VIDEA Z TESTŮ; Na Roberta Kubicu čeká o víkendu Rally Finland, Polák zde má zkušenosti už loňska, z čehož chce těžit. Letos zde ale pojede prvně s vozem kategorie WRC.
Na všechny jezdce čeká ve Finsku zcela speciální výzva. Rychlé šotolinové cesty neodpouští ani tu nejmenší chybu. Finsko bylo dějištěm osmi z deseti nejrychlejších rally v historii šampionátu. Rekord byl ustaven v roce 2005 hodnotou 122,86 km/h, k tomu navíc musíme přičíst četné skoky. Na těch je důležité přistání, aby auto pokračovalo správným směrem. Hodí se tak samozřejmě pečlivě připravený rozpis.
Robert Kubica byl vloni ve Finsku v rámci kategorie WRC2 se svým Citroënem DS3 RRC druhý. Na této zkušenosti chce teď Polák stavět. "Finsko je extrémně rychlou rally. Po Polské Rally nebude ten krok v rychlosti tak velký, jako kdybychom přijeli ze Sardinie nebo Řecka," říká Polák. "Pokud by tomu tak bylo, tak by byl rozdíl v průměrné rychlosti někde mezi 30 a 40 km/h. To by mělo větší vliv." Už soutěž v Polsku byla docela dost rychlá. Ve Finsku navíc přijdou velké skoky. "Z loňska si vzpomínám, že jsem si říkal: 'Wow'. Tentokrát ten rozdíl v rychlostech nebude tak velký, protože už polské zkoušky byly rychlé. Přesto, zkoušky ve Finsku mají jiný charakter."
"Je tam o hodně více zatáček přes horizont. Rozložení zkoušek je také kompletně jiné. Jedinou spojitostí mezi Polskem a Finskem je rychlost." Kromě ne zrovna povedeného testu (více v rubrice Ve zkratce) absolvoval Kubica v rámci přípravy na Německo také alpskou Rally del Casentino. 29letý Polák slavil s Fiestou RS WRC týmu A Style, který je podporován M-Sportem, vítězství.
Teď už se plně koncentruje na Finsko a na seznamovací jízdy, které začínají zkraje týdne. I při nich se mu budou hodit zkušenosti z roku 2013. "Polovina cest zůstává stejných. Takže minimálně vím, co mohu očekávat a na co se mám na seznamovacích jízdách soustředit. Budeme se snažit připravit se co možná nejlépe, ale pojedu tam poprvé s autem specifikace World Rally Car. Můj jezdecký styl se oproti loňsku také změnil."
"Proto to pro nás bude letos i z tohoto aspektu kompletně jiná rally, než na kterou si pamatuji z loňska. Vím ale, na co si dávat pozor. Je tak vždy jednodušší, když se člověk připravuje na rally, kterou už v minulosti jel."
Videa z testů Kubicy:
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?