke a Mads Östberg u Citroënu o smlouvu pro další rok. Yves Matton však s rozhodnutím, kdo bude za tým závodit příští rok, spěchat nebude.
Vítězná série Citroënu v Německu je u konce. Poté, co několik let vyhrával Sébastien Loeb, tak vloni pro tým z Francie vybojoval zatím poslední úspěch v Německu Dani Sordo. Jenže letos se radoval Hyundai. Tovární tým Citroën drží po devíti soutěžích roku v pořadí týmů druhé místo před dotírajícím Hyundai, ani M-Sport není daleko.
Proti Volkswagenu však jezdci na DS3 WRC nemají žádnou šanci. Ostberg je sice mezi jezdci čtvrtý, ale v posledních třech soutěžích posbíral jen 8 bodů. Teď se k situaci vyjádřil šéf Citroënu pro motorsport, Yves Matton: "Příští rok určitě opět pojedeme MS v rally. Vloni jsme zahájili dvouletý kontrakt, takže proto určitě pojedeme."
Otázkou ale je, kdo bude v DS3 sedět. O Meekeovi se od začátku vědělo, že rychlost má, chybí mu ale stabilita výkonů. Nejednou totiž zakončil rally v příkopu. Ostbergovi se poslední dobou moc nedaří, Matton jim ale dává čas, aby se ukázali: "Ještě je moc brzy. Plán byl, aby v první polovině sezony oba jezdci sbírali zkušenosti.
Mads si měl zvyknout hlavně na vůz a tým, Kris měl posbírat zkušenosti z MS obecně." O znovuzískání titulu pro letošní rok nikdo nemluví už od začátku sezony. "Ve druhé polovině sezony jsem očekával, že ukáží svoje schopnosti. Jde o výkonnost, ale také o to, jestli budou moci výkony ukazovat na všech soutěžích. Tato fáze začala ve Finsku." Ostberg ve Finsku nedojel a v Německu získal po nevýrazném výkonu šesté místo. Zato Meeke se předvedl na těchto dvou soutěžích více - ve Finsku bral třetí místo a v Německu bojoval až do nehody během posledního dne o vítězství. Další možnost předvést se bude v Austrálii, Francii a ve Španělsku.
Matton se svým rozhodnutím nikam nespěchá. "Vloni jsem se rozhodl v listopadu. Je těžké něco říct, ale nebudu se rozhodovat přímo po Austrálii. Odhaduji to na konec října. Austrálie bude hodně důležitá. Kris tam pro nás jel už vloni a předvedl zajímavý začátek. Po Austrálii budu přemýšlet o příštím roce."
Je třeba si ale uvědomit, že moc možností Matton nemá. Trio Volkswagenu je a bude stabilní. U Hyundai má své místo jisté také Thierry Neuville. Jestli by se vracel k Citroënu opět Sordo, to je diskutabilní. A Mikko Hirvonen pro Francouze také nebude nijak žhavým zbožím. I tak chce Matton popřemýšlet o alternativních jezdcích. "Samozřejmě sledují mladé jezdce v Citroën Trophy. Naší filozofií je vzít si jezdce, kteří ještě nemají moc zkušeností a ještě nevyhráli žádnou rally."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.