Kris Meeke má na Sardinii nejvíce zkušeností ze všech zatím odjetých soutěží a jeho týmový parťák, Mads Ostberg, je na tom ještě lépe - od roku 2007 nechyběl na startu ani jednoho podniku.
Mads Ostberg má se soutěží na Sardinii velké zkušenosti, jak nám už potvrdil jeho zastupující týmový šéf (více zde), vždyť zde na startu nechyběl od roku 2007 ani jednou. Nicméně na minulé soutěži si bolestivě poranil prst a musel kvůli tomu vzdát. Je tedy Nor už v pořádku? "V minulých letech jsem na této soutěži dobře bojoval a mám na ni dobré vzpomínky. Trať je zde hodně technická a přilnavost je při různých průjezdech hodně odlišná. Zde je zvláště důležité mít dobrý rozpis, protože pak můžete dobře přizpůsobit svoje tempo, když se podmínky změní."
O tom, že dobrý rozpis je zde velkou výhodou mluvil i Mikko Hirvonen, který má v Itálii také letité zkušenosti a dokázal zde v roce 2012 vyhrát. Při testu na Sardinii se Ostberg snažil pracovat hlavně na nastavení. "Našli jsme řešení, díky kterému bychom měli být na tomto druhu podkladu ještě konkurenceschopnější. Myslím, že na Sardinii můžeme být rychlí, protože na této soutěži mám velké zkušenosti. Z toho důvodu budu od startu trochu více tlačit a budu se snažit přimíchat mezi špičku. Cíl je stejný jako vždy, být na podium, ale doufám, že budu moci držet krok s předními jezdci."
Na Sardnii se můžeme po delší době těšit i na třetího jezdce týmu, Khalida Al-Qassimiho
Také druhý jezdec týmu, Kris Meeke, už má na Sardinii na co navazovat, v minulosti zde totiž už jel. Mezi lety 2004 a 2011 odstartoval do Rally Sardegna čtyřikrát. V JWRC se mu za volantem Citroënu C2 S1600 podařilo dokonce vyjet i podium. "Je to typický středozemní závod. Silnice jsou úzké, rychlé, kluzké a prošpikované velkými kameny," říká Severní Ir. "Jsou tam nějaké nové úseky, takže to pro mě bude z určitého pohledu nová rally. Na seznamovacích jízdách budeme začínat od nuly."
Meeke jde nicméně do této soutěže posilněn třetím místem z Argentiny. "První den jsme v Argentině vcelku drželi tempo. Doufám, že na Sardinii budu moci navázat na stejné tempo. Formu bych si rád dovezl i do Polské rally, abych tak mohl jít do druhé poloviny sezony, ve které už soutěže znám lépe, s lepší sebedůvěrou."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?