Na Hyundai opět čeká nová soutěž. V Argentině je čekají náročné šotolinové cesty a také nepředvídatelné počasí.
Šotolinové cesty, spektakulární průjezdy brody a fanoušci, kteří jezdce podporují s neuvěřitelným nadšením - to jsou charakteristiky Argentinské rally. Vzhledem k tomu, že pravidla továrním týmům zakazují testovat mimo Evropu, musel se tým z německého Alzenau připravovat na evropské půdě, konkrétně v severním Portugalsku.
Po slušných výkonech a několika vyhraných zkouškách na ulypnulé soutěži pro Hyundai, tým jede do Jižní Ameriky plný očekávání. Cíl ale zůstává stejný i pro tuto soutěž, a sice získat co možná nejvíc zkušeností a posunout vývoj speciálu i20 WRC zase o něco dopředu. Týmový šéf, Michel Nandan, k tomu řekl: "Rally Argentina je pro nás bez debat další velkou výzvou a to nejen díky nepředvídatelnému počasí. Může být teplo a sucho, ale stejně tak i mlhavo, deštivo a blátivo."
Jednička týmu, Thierry Neuville, se za volant soutěžního vozu v Argentině posadí již potřetí. "Rally v Argentině je pro jezdce i techniku náročná. Průjezdy brody jsou stejně tak záludné jako ukryté kameny. Ale myslím, že na březnových testech v Portugalsku jsme se dobře připravili."
To Dani Sordo si svoji sedačku na této soutěži, na které měl původně sedět Juho Hänninen, zasloužil svým dobrým výkonem v Portugalsku, kdy pro Hyundai získal historicky první dva nejrychlejší časy na RZ v MS. "Stejně jako Portugalsko, vidím i Argentinu tak trochu jako domácí soutěž, protože tu rally mám opravdu rád. Dvakrát už jsem tam slavil na podiu. Jsem hodně vděčný za tu šanci, kterou mi Hyundai dal a že zde mohu letos startovat."
Soutěž v Argentině se pojede kolem Villa Carlos Paz. Celkem na posádky čeká 14 měřených testů (sedm různých zkoušek, každá se jede dvakrát) a přes 405 ostrých km. Největší výzva soutěže čeká na posádky hned v pátek, jedná se o RZ Ascochinga/Agua de Oro, která bude měřit takřka 52 km.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.