VIDEA Z TESTŮ; Na Roberta Kubicu čeká o víkendu Rally Finland, Polák zde má zkušenosti už loňska, z čehož chce těžit. Letos zde ale pojede prvně s vozem kategorie WRC.
Na všechny jezdce čeká ve Finsku zcela speciální výzva. Rychlé šotolinové cesty neodpouští ani tu nejmenší chybu. Finsko bylo dějištěm osmi z deseti nejrychlejších rally v historii šampionátu. Rekord byl ustaven v roce 2005 hodnotou 122,86 km/h, k tomu navíc musíme přičíst četné skoky. Na těch je důležité přistání, aby auto pokračovalo správným směrem. Hodí se tak samozřejmě pečlivě připravený rozpis.
Robert Kubica byl vloni ve Finsku v rámci kategorie WRC2 se svým Citroënem DS3 RRC druhý. Na této zkušenosti chce teď Polák stavět. "Finsko je extrémně rychlou rally. Po Polské Rally nebude ten krok v rychlosti tak velký, jako kdybychom přijeli ze Sardinie nebo Řecka," říká Polák. "Pokud by tomu tak bylo, tak by byl rozdíl v průměrné rychlosti někde mezi 30 a 40 km/h. To by mělo větší vliv." Už soutěž v Polsku byla docela dost rychlá. Ve Finsku navíc přijdou velké skoky. "Z loňska si vzpomínám, že jsem si říkal: 'Wow'. Tentokrát ten rozdíl v rychlostech nebude tak velký, protože už polské zkoušky byly rychlé. Přesto, zkoušky ve Finsku mají jiný charakter."
"Je tam o hodně více zatáček přes horizont. Rozložení zkoušek je také kompletně jiné. Jedinou spojitostí mezi Polskem a Finskem je rychlost." Kromě ne zrovna povedeného testu (více v rubrice Ve zkratce) absolvoval Kubica v rámci přípravy na Německo také alpskou Rally del Casentino. 29letý Polák slavil s Fiestou RS WRC týmu A Style, který je podporován M-Sportem, vítězství.
Teď už se plně koncentruje na Finsko a na seznamovací jízdy, které začínají zkraje týdne. I při nich se mu budou hodit zkušenosti z roku 2013. "Polovina cest zůstává stejných. Takže minimálně vím, co mohu očekávat a na co se mám na seznamovacích jízdách soustředit. Budeme se snažit připravit se co možná nejlépe, ale pojedu tam poprvé s autem specifikace World Rally Car. Můj jezdecký styl se oproti loňsku také změnil."
"Proto to pro nás bude letos i z tohoto aspektu kompletně jiná rally, než na kterou si pamatuji z loňska. Vím ale, na co si dávat pozor. Je tak vždy jednodušší, když se člověk připravuje na rally, kterou už v minulosti jel."
Videa z testů Kubicy:
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.