Meeke i Ostberg Sardinii znají, můžeme se těšit na jejich útok?

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 4. června 2014 20:09
Sdílej:

Kris Meeke má na Sardinii nejvíce zkušeností ze všech zatím odjetých soutěží a jeho týmový parťák, Mads Ostberg, je na tom ještě lépe - od roku 2007 nechyběl na startu ani jednoho podniku.

Mads Ostberg má se soutěží na Sardinii velké zkušenosti, jak nám už potvrdil jeho zastupující týmový šéf (více zde), vždyť zde na startu nechyběl od roku 2007 ani jednou. Nicméně na minulé soutěži si bolestivě poranil prst a musel kvůli tomu vzdát. Je tedy Nor už v pořádku? "V minulých letech jsem na této soutěži dobře bojoval a mám na ni dobré vzpomínky. Trať je zde hodně technická a přilnavost je při různých průjezdech hodně odlišná. Zde je zvláště důležité mít dobrý rozpis, protože pak můžete dobře přizpůsobit svoje tempo, když se podmínky změní."

O tom, že dobrý rozpis je zde velkou výhodou mluvil i Mikko Hirvonen, který má v Itálii také letité zkušenosti a dokázal zde v roce 2012 vyhrát. Při testu na Sardinii se Ostberg snažil pracovat hlavně na nastavení. "Našli jsme řešení, díky kterému bychom měli být na tomto druhu podkladu ještě konkurenceschopnější. Myslím, že na Sardinii můžeme být rychlí, protože na této soutěži mám velké zkušenosti. Z toho důvodu budu od startu trochu více tlačit a budu se snažit přimíchat mezi špičku. Cíl je stejný jako vždy, být na podium, ale doufám, že budu moci držet krok s předními jezdci."

Na Sardnii se můžeme po delší době těšit i na třetího jezdce týmu, Khalida Al-Qassimiho

Také druhý jezdec týmu, Kris Meeke, už má na Sardinii na co navazovat, v minulosti zde totiž už jel. Mezi lety 2004 a 2011 odstartoval do Rally Sardegna čtyřikrát. V JWRC se mu za volantem Citroënu C2 S1600 podařilo dokonce vyjet i podium. "Je to typický středozemní závod. Silnice jsou úzké, rychlé, kluzké a prošpikované velkými kameny," říká Severní Ir. "Jsou tam nějaké nové úseky, takže to pro mě bude z určitého pohledu nová rally. Na seznamovacích jízdách budeme začínat od nuly."

Meeke jde nicméně do této soutěže posilněn třetím místem z Argentiny. "První den jsme v Argentině vcelku drželi tempo. Doufám, že na Sardinii budu moci navázat na stejné tempo. Formu bych si rád dovezl i do Polské rally, abych tak mohl jít do druhé poloviny sezony, ve které už soutěže znám lépe, s lepší sebedůvěrou."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?