Od Finska jedou Kris Meeke a Mads Östberg u Citroënu o smlouvu pro další rok. Yves Matton však s rozhodnutím, kdo bude za tým závodit příští rok, spěchat nebude.
Vítězná série Citroënu v Německu je u konce. Poté, co několik let vyhrával Sébastien Loeb, tak vloni pro tým z Francie vybojoval zatím poslední úspěch v Německu Dani Sordo. Jenže letos se radoval Hyundai. Tovární tým Citroën drží po devíti soutěžích roku v pořadí týmů druhé místo před dotírajícím Hyundai, ani M-Sport není daleko.
Proti Volkswagenu však jezdci na DS3 WRC nemají žádnou šanci. Ostberg je sice mezi jezdci čtvrtý, ale v posledních třech soutěžích posbíral jen 8 bodů. Teď se k situaci vyjádřil šéf Citroënu pro motorsport, Yves Matton: "Příští rok určitě opět pojedeme MS v rally. Vloni jsme zahájili dvouletý kontrakt, takže proto určitě pojedeme."
Otázkou ale je, kdo bude v DS3 sedět. O Meekeovi se od začátku vědělo, že rychlost má, chybí mu ale stabilita výkonů. Nejednou totiž zakončil rally v příkopu. Ostbergovi se poslední dobou moc nedaří, Matton jim ale dává čas, aby se ukázali: "Ještě je moc brzy. Plán byl, aby v první polovině sezony oba jezdci sbírali zkušenosti.
Mads si měl zvyknout hlavně na vůz a tým, Kris měl posbírat zkušenosti z MS obecně." O znovuzískání titulu pro letošní rok nikdo nemluví už od začátku sezony. "Ve druhé polovině sezony jsem očekával, že ukáží svoje schopnosti. Jde o výkonnost, ale také o to, jestli budou moci výkony ukazovat na všech soutěžích. Tato fáze začala ve Finsku." Ostberg ve Finsku nedojel a v Německu získal po nevýrazném výkonu šesté místo. Zato Meeke se předvedl na těchto dvou soutěžích více - ve Finsku bral třetí místo a v Německu bojoval až do nehody během posledního dne o vítězství. Další možnost předvést se bude v Austrálii, Francii a ve Španělsku.
Matton se svým rozhodnutím nikam nespěchá. "Vloni jsem se rozhodl v listopadu. Je těžké něco říct, ale nebudu se rozhodovat přímo po Austrálii. Odhaduji to na konec října. Austrálie bude hodně důležitá. Kris tam pro nás jel už vloni a předvedl zajímavý začátek. Po Austrálii budu přemýšlet o příštím roce."
Je třeba si ale uvědomit, že moc možností Matton nemá. Trio Volkswagenu je a bude stabilní. U Hyundai má své místo jisté také Thierry Neuville. Jestli by se vracel k Citroënu opět Sordo, to je diskutabilní. A Mikko Hirvonen pro Francouze také nebude nijak žhavým zbožím. I tak chce Matton popřemýšlet o alternativních jezdcích. "Samozřejmě sledují mladé jezdce v Citroën Trophy. Naší filozofií je vzít si jezdce, kteří ještě nemají moc zkušeností a ještě nevyhráli žádnou rally."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.