Mistr Evropy je současně vedoucím jezdcem celkového hodnocení APRC. Třetí triumf značky ŠKODA v řadě.
Jan Kopecký (CZ) zdvihl v Austrálii se zářícím úsměvem nad hlavu pohár pro vítěze. Mistr Evropy se svým bezchybným výkonem na „International ‚Rally of Queensland“ vybojoval pro tým ŠKODA MRF třetí vítězství v letošním ročníku Asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Český jezdec se navíc dostal i do vedení celkového hodnocení APRC. ŠKODA také posílila své vedení v hodnocení značek a má nakročeno k úspěšné obhajobě titulu. Zhruba o 16.000 kilometrů dále na západ vyhrál belgický jezdec Freddy Loix o jeden den dříve triumfoval v podniku mistrovství Evropy FIA v Belgii, rovněž s vozem Fabia Super 2000.
„Tento úspěch v Austrálii nás naplňuje štěstím, protože to byla velice těžkou rally. Po nočním dešti byly tratě extrémně kluzké. Navíc jsem v neděli na tratě vyjížděl jako první a několikrát jsem musel zastavovat kvůli kravám, které stály na v cestě. Ale ke zdejší překrásné přírodě to prostě patří “, říká Jan Kopecký. I přes časovou ztrátu dojel ve své první soutěži v Austrálii se svým navigátorem Pavlem Dreslerem po patnácti rychlostních zkouškách do cíle 1:09,3 minuty před domácí posádkou Scott Padder/Dale Moscatt.
Díky svým pevným nervům získal dvaatřicetiletý Kopecký zaslouženě také FIA Pacific Cup. Pro značku ŠKODA to byl na „International Rally of Queensland“ již třetí úspěch v řadě. V roce 2012 tu triumfoval Australan Chris Atkinson ve voze Fabia Super 2000, v roce 2013 zvítězil Fin Esapekka Lappi. Po úspěchu v Austrálii vyhrála ŠKODA pokaždé také mistrovský titul v tomto prestižním seriálu. A Kopecký má nakročeno k tomu, aby v této sérii úspěchů pokračoval: Po třech soutěžích v pro něj novém mistrovství APRC má český pilot na kontě dvě vítězství a jedno druhé místo a suverénně tak před svým týmovým kolegou Gauravem Gillem z Indie vede celkové hodnocení.
Obhájce titulu spolu se svým navigátorem, Novozélanďanem Glennem Macneallem dominovali v prvních třech rychlostních zkouškách, pak ale sklouzl z cesty a musel soutěž vzdát. „Bylo to extrémně hořké. Přišli jsme kvůli tomu o místo na stupních vítězů a o důležité body v boji o titul. Mrzí mne to hlavně kvůli našemu týmu“, říká Gaurav Gill, který vyhrál úvodní podnik série APRC na Novém Zélandu. Čínská posádka Jun Xu a Sheng Liu v dalším voze ŠKODA Fabia Super 2000 dojela na pátém místě.
Příští soutěž APRC se jede od 15. do 17. srpna v Malajsii.
Číslo pro „International Rally of Queensland“: 10V 10 z 15 hodnocených rychlostních zkoušek „International Rally of Queensland“ zajeli piloti vozů ŠKODA nejlepší časy. Obhájce titulu Gaurav Gill dosáhl nejlepšího času třikrát, Kopecký sedmkrát.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.