Kubica: Zkušenosti z okruhů jsou mi na obtíž

me
me, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
iM2 19. května 2014 22:46
Sdílej:

Robert Kubica se rozmluvil o tom, kde v rally ještě ztrácí čas a také proč jsou mu zkušenosti z okruhů spíše na obtíž.

Robertu Kubicovi se až při jeho pátém startu s M-Sportem podařilo získat body a to zrovna v náročné soutěži v Argentině. Na předchozích soutěžích (Monte Carlo, Švédsko, Mexiko a Portugalsko) vždy havaroval. Za tyto četné kolize si Polák vysloužil místy i docela ostrou kritiku. Samotný jezdec se ale nenechává vyvést z konceptu.

"Jsem prvním, který přizná, že není spokojený se začátkem sezony. Když dělám chyby, tak se za to zlobím především sám na sebe. Zároveň je mi jasné, že na této úrovni už se může člověk učit jen z chyb," říká Robert Kubica pro 'Rallye Radio'. Jednou z důležitých věcí při cestě za úspěchem v rally je rozpis. V této oblasti mu Kubica dle svých slov se spolujezdcem, Maciekem Szczepaniakem, co dohánět. 

"Věřím, že na asfaltu mám pro rozpis hodně dobrý systém. Když se podíváte, co jsem vloni a také letos na asfaltových rallych dokázal - OK na Monte Carlu jsem měl nehodu - ale vyhrál jsem Jänner Rally a na Monte Carlu se mi dařilo dobře. Princip je tedy dobrý. Jinak bychom nebyli schopni jet takové tempo." 

"Na šotolině je ale ještě hodně věcí, které se musím naučit. Způsob, jak si udělat rozpis, patří jednoznačně k tomu. Moje zkušenosti, které jsem za 20 let na závodních tratích získal, mi zde každopádně dále nepomáhají. Řekl bych, že jsou spíše na obtíž." Učastík 76 Grand Prix přidává jeden příklad. "90% mých chyb v rally se staly ve srovnatelných pomalých zatáčkách. To vychází z toho, že pomalé zatáčky ještě nejezdím tak, jak se jezdit musí. Musím se přinutit jezdit kompletně jinak. 

Během 20 let na závodních tratích jsem se naučil, že každý protipohyb volantu znamená časovou ztrátu, takže se snažím toho vyvarovat. Na šotolině ale musíte jet tak, aby auto lépe drželo a v zatáčkách mělo více prostoru pro chyby. Jsem si jistý, že se v budoucnu můžu ještě zlepšit," zakončil Robert Kubica.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.