Robert Kubica se rozmluvil o tom, kde v rally ještě ztrácí čas a také proč jsou mu zkušenosti z okruhů spíše na obtíž.
Robertu Kubicovi se až při jeho pátém startu s M-Sportem podařilo získat body a to zrovna v náročné soutěži v Argentině. Na předchozích soutěžích (Monte Carlo, Švédsko, Mexiko a Portugalsko) vždy havaroval. Za tyto četné kolize si Polák vysloužil místy i docela ostrou kritiku. Samotný jezdec se ale nenechává vyvést z konceptu.
"Jsem prvním, který přizná, že není spokojený se začátkem sezony. Když dělám chyby, tak se za to zlobím především sám na sebe. Zároveň je mi jasné, že na této úrovni už se může člověk učit jen z chyb," říká Robert Kubica pro 'Rallye Radio'. Jednou z důležitých věcí při cestě za úspěchem v rally je rozpis. V této oblasti mu Kubica dle svých slov se spolujezdcem, Maciekem Szczepaniakem, co dohánět.
"Věřím, že na asfaltu mám pro rozpis hodně dobrý systém. Když se podíváte, co jsem vloni a také letos na asfaltových rallych dokázal - OK na Monte Carlu jsem měl nehodu - ale vyhrál jsem Jänner Rally a na Monte Carlu se mi dařilo dobře. Princip je tedy dobrý. Jinak bychom nebyli schopni jet takové tempo."
"Na šotolině je ale ještě hodně věcí, které se musím naučit. Způsob, jak si udělat rozpis, patří jednoznačně k tomu. Moje zkušenosti, které jsem za 20 let na závodních tratích získal, mi zde každopádně dále nepomáhají. Řekl bych, že jsou spíše na obtíž." Učastík 76 Grand Prix přidává jeden příklad. "90% mých chyb v rally se staly ve srovnatelných pomalých zatáčkách. To vychází z toho, že pomalé zatáčky ještě nejezdím tak, jak se jezdit musí. Musím se přinutit jezdit kompletně jinak.
Během 20 let na závodních tratích jsem se naučil, že každý protipohyb volantu znamená časovou ztrátu, takže se snažím toho vyvarovat. Na šotolině ale musíte jet tak, aby auto lépe drželo a v zatáčkách mělo více prostoru pro chyby. Jsem si jistý, že se v budoucnu můžu ještě zlepšit," zakončil Robert Kubica.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.