VIDEA Z TESTŮ; Na Roberta Kubicu čeká o víkendu Rally Finland, Polák zde má zkušenosti už loňska, z čehož chce těžit. Letos zde ale pojede prvně s vozem kategorie WRC.
Na všechny jezdce čeká ve Finsku zcela speciální výzva. Rychlé šotolinové cesty neodpouští ani tu nejmenší chybu. Finsko bylo dějištěm osmi z deseti nejrychlejších rally v historii šampionátu. Rekord byl ustaven v roce 2005 hodnotou 122,86 km/h, k tomu navíc musíme přičíst četné skoky. Na těch je důležité přistání, aby auto pokračovalo správným směrem. Hodí se tak samozřejmě pečlivě připravený rozpis.
Robert Kubica byl vloni ve Finsku v rámci kategorie WRC2 se svým Citroënem DS3 RRC druhý. Na této zkušenosti chce teď Polák stavět. "Finsko je extrémně rychlou rally. Po Polské Rally nebude ten krok v rychlosti tak velký, jako kdybychom přijeli ze Sardinie nebo Řecka," říká Polák. "Pokud by tomu tak bylo, tak by byl rozdíl v průměrné rychlosti někde mezi 30 a 40 km/h. To by mělo větší vliv." Už soutěž v Polsku byla docela dost rychlá. Ve Finsku navíc přijdou velké skoky. "Z loňska si vzpomínám, že jsem si říkal: 'Wow'. Tentokrát ten rozdíl v rychlostech nebude tak velký, protože už polské zkoušky byly rychlé. Přesto, zkoušky ve Finsku mají jiný charakter."
"Je tam o hodně více zatáček přes horizont. Rozložení zkoušek je také kompletně jiné. Jedinou spojitostí mezi Polskem a Finskem je rychlost." Kromě ne zrovna povedeného testu (více v rubrice Ve zkratce) absolvoval Kubica v rámci přípravy na Německo také alpskou Rally del Casentino. 29letý Polák slavil s Fiestou RS WRC týmu A Style, který je podporován M-Sportem, vítězství.
Teď už se plně koncentruje na Finsko a na seznamovací jízdy, které začínají zkraje týdne. I při nich se mu budou hodit zkušenosti z roku 2013. "Polovina cest zůstává stejných. Takže minimálně vím, co mohu očekávat a na co se mám na seznamovacích jízdách soustředit. Budeme se snažit připravit se co možná nejlépe, ale pojedu tam poprvé s autem specifikace World Rally Car. Můj jezdecký styl se oproti loňsku také změnil."
"Proto to pro nás bude letos i z tohoto aspektu kompletně jiná rally, než na kterou si pamatuji z loňska. Vím ale, na co si dávat pozor. Je tak vždy jednodušší, když se člověk připravuje na rally, kterou už v minulosti jel."
Videa z testů Kubicy:
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.