Kris Meeke má na Sardinii nejvíce zkušeností ze všech zatím odjetých soutěží a jeho týmový parťák, Mads Ostberg, je na tom ještě lépe - od roku 2007 nechyběl na startu ani jednoho podniku.
Mads Ostberg má se soutěží na Sardinii velké zkušenosti, jak nám už potvrdil jeho zastupující týmový šéf (více zde), vždyť zde na startu nechyběl od roku 2007 ani jednou. Nicméně na minulé soutěži si bolestivě poranil prst a musel kvůli tomu vzdát. Je tedy Nor už v pořádku? "V minulých letech jsem na této soutěži dobře bojoval a mám na ni dobré vzpomínky. Trať je zde hodně technická a přilnavost je při různých průjezdech hodně odlišná. Zde je zvláště důležité mít dobrý rozpis, protože pak můžete dobře přizpůsobit svoje tempo, když se podmínky změní."
O tom, že dobrý rozpis je zde velkou výhodou mluvil i Mikko Hirvonen, který má v Itálii také letité zkušenosti a dokázal zde v roce 2012 vyhrát. Při testu na Sardinii se Ostberg snažil pracovat hlavně na nastavení. "Našli jsme řešení, díky kterému bychom měli být na tomto druhu podkladu ještě konkurenceschopnější. Myslím, že na Sardinii můžeme být rychlí, protože na této soutěži mám velké zkušenosti. Z toho důvodu budu od startu trochu více tlačit a budu se snažit přimíchat mezi špičku. Cíl je stejný jako vždy, být na podium, ale doufám, že budu moci držet krok s předními jezdci."
Na Sardnii se můžeme po delší době těšit i na třetího jezdce týmu, Khalida Al-Qassimiho
Také druhý jezdec týmu, Kris Meeke, už má na Sardinii na co navazovat, v minulosti zde totiž už jel. Mezi lety 2004 a 2011 odstartoval do Rally Sardegna čtyřikrát. V JWRC se mu za volantem Citroënu C2 S1600 podařilo dokonce vyjet i podium. "Je to typický středozemní závod. Silnice jsou úzké, rychlé, kluzké a prošpikované velkými kameny," říká Severní Ir. "Jsou tam nějaké nové úseky, takže to pro mě bude z určitého pohledu nová rally. Na seznamovacích jízdách budeme začínat od nuly."
Meeke jde nicméně do této soutěže posilněn třetím místem z Argentiny. "První den jsme v Argentině vcelku drželi tempo. Doufám, že na Sardinii budu moci navázat na stejné tempo. Formu bych si rád dovezl i do Polské rally, abych tak mohl jít do druhé poloviny sezony, ve které už soutěže znám lépe, s lepší sebedůvěrou."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.