Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, ustanovil na trati shakedownu před Rally Finland nejrychlejší čas.
Výsledky shakedownu samozřejmě nebudou mít na průběh soutěže žádnou roli, ale po psychické stránce by Latvalovi mohli pomoci. Finové budou letos vůbec asi chtít hodně uspět, protože poslední tři ročníky soutěže ve Finsku vyhráli Francouzové. Právě Latvala byl posledním Finem, který zde v roce 2010 dokázal triumfovat.
"Trat shakedownu jsme si projeli dvakrát a měl jsem opravdu dobrý pocit. Doufám, že budu moci bojovat o vítězství. Pokud se mi to nepodaří, tak doufám, že se letos prosadí jiný Fin," řekl Jari-Matti Latvala. O víkendu by se ve Finsku chtěli ukázat i další seveřani. Například Mads Ostberg, který dojel v shakedownu druhý, nebo Andreas Mikkelsen, který posledně v Polsku předvedl velice pěknou soutěž, ten byl na shakedownu třetí.
Velký respekt budí vždy a všude samozřejmě Sébastien Ogier, ten ovšem zajel až desátý čas. "Se svým jediným triumfem na finské půdě ještě nejsem spokojený - chci více!"
Výsledky shakedownu
1. Jari-Matti Latvala, VW 2:26,12. Mads Östberg, Citroën +0,63. Andreas Mikkelsen, VW +0,94. Henning Solberg, Ford +1,65. Mikko Hirvonen, Ford +1,86. Juho Hänninen, Hyundai +2,17. Robert Kubica, Ford +2,38. Kris Meeke, Citroën +2,39. Jarkko Nikara, Ford +2,810. Sebastien Ogier, VW +2,911. Elfyn Evans, Ford +4,012. Thierry Neuville, Hyundai +4,513. Martin Prokop, Ford +4,814. Hayden Paddon, Hyundai +5,615. Craig Breen, Ford +8,4
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?