Kris Meeke má na Sardinii nejvíce zkušeností ze všech zatím odjetých soutěží a jeho týmový parťák, Mads Ostberg, je na tom ještě lépe - od roku 2007 nechyběl na startu ani jednoho podniku.
Mads Ostberg má se soutěží na Sardinii velké zkušenosti, jak nám už potvrdil jeho zastupující týmový šéf (více zde), vždyť zde na startu nechyběl od roku 2007 ani jednou. Nicméně na minulé soutěži si bolestivě poranil prst a musel kvůli tomu vzdát. Je tedy Nor už v pořádku? "V minulých letech jsem na této soutěži dobře bojoval a mám na ni dobré vzpomínky. Trať je zde hodně technická a přilnavost je při různých průjezdech hodně odlišná. Zde je zvláště důležité mít dobrý rozpis, protože pak můžete dobře přizpůsobit svoje tempo, když se podmínky změní."
O tom, že dobrý rozpis je zde velkou výhodou mluvil i Mikko Hirvonen, který má v Itálii také letité zkušenosti a dokázal zde v roce 2012 vyhrát. Při testu na Sardinii se Ostberg snažil pracovat hlavně na nastavení. "Našli jsme řešení, díky kterému bychom měli být na tomto druhu podkladu ještě konkurenceschopnější. Myslím, že na Sardinii můžeme být rychlí, protože na této soutěži mám velké zkušenosti. Z toho důvodu budu od startu trochu více tlačit a budu se snažit přimíchat mezi špičku. Cíl je stejný jako vždy, být na podium, ale doufám, že budu moci držet krok s předními jezdci."
Na Sardnii se můžeme po delší době těšit i na třetího jezdce týmu, Khalida Al-Qassimiho
Také druhý jezdec týmu, Kris Meeke, už má na Sardinii na co navazovat, v minulosti zde totiž už jel. Mezi lety 2004 a 2011 odstartoval do Rally Sardegna čtyřikrát. V JWRC se mu za volantem Citroënu C2 S1600 podařilo dokonce vyjet i podium. "Je to typický středozemní závod. Silnice jsou úzké, rychlé, kluzké a prošpikované velkými kameny," říká Severní Ir. "Jsou tam nějaké nové úseky, takže to pro mě bude z určitého pohledu nová rally. Na seznamovacích jízdách budeme začínat od nuly."
Meeke jde nicméně do této soutěže posilněn třetím místem z Argentiny. "První den jsme v Argentině vcelku drželi tempo. Doufám, že na Sardinii budu moci navázat na stejné tempo. Formu bych si rád dovezl i do Polské rally, abych tak mohl jít do druhé poloviny sezony, ve které už soutěže znám lépe, s lepší sebedůvěrou."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.