Robert Kubica se rozmluvil o tom, kde v rally ještě ztrácí čas a také proč jsou mu zkušenosti z okruhů spíše na obtíž.
Robertu Kubicovi se až při jeho pátém startu s M-Sportem podařilo získat body a to zrovna v náročné soutěži v Argentině. Na předchozích soutěžích (Monte Carlo, Švédsko, Mexiko a Portugalsko) vždy havaroval. Za tyto četné kolize si Polák vysloužil místy i docela ostrou kritiku. Samotný jezdec se ale nenechává vyvést z konceptu.
"Jsem prvním, který přizná, že není spokojený se začátkem sezony. Když dělám chyby, tak se za to zlobím především sám na sebe. Zároveň je mi jasné, že na této úrovni už se může člověk učit jen z chyb," říká Robert Kubica pro 'Rallye Radio'. Jednou z důležitých věcí při cestě za úspěchem v rally je rozpis. V této oblasti mu Kubica dle svých slov se spolujezdcem, Maciekem Szczepaniakem, co dohánět.
"Věřím, že na asfaltu mám pro rozpis hodně dobrý systém. Když se podíváte, co jsem vloni a také letos na asfaltových rallych dokázal - OK na Monte Carlu jsem měl nehodu - ale vyhrál jsem Jänner Rally a na Monte Carlu se mi dařilo dobře. Princip je tedy dobrý. Jinak bychom nebyli schopni jet takové tempo."
"Na šotolině je ale ještě hodně věcí, které se musím naučit. Způsob, jak si udělat rozpis, patří jednoznačně k tomu. Moje zkušenosti, které jsem za 20 let na závodních tratích získal, mi zde každopádně dále nepomáhají. Řekl bych, že jsou spíše na obtíž." Učastík 76 Grand Prix přidává jeden příklad. "90% mých chyb v rally se staly ve srovnatelných pomalých zatáčkách. To vychází z toho, že pomalé zatáčky ještě nejezdím tak, jak se jezdit musí. Musím se přinutit jezdit kompletně jinak.
Během 20 let na závodních tratích jsem se naučil, že každý protipohyb volantu znamená časovou ztrátu, takže se snažím toho vyvarovat. Na šotolině ale musíte jet tak, aby auto lépe drželo a v zatáčkách mělo více prostoru pro chyby. Jsem si jistý, že se v budoucnu můžu ještě zlepšit," zakončil Robert Kubica.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.