Robert Kubica se rozmluvil o tom, kde v rally ještě ztrácí čas a také proč jsou mu zkušenosti z okruhů spíše na obtíž.
Robertu Kubicovi se až při jeho pátém startu s M-Sportem podařilo získat body a to zrovna v náročné soutěži v Argentině. Na předchozích soutěžích (Monte Carlo, Švédsko, Mexiko a Portugalsko) vždy havaroval. Za tyto četné kolize si Polák vysloužil místy i docela ostrou kritiku. Samotný jezdec se ale nenechává vyvést z konceptu.
"Jsem prvním, který přizná, že není spokojený se začátkem sezony. Když dělám chyby, tak se za to zlobím především sám na sebe. Zároveň je mi jasné, že na této úrovni už se může člověk učit jen z chyb," říká Robert Kubica pro 'Rallye Radio'. Jednou z důležitých věcí při cestě za úspěchem v rally je rozpis. V této oblasti mu Kubica dle svých slov se spolujezdcem, Maciekem Szczepaniakem, co dohánět.
"Věřím, že na asfaltu mám pro rozpis hodně dobrý systém. Když se podíváte, co jsem vloni a také letos na asfaltových rallych dokázal - OK na Monte Carlu jsem měl nehodu - ale vyhrál jsem Jänner Rally a na Monte Carlu se mi dařilo dobře. Princip je tedy dobrý. Jinak bychom nebyli schopni jet takové tempo."
"Na šotolině je ale ještě hodně věcí, které se musím naučit. Způsob, jak si udělat rozpis, patří jednoznačně k tomu. Moje zkušenosti, které jsem za 20 let na závodních tratích získal, mi zde každopádně dále nepomáhají. Řekl bych, že jsou spíše na obtíž." Učastík 76 Grand Prix přidává jeden příklad. "90% mých chyb v rally se staly ve srovnatelných pomalých zatáčkách. To vychází z toho, že pomalé zatáčky ještě nejezdím tak, jak se jezdit musí. Musím se přinutit jezdit kompletně jinak.
Během 20 let na závodních tratích jsem se naučil, že každý protipohyb volantu znamená časovou ztrátu, takže se snažím toho vyvarovat. Na šotolině ale musíte jet tak, aby auto lépe drželo a v zatáčkách mělo více prostoru pro chyby. Jsem si jistý, že se v budoucnu můžu ještě zlepšit," zakončil Robert Kubica.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?