Kimi Räikkönen by se mohl již brzy vrátit do WRC, konkrétně po skončení smlouvy s Ferrari. Ta vyprší na konci sezony 2015.
Kimi Räikkönen se do F1 vrátil po dvouletém působení ve WRC v roce 2012. Tehdy se domluvil s Lotusem, u kterého závodil dvě sezony a získal dvě vítězství. Před letošní sezonou se vrátil do Ferrari, kde v roce 2009 skončil svoji první část kariéry v F1, když odešel do rally.
Jenže v sezoně se mu zatím nedaří, před VC Velké Británie má na svém kontě jen 19 bodů, jeho kolega, Fernando Alonso, už posbíral bodů 79. Räikkönenovi vyprší smlouva s Ferrari po sezoně 2015. Britský Autosport se ho v rámci závodního víkendu na ostrovech zeptal, co bude následovat po vypršení smlouvy.
"Už jsem zkoušel hodně věcí a nemyslím si, že by mi mohly škodit při F1. Vždy, když zkoušíte nové věci, tak se učíte. Týmy se ale bojí, že bychom se mohli zranit. V minulosti, když jsem byl u Ferrari [2007-2009], tak jsem mohl jezdit rally. Pro nás i fanoušky by bylo skvělé, kdybychom mohli dělat tyto věci," říká 34 letý jezdec.
Kimi v roce 2011 v Německu
Räikkönen v roce 2009 odjel 4 soutěže s Fiatem Abarth Grade Punto S2000, v roce 2010 již seděl v Citroënu C4 WRC Juniorského týmu Citroën (15 závodů). V roce 2011 pak jezdil za svůj tým ICE 1 Racing s Citroënem DS3 WRC, jenže postupně jeho zájem o pokračování v MS vyprchal a převážila chuť vrátit se do F1, a tak odjel jen 9 soutěží. Výzvou pro Kimiho při jeho návratu by mohlo být změření sil s Robertem Kubicou, se kterým se z F1 velmi dobře zná.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.