Mistr Evropy je současně vedoucím jezdcem celkového hodnocení APRC. Třetí triumf značky ŠKODA v řadě.
Jan Kopecký (CZ) zdvihl v Austrálii se zářícím úsměvem nad hlavu pohár pro vítěze. Mistr Evropy se svým bezchybným výkonem na „International ‚Rally of Queensland“ vybojoval pro tým ŠKODA MRF třetí vítězství v letošním ročníku Asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Český jezdec se navíc dostal i do vedení celkového hodnocení APRC. ŠKODA také posílila své vedení v hodnocení značek a má nakročeno k úspěšné obhajobě titulu. Zhruba o 16.000 kilometrů dále na západ vyhrál belgický jezdec Freddy Loix o jeden den dříve triumfoval v podniku mistrovství Evropy FIA v Belgii, rovněž s vozem Fabia Super 2000.
„Tento úspěch v Austrálii nás naplňuje štěstím, protože to byla velice těžkou rally. Po nočním dešti byly tratě extrémně kluzké. Navíc jsem v neděli na tratě vyjížděl jako první a několikrát jsem musel zastavovat kvůli kravám, které stály na v cestě. Ale ke zdejší překrásné přírodě to prostě patří “, říká Jan Kopecký. I přes časovou ztrátu dojel ve své první soutěži v Austrálii se svým navigátorem Pavlem Dreslerem po patnácti rychlostních zkouškách do cíle 1:09,3 minuty před domácí posádkou Scott Padder/Dale Moscatt.
Díky svým pevným nervům získal dvaatřicetiletý Kopecký zaslouženě také FIA Pacific Cup. Pro značku ŠKODA to byl na „International Rally of Queensland“ již třetí úspěch v řadě. V roce 2012 tu triumfoval Australan Chris Atkinson ve voze Fabia Super 2000, v roce 2013 zvítězil Fin Esapekka Lappi. Po úspěchu v Austrálii vyhrála ŠKODA pokaždé také mistrovský titul v tomto prestižním seriálu. A Kopecký má nakročeno k tomu, aby v této sérii úspěchů pokračoval: Po třech soutěžích v pro něj novém mistrovství APRC má český pilot na kontě dvě vítězství a jedno druhé místo a suverénně tak před svým týmovým kolegou Gauravem Gillem z Indie vede celkové hodnocení.
Obhájce titulu spolu se svým navigátorem, Novozélanďanem Glennem Macneallem dominovali v prvních třech rychlostních zkouškách, pak ale sklouzl z cesty a musel soutěž vzdát. „Bylo to extrémně hořké. Přišli jsme kvůli tomu o místo na stupních vítězů a o důležité body v boji o titul. Mrzí mne to hlavně kvůli našemu týmu“, říká Gaurav Gill, který vyhrál úvodní podnik série APRC na Novém Zélandu. Čínská posádka Jun Xu a Sheng Liu v dalším voze ŠKODA Fabia Super 2000 dojela na pátém místě.
Příští soutěž APRC se jede od 15. do 17. srpna v Malajsii.
Číslo pro „International Rally of Queensland“: 10V 10 z 15 hodnocených rychlostních zkoušek „International Rally of Queensland“ zajeli piloti vozů ŠKODA nejlepší časy. Obhájce titulu Gaurav Gill dosáhl nejlepšího času třikrát, Kopecký sedmkrát.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.