Od Finska jedou Kris Meeke a Mads Östberg u Citroënu o smlouvu pro další rok. Yves Matton však s rozhodnutím, kdo bude za tým závodit příští rok, spěchat nebude.
Vítězná série Citroënu v Německu je u konce. Poté, co několik let vyhrával Sébastien Loeb, tak vloni pro tým z Francie vybojoval zatím poslední úspěch v Německu Dani Sordo. Jenže letos se radoval Hyundai. Tovární tým Citroën drží po devíti soutěžích roku v pořadí týmů druhé místo před dotírajícím Hyundai, ani M-Sport není daleko.
Proti Volkswagenu však jezdci na DS3 WRC nemají žádnou šanci. Ostberg je sice mezi jezdci čtvrtý, ale v posledních třech soutěžích posbíral jen 8 bodů. Teď se k situaci vyjádřil šéf Citroënu pro motorsport, Yves Matton: "Příští rok určitě opět pojedeme MS v rally. Vloni jsme zahájili dvouletý kontrakt, takže proto určitě pojedeme."
Otázkou ale je, kdo bude v DS3 sedět. O Meekeovi se od začátku vědělo, že rychlost má, chybí mu ale stabilita výkonů. Nejednou totiž zakončil rally v příkopu. Ostbergovi se poslední dobou moc nedaří, Matton jim ale dává čas, aby se ukázali: "Ještě je moc brzy. Plán byl, aby v první polovině sezony oba jezdci sbírali zkušenosti.
Mads si měl zvyknout hlavně na vůz a tým, Kris měl posbírat zkušenosti z MS obecně." O znovuzískání titulu pro letošní rok nikdo nemluví už od začátku sezony. "Ve druhé polovině sezony jsem očekával, že ukáží svoje schopnosti. Jde o výkonnost, ale také o to, jestli budou moci výkony ukazovat na všech soutěžích. Tato fáze začala ve Finsku." Ostberg ve Finsku nedojel a v Německu získal po nevýrazném výkonu šesté místo. Zato Meeke se předvedl na těchto dvou soutěžích více - ve Finsku bral třetí místo a v Německu bojoval až do nehody během posledního dne o vítězství. Další možnost předvést se bude v Austrálii, Francii a ve Španělsku.
Matton se svým rozhodnutím nikam nespěchá. "Vloni jsem se rozhodl v listopadu. Je těžké něco říct, ale nebudu se rozhodovat přímo po Austrálii. Odhaduji to na konec října. Austrálie bude hodně důležitá. Kris tam pro nás jel už vloni a předvedl zajímavý začátek. Po Austrálii budu přemýšlet o příštím roce."
Je třeba si ale uvědomit, že moc možností Matton nemá. Trio Volkswagenu je a bude stabilní. U Hyundai má své místo jisté také Thierry Neuville. Jestli by se vracel k Citroënu opět Sordo, to je diskutabilní. A Mikko Hirvonen pro Francouze také nebude nijak žhavým zbožím. I tak chce Matton popřemýšlet o alternativních jezdcích. "Samozřejmě sledují mladé jezdce v Citroën Trophy. Naší filozofií je vzít si jezdce, kteří ještě nemají moc zkušeností a ještě nevyhráli žádnou rally."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.