Kimi Räikkönen by se mohl již brzy vrátit do WRC, konkrétně po skončení smlouvy s Ferrari. Ta vyprší na konci sezony 2015.
Kimi Räikkönen se do F1 vrátil po dvouletém působení ve WRC v roce 2012. Tehdy se domluvil s Lotusem, u kterého závodil dvě sezony a získal dvě vítězství. Před letošní sezonou se vrátil do Ferrari, kde v roce 2009 skončil svoji první část kariéry v F1, když odešel do rally.
Jenže v sezoně se mu zatím nedaří, před VC Velké Británie má na svém kontě jen 19 bodů, jeho kolega, Fernando Alonso, už posbíral bodů 79. Räikkönenovi vyprší smlouva s Ferrari po sezoně 2015. Britský Autosport se ho v rámci závodního víkendu na ostrovech zeptal, co bude následovat po vypršení smlouvy.
"Už jsem zkoušel hodně věcí a nemyslím si, že by mi mohly škodit při F1. Vždy, když zkoušíte nové věci, tak se učíte. Týmy se ale bojí, že bychom se mohli zranit. V minulosti, když jsem byl u Ferrari [2007-2009], tak jsem mohl jezdit rally. Pro nás i fanoušky by bylo skvělé, kdybychom mohli dělat tyto věci," říká 34 letý jezdec.
Kimi v roce 2011 v Německu
Räikkönen v roce 2009 odjel 4 soutěže s Fiatem Abarth Grade Punto S2000, v roce 2010 již seděl v Citroënu C4 WRC Juniorského týmu Citroën (15 závodů). V roce 2011 pak jezdil za svůj tým ICE 1 Racing s Citroënem DS3 WRC, jenže postupně jeho zájem o pokračování v MS vyprchal a převážila chuť vrátit se do F1, a tak odjel jen 9 soutěží. Výzvou pro Kimiho při jeho návratu by mohlo být změření sil s Robertem Kubicou, se kterým se z F1 velmi dobře zná.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.