Pojedou za Citroën i příští rok Meeke a Ostberg?

Meeke, Kris - Nagle, Paul
Meeke, Kris - Nagle, Paul, foto: Citroën Racing
iM2 4. září 2014 19:17
Sdílej:

Od Finska jedou Kris Meeke a Mads Östberg u Citroënu o smlouvu pro další rok. Yves Matton však s rozhodnutím, kdo bude za tým závodit příští rok, spěchat nebude.

Vítězná série Citroënu v Německu je u konce. Poté, co několik let vyhrával Sébastien Loeb, tak vloni pro tým z Francie vybojoval zatím poslední úspěch v Německu Dani Sordo. Jenže letos se radoval Hyundai. Tovární tým Citroën drží po devíti soutěžích roku v pořadí týmů druhé místo před dotírajícím Hyundai, ani M-Sport není daleko. 

Proti Volkswagenu však jezdci na DS3 WRC nemají žádnou šanci. Ostberg je sice mezi jezdci čtvrtý, ale v posledních třech soutěžích posbíral jen 8 bodů. Teď se k situaci vyjádřil šéf Citroënu pro motorsport, Yves Matton: "Příští rok určitě opět pojedeme MS v rally. Vloni jsme zahájili dvouletý kontrakt, takže proto určitě pojedeme."

Otázkou ale je, kdo bude v DS3 sedět. O Meekeovi se od začátku vědělo, že rychlost má, chybí mu ale stabilita výkonů. Nejednou totiž zakončil rally v příkopu. Ostbergovi se poslední dobou moc nedaří, Matton jim ale dává čas, aby se ukázali: "Ještě je moc brzy. Plán byl, aby v první polovině sezony oba jezdci sbírali zkušenosti. 

Mads si měl zvyknout hlavně na vůz a tým, Kris měl posbírat zkušenosti z MS obecně." O znovuzískání titulu pro letošní rok nikdo nemluví už od začátku sezony. "Ve druhé polovině sezony jsem očekával, že ukáží svoje schopnosti. Jde o výkonnost, ale také o to, jestli budou moci výkony ukazovat na všech soutěžích. Tato fáze začala ve Finsku." Ostberg ve Finsku nedojel a v Německu získal po nevýrazném výkonu šesté místo. Zato Meeke se předvedl na těchto dvou soutěžích více - ve Finsku bral třetí místo a v Německu bojoval až do nehody během posledního dne o vítězství. Další možnost předvést se bude v Austrálii, Francii a ve Španělsku.

Matton se svým rozhodnutím nikam nespěchá. "Vloni jsem se rozhodl v listopadu. Je těžké něco říct, ale nebudu se rozhodovat přímo po Austrálii. Odhaduji to na konec října. Austrálie bude hodně důležitá. Kris tam pro nás jel už vloni a předvedl zajímavý začátek. Po Austrálii budu přemýšlet o příštím roce."

Je třeba si ale uvědomit, že moc možností Matton nemá. Trio Volkswagenu je a bude stabilní. U Hyundai má své místo jisté také Thierry Neuville. Jestli by se vracel k Citroënu opět Sordo, to je diskutabilní. A Mikko Hirvonen pro Francouze také nebude nijak žhavým zbožím. I tak chce Matton popřemýšlet o alternativních jezdcích. "Samozřejmě sledují mladé jezdce v Citroën Trophy. Naší filozofií je vzít si jezdce, kteří ještě nemají moc zkušeností a ještě nevyhráli žádnou rally."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.