Kris Meeke má na Sardinii nejvíce zkušeností ze všech zatím odjetých soutěží a jeho týmový parťák, Mads Ostberg, je na tom ještě lépe - od roku 2007 nechyběl na startu ani jednoho podniku.
Mads Ostberg má se soutěží na Sardinii velké zkušenosti, jak nám už potvrdil jeho zastupující týmový šéf (více zde), vždyť zde na startu nechyběl od roku 2007 ani jednou. Nicméně na minulé soutěži si bolestivě poranil prst a musel kvůli tomu vzdát. Je tedy Nor už v pořádku? "V minulých letech jsem na této soutěži dobře bojoval a mám na ni dobré vzpomínky. Trať je zde hodně technická a přilnavost je při různých průjezdech hodně odlišná. Zde je zvláště důležité mít dobrý rozpis, protože pak můžete dobře přizpůsobit svoje tempo, když se podmínky změní."
O tom, že dobrý rozpis je zde velkou výhodou mluvil i Mikko Hirvonen, který má v Itálii také letité zkušenosti a dokázal zde v roce 2012 vyhrát. Při testu na Sardinii se Ostberg snažil pracovat hlavně na nastavení. "Našli jsme řešení, díky kterému bychom měli být na tomto druhu podkladu ještě konkurenceschopnější. Myslím, že na Sardinii můžeme být rychlí, protože na této soutěži mám velké zkušenosti. Z toho důvodu budu od startu trochu více tlačit a budu se snažit přimíchat mezi špičku. Cíl je stejný jako vždy, být na podium, ale doufám, že budu moci držet krok s předními jezdci."
Na Sardnii se můžeme po delší době těšit i na třetího jezdce týmu, Khalida Al-Qassimiho
Také druhý jezdec týmu, Kris Meeke, už má na Sardinii na co navazovat, v minulosti zde totiž už jel. Mezi lety 2004 a 2011 odstartoval do Rally Sardegna čtyřikrát. V JWRC se mu za volantem Citroënu C2 S1600 podařilo dokonce vyjet i podium. "Je to typický středozemní závod. Silnice jsou úzké, rychlé, kluzké a prošpikované velkými kameny," říká Severní Ir. "Jsou tam nějaké nové úseky, takže to pro mě bude z určitého pohledu nová rally. Na seznamovacích jízdách budeme začínat od nuly."
Meeke jde nicméně do této soutěže posilněn třetím místem z Argentiny. "První den jsme v Argentině vcelku drželi tempo. Doufám, že na Sardinii budu moci navázat na stejné tempo. Formu bych si rád dovezl i do Polské rally, abych tak mohl jít do druhé poloviny sezony, ve které už soutěže znám lépe, s lepší sebedůvěrou."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.