Na Hyundai opět čeká nová soutěž. V Argentině je čekají náročné šotolinové cesty a také nepředvídatelné počasí.
Šotolinové cesty, spektakulární průjezdy brody a fanoušci, kteří jezdce podporují s neuvěřitelným nadšením - to jsou charakteristiky Argentinské rally. Vzhledem k tomu, že pravidla továrním týmům zakazují testovat mimo Evropu, musel se tým z německého Alzenau připravovat na evropské půdě, konkrétně v severním Portugalsku.
Po slušných výkonech a několika vyhraných zkouškách na ulypnulé soutěži pro Hyundai, tým jede do Jižní Ameriky plný očekávání. Cíl ale zůstává stejný i pro tuto soutěž, a sice získat co možná nejvíc zkušeností a posunout vývoj speciálu i20 WRC zase o něco dopředu. Týmový šéf, Michel Nandan, k tomu řekl: "Rally Argentina je pro nás bez debat další velkou výzvou a to nejen díky nepředvídatelnému počasí. Může být teplo a sucho, ale stejně tak i mlhavo, deštivo a blátivo."
Jednička týmu, Thierry Neuville, se za volant soutěžního vozu v Argentině posadí již potřetí. "Rally v Argentině je pro jezdce i techniku náročná. Průjezdy brody jsou stejně tak záludné jako ukryté kameny. Ale myslím, že na březnových testech v Portugalsku jsme se dobře připravili."
To Dani Sordo si svoji sedačku na této soutěži, na které měl původně sedět Juho Hänninen, zasloužil svým dobrým výkonem v Portugalsku, kdy pro Hyundai získal historicky první dva nejrychlejší časy na RZ v MS. "Stejně jako Portugalsko, vidím i Argentinu tak trochu jako domácí soutěž, protože tu rally mám opravdu rád. Dvakrát už jsem tam slavil na podiu. Jsem hodně vděčný za tu šanci, kterou mi Hyundai dal a že zde mohu letos startovat."
Soutěž v Argentině se pojede kolem Villa Carlos Paz. Celkem na posádky čeká 14 měřených testů (sedm různých zkoušek, každá se jede dvakrát) a přes 405 ostrých km. Největší výzva soutěže čeká na posádky hned v pátek, jedná se o RZ Ascochinga/Agua de Oro, která bude měřit takřka 52 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.