Volkswagen se hlásí k rally - představenstvo značky se dnes rozhodlo prodloužit svoje angažmá v MS v rally. Tým má program zajištěn do konce roku 2019.
Pozitivní signál pro další značky, případně pro ty, které váhají se vstupem do MS (Toyota). Volkswagen se rozhodl již dnes prodloužit svůj program v MS v automobilových soutěžích až do konce sezony 2019. "MS v rally je pro značku jako je Volkswagen velmi dobrým prostředím. Před globálním publikem můžeme ukázat spolehlivost, efektivitu a dynamiku našich vozidel," říká člen představenstva odpovědný za vývoj Dr. Heinz-Jakob Neußer.
"WRC se orientuje na techniku sériových vozů jako žádné jiné mistrovství, závodí se také v reálných podmínkách, které nejlépe simulují běžné situace, ve kterých se naši zákazníci po celém světě denně pohybují. Tento sport navíc poutá miliony lidí. Úzké spojení mezi sériovým a sportovním vývojem, souboj s našimi rivaly a velký potenciál zhodnocení vedlo Volkswagen k tomu, že se chceme ve WRC dlouhodobě angažovat," pokračuje Neußer.
Původně byl plán Volkswagenu tříletý, tedy od sezony 2013 do sezony 2015. Teď představenstvo rozhodlo o dalším čtyřletém prodloužení. "Rozhodnutí představenstva, že se značka Volkswagen bude ve WRC angažovat až do roku 2019, nás činí pyšnými. Takto dlouhodobý program Volkswagen ještě nikdy neměl," říká Jost Capito, šéf závodního týmu.
"Tato důvěra je pro náš celý tým velkou motivací v žádném případě neusnout na vavřínech, ale dále vášnivě, odhodlaně a v plném nasazení ukázat, že budeme ve WRC dlouhodobě úspěšní. Předpokladem pro úspěch šampionátu je optimalizovaný TV formát, který udělá MS v rally ještě atraktivnější pro širokou veřejnost. Pokračujeme v tom, aby se promotér společně s výrobci postaral o výrazný vzestup mediálního dosahu."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.