Volkswagen se hlásí k rally - představenstvo značky se dnes rozhodlo prodloužit svoje angažmá v MS v rally. Tým má program zajištěn do konce roku 2019.
Pozitivní signál pro další značky, případně pro ty, které váhají se vstupem do MS (Toyota). Volkswagen se rozhodl již dnes prodloužit svůj program v MS v automobilových soutěžích až do konce sezony 2019. "MS v rally je pro značku jako je Volkswagen velmi dobrým prostředím. Před globálním publikem můžeme ukázat spolehlivost, efektivitu a dynamiku našich vozidel," říká člen představenstva odpovědný za vývoj Dr. Heinz-Jakob Neußer.
"WRC se orientuje na techniku sériových vozů jako žádné jiné mistrovství, závodí se také v reálných podmínkách, které nejlépe simulují běžné situace, ve kterých se naši zákazníci po celém světě denně pohybují. Tento sport navíc poutá miliony lidí. Úzké spojení mezi sériovým a sportovním vývojem, souboj s našimi rivaly a velký potenciál zhodnocení vedlo Volkswagen k tomu, že se chceme ve WRC dlouhodobě angažovat," pokračuje Neußer.
Původně byl plán Volkswagenu tříletý, tedy od sezony 2013 do sezony 2015. Teď představenstvo rozhodlo o dalším čtyřletém prodloužení. "Rozhodnutí představenstva, že se značka Volkswagen bude ve WRC angažovat až do roku 2019, nás činí pyšnými. Takto dlouhodobý program Volkswagen ještě nikdy neměl," říká Jost Capito, šéf závodního týmu.
"Tato důvěra je pro náš celý tým velkou motivací v žádném případě neusnout na vavřínech, ale dále vášnivě, odhodlaně a v plném nasazení ukázat, že budeme ve WRC dlouhodobě úspěšní. Předpokladem pro úspěch šampionátu je optimalizovaný TV formát, který udělá MS v rally ještě atraktivnější pro širokou veřejnost. Pokračujeme v tom, aby se promotér společně s výrobci postaral o výrazný vzestup mediálního dosahu."
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.