Mistr Evropy je současně vedoucím jezdcem celkového hodnocení APRC. Třetí triumf značky ŠKODA v řadě.
Jan Kopecký (CZ) zdvihl v Austrálii se zářícím úsměvem nad hlavu pohár pro vítěze. Mistr Evropy se svým bezchybným výkonem na „International ‚Rally of Queensland“ vybojoval pro tým ŠKODA MRF třetí vítězství v letošním ročníku Asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Český jezdec se navíc dostal i do vedení celkového hodnocení APRC. ŠKODA také posílila své vedení v hodnocení značek a má nakročeno k úspěšné obhajobě titulu. Zhruba o 16.000 kilometrů dále na západ vyhrál belgický jezdec Freddy Loix o jeden den dříve triumfoval v podniku mistrovství Evropy FIA v Belgii, rovněž s vozem Fabia Super 2000.
„Tento úspěch v Austrálii nás naplňuje štěstím, protože to byla velice těžkou rally. Po nočním dešti byly tratě extrémně kluzké. Navíc jsem v neděli na tratě vyjížděl jako první a několikrát jsem musel zastavovat kvůli kravám, které stály na v cestě. Ale ke zdejší překrásné přírodě to prostě patří “, říká Jan Kopecký. I přes časovou ztrátu dojel ve své první soutěži v Austrálii se svým navigátorem Pavlem Dreslerem po patnácti rychlostních zkouškách do cíle 1:09,3 minuty před domácí posádkou Scott Padder/Dale Moscatt.
Díky svým pevným nervům získal dvaatřicetiletý Kopecký zaslouženě také FIA Pacific Cup. Pro značku ŠKODA to byl na „International Rally of Queensland“ již třetí úspěch v řadě. V roce 2012 tu triumfoval Australan Chris Atkinson ve voze Fabia Super 2000, v roce 2013 zvítězil Fin Esapekka Lappi. Po úspěchu v Austrálii vyhrála ŠKODA pokaždé také mistrovský titul v tomto prestižním seriálu. A Kopecký má nakročeno k tomu, aby v této sérii úspěchů pokračoval: Po třech soutěžích v pro něj novém mistrovství APRC má český pilot na kontě dvě vítězství a jedno druhé místo a suverénně tak před svým týmovým kolegou Gauravem Gillem z Indie vede celkové hodnocení.
Obhájce titulu spolu se svým navigátorem, Novozélanďanem Glennem Macneallem dominovali v prvních třech rychlostních zkouškách, pak ale sklouzl z cesty a musel soutěž vzdát. „Bylo to extrémně hořké. Přišli jsme kvůli tomu o místo na stupních vítězů a o důležité body v boji o titul. Mrzí mne to hlavně kvůli našemu týmu“, říká Gaurav Gill, který vyhrál úvodní podnik série APRC na Novém Zélandu. Čínská posádka Jun Xu a Sheng Liu v dalším voze ŠKODA Fabia Super 2000 dojela na pátém místě.
Příští soutěž APRC se jede od 15. do 17. srpna v Malajsii.
Číslo pro „International Rally of Queensland“: 10V 10 z 15 hodnocených rychlostních zkoušek „International Rally of Queensland“ zajeli piloti vozů ŠKODA nejlepší časy. Obhájce titulu Gaurav Gill dosáhl nejlepšího času třikrát, Kopecký sedmkrát.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?